Saltar al contenido

Renault Twizy

11 de septiembre de 2021
Renault Twizy

Renault Twizy to mały miejski samochód elektryczny, którego podstawową wersją jest lekki czterokołowiec. Jest to ścisły dwumiejscowy samochód, a jego cena sprawia, że ​​jest to najtańszy samochód elektryczny na rynku.

Logo Renault

Cechy Renault Twizy

karoseriaMiejski
drzwi
place5
pień31 l
moc CV
konsumpcja l / 100km
Cena £ 11 855 €
oszacowanie

Renault Twizy to mały miejski samochód elektryczny, którego podstawową wersją jest lekki czterokołowiec. Jest to ścisły dwumiejscowy samochód, a jego cena sprawia, że ​​jest to najtańszy samochód elektryczny na rynku. Stał się jednym z okrętów flagowych w gamie pojazdów elektrycznych Renault. Jego małe wymiary i ciekawa estetyka to główne założenia. Wśród jego najbardziej bezpośrednich rywali nie są samochody elektryczne, takie jak elektryczny SEAT Mii, ale miejskie skutery, lekkie czterokołowce, takie jak Citroën Ami i inne rozwiązania z zakresu mobilności osobistej. Renault Twizy Jest produkowany w Hiszpaniiw Valladolid.

Design i zamieszkiwanie Renault Twizy

Zaprezentowany na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2009 r. jako futurystyczny samochód koncepcyjny, wyjechał na ulice w ciągu zaledwie dwóch lat. Twizy był jednym z przedstawicieli pierwszej partii samochodów Renault z wyraźnym zamiarem pojazdu miejskiego o niewielkiej wadze (poniżej 500 kg) i łatwego do zaparkowania ze względu na zawarte rozmiary. Ta ostatnia funkcja umożliwia nawet parkowanie na akumulatorze na parkingu online. Ma zalety pod względem komfortu, których nie mogą zaoferować inne rodzaje transportu, takie jak motocykle. Chociaż boczne szyby są częścią wyposażenia opcjonalnego i w miejscach o bardzo mroźnych zimach nic nie stoi na przeszkodzie, aby jeździć na ciepło z powodu braku ogrzewania.

renault-twizy-tab-dm (1)

Wersje i osiągi Renault Twizy

Dostępne wersje znane jako Renault Twizy Life to dwa, 5 CV mocy zwanej Życie 45 i kolejne z 11 CV, które otrzymało przydomek Życie 80. Wybrana numerologia odnosi się do maksymalnej prędkości, jaką te modele zdołały osiągnąć, odpowiednio 45 i 80 km/h, wystarczającej do 100% ruchu miejskiego i dziennego, na który jest również zorientowany. jego dwumiejscowa konstrukcja w układzie 1 + 1;. Najbardziej podstawową wersję można było obsługiwać bez konieczności posiadania licencji B.

Autonomia jego akumulatorów pozwala mu na pokonanie teoretycznego zasięgu 100 km, chociaż liczba ta zależy w dużej mierze od jazdy. Podobnie jak inne pojazdy elektryczne firmy, jest skorzystaj z atrakcyjnej usługi wynajmu baterii, który stał się gwarancją w zakresie zapewnienia pełnego działania tego samego w cyklu życia pojazdu. Bez możliwości szybkiego ładowania czas potrzebny na pełne naładowanie to 3 i pół godziny przy konwencjonalnym gniazdku sieciowym, co ogranicza jego możliwości.

renault-twizy-tab-dm (3)

Egzotyczne warianty Renault Twizy

W ramach promocji francuska firma podjęła nieco ryzykowne działania reklamowe. Między nimi wersja Renault Sport F1 Twizy, który został zaprezentowany w fabryce w Valladolid w pierwszej połowie 2013 roku. Ten spektakularny samochód koncepcyjny przekształcił najmniejszy z pojazdów elektrycznych Renault w pojazd najbardziej zbliżony do czterokołowca Formuły 1.

Respektując filozofię zerowej emisji, ta próbka koncepcyjna pokazała znacznie bardziej agresywny wizerunek, zawierające nowy zestaw aerodynamiczny z tylnym spojlerem i efektownym rozdzielacz przód, do którego dołączyły opony śliski wyścigi, kierownica Formuły 1 i nowy dyfuzor. Jeśli chodzi o mechanikę, Renault Sport Technologies wymyśliło sposób na zainstalowanie systemu odzyskiwania energii kinetycznej (powszechniej znanego jako KERS), który nie tylko pozwalał odzyskać część energii podczas hamowania, ale także podniósł moc Renault Twizy do 97 KM, sześć razy więcej niż w konwencjonalnym modelu (17 KM, 13 kW). Taka ilość koni, dodana do lekkości zestawu, pozwoliła rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund, uzyskując liczby podobne do tych z poprzedniej generacji Renault Megane RS.

renault-twizy-tab-dm (4)

Choć zupełnie inny, Twizy Cargo miał też tych samych rodziców. Zbudowana w fabryce Valladolid Bodywork-Assembly, ta jednomiejscowa wersja zaprojektowana specjalnie do transportu lekkich towarów, usług technicznych i dostaw na małą skalę lub miejskich, powstała w wyniku współpracy między Renault Tech i Renault Sport Technologies. Pojawi się w salonach marki po lecie 2013 roku i po prostu usunięto tylne siedzenie pasażera, aby wprowadzić nową przestrzeń ładunkową o pojemności 156 litrów (zgodnie ze standardami VDA) i obciążeniu do 75 kg. Był dostępny tylko w wariancie 80 km/h.

Później, w 2015 roku, wybuchłaby jeszcze bardziej ekstremalna wersja Cargo, w tym przypadku Renault Twizy z sześcioma kołami nazwany z Delivery Concept, który dodał do konwencjonalnej wersji Cargo 80 jednoosiową platformę, która pozwoliła na większą ładowność. Do tej pory nie osiągnął on komercjalizacji.

renault-twizy-tab-dm (6)

Dlaczego warto kupić Renault Twizy?

Dziesięć lat po uwolnieniu wielu wciąż jest zaskoczonych taki przełomowy i beztroski wizerunek przez producenta tak znanego jak Renault. Pojazd przeznaczony do użytku miejskiego dla osób prywatnych i jako świetna platforma dostawy do domu lub dla firm wspólne korzystanie z samochodu. Pojazd, który z pewnością pojawił się wcześnie, kiedy wszystkie te koncepcje pojazdów elektrycznych, współużytkowania samochodów czy zrównoważonej mobilności wydawały się zbyt odległe.

renault-twizy-tab-dm (5)

Czy ten post był pomocny?