Cechy Renault Kangoo
ten Renault kangoo Jest to kompaktowy i rodzinny van, wywodzący się z pojazdu przemysłowego i produkowany przez Renault od 1997 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2021 roku. Renault Kangoo charakteryzuje aspiracja do bycia niedrogim kompaktowym minivanem, którego wnętrzem najnowsza technologia francuskiej firmy i świeży design, zdolna odrzucić starą kategoryzację pojazdów przemysłowych. Renault Kangoo jest produkowane w fabryce Maubeuge we Francji.
Chociaż segment minivanów stopniowo zanika z powodu SUV-ów, prawda jest taka, że wciąż możemy znaleźć ważne opcje go reprezentujące. W ten sposób Renault Kangoo ma silnych rywali na rynku, takich jak Peugeot Rifter, Citroën Berlingo czy Dacia Lodgy.
Wygląd zewnętrzny Renault Kangoo
Zmiana z vana na minivana to nie tylko przypadek, i to jest to, że Renault chce nadać ten wizerunek za pomocą Renault Kangoo trzeciej generacji. Jest to szybko doceniane dzięki projektowi zewnętrznemu, w którym możemy dostrzec wiele funkcji odziedziczonych po braciach z serii.
Z przodu znajdziemy trochę smukłe i wydłużone reflektory z technologią LED, a także kratka z chromowanymi elementami, która ma na celu stworzenie bardziej beztroskiej postawy. Strona wyróżnia się oferowaniem kół o różnych rozmiarach i wzorach oraz klasycznymi przesuwanymi drzwiami wszystkich minivanów, z których się szczyci. Tył również wykorzystuje tę esencję poprzez pionowych pilotów i prostą bramę bez zbytniego fanfary.
Trzecia generacja Renault Kangoo deklaruje wymiary 4,48 m długości, 1,91 szerokości i 1,83 wysokości.
Silniki Renault Kangoo
Gama paliw pędnych Renault Kangoo składa się z trzech mechaników diesla i benzyny. W przypadku silników wysokoprężnych moc wynosi od 75 do 115 KM, pozostawiając jedyny rdzeń benzynowy, który znajduje się na szczycie gamy, osiągając 130 KM.
Silniki | AD 75 | AD 95 | AD 115 | TCe 130 |
---|---|---|---|---|
Moc max. | 75 KM przy 3000 obr/min | 95 KM przy 3000 obr/min | 115 KM przy 3750 obr./min | 130 KM przy 4500 obr./min |
Paliwo | Diesel | Diesel | Diesel | Benzyna |
Maksymalny moment obrotowy | 230 Nm przy 1750 obr./min | 260 Nm przy 1750 obr/min | 270 Nm przy 1750 obr/min | 240 Nm przy 1500 obr./min |
maksymalna prędkość | 152 km/h | 164 km/h | 175 km/h | 183 km/h |
0 – 100 km/h | 19,2 s | 15,1 s | 12,0 s | 12,8 s |
Średnie zużycie WLTP | 5,4 / 5,5 l / 100km | 5,4 / 5,6 l / 100km | 5,4 / 5,6 l / 100km | 6,7 / 6,9 l / 100km |
Dzięki silnikowi Access, 75-konnemu dieslowi, Renault Kangoo pokonuje od 0 do 100 w 19,2 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 152 km/h, a także rejestrując średnie zużycie paliwa na poziomie 5,4 litra/100 km. Na drugim biegunie natrafiamy na 130-konny silnik benzynowy, najmocniejszy w swojej klasie. Wyposażony w tę wersję, od 0 do 100 następuje w 12,8 sekundy, prędkość maksymalna wzrasta do 183 km/h, a spalanie do 6,7 litra/100 km, zawsze zgodnie z cyklem WLTP.
Projekt wnętrza Renault Kangoo
W kabinie Renault Kangoo możemy również dostrzec wyraźną spuściznę, którą wywodzi z innych modeli wchodzących w skład gamy Renault. Francuska firma modernizuje Kangoo za pomocą elementów technologicznych i świeższego designu, który podkreśla ten aspekt minivana.
Układ elementów sterujących jest bardzo podobny do tego w pojazdach takich jak Renault Captur lub Renault Clio, choć zamazane tworzywami sztucznymi, które powodują, że wykończenia są o jeden poziom niżej. Panel sterowania jest całkowicie analogowy i wyróżnia centralny 8-calowy ekran dotykowy, który obsługuje połączenia zarówno przez Apple CarPlay, jak i Android Auto, chociaż jego rozdzielczość i zachowanie bardziej przypomina te prezentowane przez Dacię.
To, co wyróżnia Renault Kangoo, to pojemność i pojemność ładunkowa. Łącznie przez jego kabinę rozprowadza się 49 litrów na przechowywanie wszelkiego rodzaju przedmiotów, do których musimy dodać bardzo obszerne tylne siedzenia -choć boki są zmatowione z powodu braku podłokietników- oraz podstawowa pojemność bagażnika 775 litrów.
Jeśli chodzi o wyposażenie, Renault Kangoo może pochwalić się takimi elementami jak: adaptacyjny tempomat, autonomiczne hamowanie, martwy punkt, ruch poprzeczny, rozpoznawanie sygnałów, monitor zmęczenia, ESP przyczepy i boczny wiatr, pełne reflektory przednie i 17-calowe koła, między innymi.
Jak dynamicznie rozwija się Renault Kangoo?
W Diariomotor mieliśmy okazję doświadczyć pierwszego kontaktu z Renault Kangoo analizując różne aspekty. Renault Kangoo wyróżnia się przede wszystkim tym, że jest zrównoważonym i rozsądnym pojazdem, z dobrym ustawieniem podwozia, które łagodzi pewne słabości w segmencie minivanów.
Jego zawieszenie dobrze amortyzuje niedoskonałości terenu pozostawiając wysoki poziom komfortu a jednocześnie unikanie przesadnego przechyłu ciała. Wyróżnia się również jego układ kierowniczy: lekki i z wystarczająco wysokim poziomem informacji, aby wiedzieć, co dzieje się pod kołami. Pomimo swojego statusu minivana, Renault Kangoo wyróżnia się swoim ogólnym zachowaniem bardziej typowym dla kompaktu, pozostawiając w ten sposób pewien posmak Capatur, a nawet Megane.