Cechy Renault Clio
ten Renault Clio Jest to niewielkich rozmiarów pojazd użytkowy segmentu B, produkowany przez francuskiego producenta Renault od 1990 roku. Obecnie na rynku pojawia się piąta generacja, zaprezentowana w 2019 roku. Renault Clio charakteryzuje się pięciodrzwiowym nadwoziem, w przeciwieństwie do poprzednich generacji i niektórych jego rywale. Jest produkowany w fabryce we Flins we Francji. Cena Renault Clio 2020 zaczyna się od nieco ponad 16 000 euro.
Wśród tanich samochodów użytkowych, które aspirują do rywalizacji z Renault Clio, znajdziemy inne modele w swojej klasie, m.in. Ford Fiesta, KIA Rio, Hyundai i20, Opel Corsa, Mazda2, Peugeot 208 czy SEAT Ibiza.
Wygląd zewnętrzny Renault Clio
ten Renault Clio piątej generacji zaprezentowane w 2019 roku wyróżnia się ofertą dość ciągła estetyka w stosunku do swojego poprzednika, język stylistyczny, który czerpie cechy z poprzedniej generacji, ale jednocześnie czerpie inspirację z Renault Megane, aby zintegrować cechy tej nowej ery z francuską marką. Aby podkreślić stylistykę przedniej i tylnej optyki, a także sportowy wygląd, który znajduje odzwierciedlenie we wszystkich liniach.
Renault zdecydowało się zaoferować wyraźnie młodzieńcze i nowoczesne podejście do Twojego najbardziej miejskiego samochodu, bez popadania w wielką rewolucję, jak proponowali niektórzy z ich bezpośrednich rywali. ten pojawienie się wersji sportowych i wykończeń sygnowanych przez Renault Sport nadrukuj dodatkowy punkt charakteru swojemu ciału, jednak od swoich najprostszych wersji Clio nadal oferuje osobowość i zróżnicowanie we wszystkich swoich poglądach.
Silniki Renault Clio
Zakres Renault Clio jest dostępne zarówno z silnikami wysokoprężnymi, jak i benzynowymi, znajdując również hybrydowy silnik benzynowy, który staje się najbardziej wydajną opcją i interesujące, aby uzyskać etykietę ECO. Wśród opcji diesla znajdziemy najnowszej generacji silnik 1.5 dCi dostępny w mocach 85 i 115 KM.
Opcje benzynowe mają silnik 1.0 SCe o mocy 65 lub 75 KM, 0,9 TCe o mocy 100 KM i 1,3 TCe o mocy 130 KM. W zakresie skrzyń biegów istnieje możliwość zamontowania automatycznej skrzyni biegów typu CVT do silnika benzynowego o mocy 100 KM oraz 7-biegowego podwójnego sprzęgła EDC do silnika 130 KM.
Ale wielką nowością Clio jest silnik E-TECH, hybrydowy silnik benzynowy, który łączy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra z dwoma silnikami elektrycznymi i akumulatorem o pojemności 1,2 kWh, co zapewnia maksymalną moc 128 KM.
Z tym wersja hybrydowa trafi do sprzedaży w 2020 roku, Clio obiecuje poruszać się po mieście nawet przez 80% czasu, korzystając wyłącznie z silników elektrycznych, i zaoszczędzić do 40% paliwa w porównaniu z pojazdem, który wykorzystuje tylko silnik benzynowy. Więcej informacji na temat technologii E-TECH Renault.
Projekt wnętrza Renault Clio
Najważniejsze informacje na pokładzie Renault Clio to integracja systemu informacyjno-rozrywkowego z ekranem dotykowym do 9,3″, na plastikowej powierzchni w kolorze fortepianowej czerni, jak tablet, na którym znajduje się ekran. Dzięki temu systemowi, oprócz usług połączonych z Internetem, znajdziemy kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay.
Stylistyka wnętrza Renault Clio jest w gruncie rzeczy młodzieńcza i to prawdopodobnie jest ten aspekt, który wyróżnia największe różnice w stosunku do designu wybranego przez konkurencyjne modele. W ten sam sposób zintegrowana jest w pełni cyfrowa tablica przyrządów z 10-calowym ekranem.
Jeśli chodzi o zamieszkiwanie, ostatnia generacja Clio znacznie się poprawiła, stwierdzając, że teraz jego kostka bagażnika o pojemności 391 litrów i że zyskały 25 mm miejsca na nogi w tylnym rzędzie. Później spodziewane jest pojawienie się wariantu z ciałem rodzinnym które widzieliśmy już w jego poprzedniku, nadwozie, dzięki któremu można uzyskać przestrzeń i wszechstronność bez przekraczania rozmiaru zewnętrznego.
Jeśli chodzi o jego wyposażenie, warto podkreślić zastosowanie Pełne oświetlenie LED w standardzie we wszystkich wykończeniacha także adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, system rozpoznawania sygnałów, ostrzeżenie o ruchu drogowym w położeniu neutralnym, kamery z widocznością 360º lub asystent utrzymania pasa ruchu.
Jak idzie Renault Clio?
Na Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Renault Clio 2020: jeździć nim, analizować jego wnętrze i zobaczyć, jak jeździ. Jeśli Renault Clio wyróżnia się czymś, jest to równowaga między komfortem a stabilnością, pozwalająca cieszyć się bardziej sportowym ustawieniem dla tych, którzy chcą go w wykończeniu RS Line. Warto również podkreślić szeroką gamę dostępnych silników i dostosowane do nich zużycie.