Charakterystyka Renault Arkana
ten Renault Arkana Jest to SUV coupe segmentu C, produkowany przez Renault od 2019 roku i sprzedawany w Europie od 2021 roku. Renault Arkana jest przedstawiane jako najbardziej sportowa wersja Renault Captur, prezentująca tak modny obecnie format coupe. Arkana sprzedawana w Europie wykorzystuje platformę Clio i Captur (CMF-B) i jest dostępna z silnikami mikrohybrydowymi i hybrydowymi. W zasadzie Arkana została zaprojektowana na rynek rosyjski, gdzie jest sprzedawana na platformie Dacia Duster. Później został przywieziony do Korei Południowej, gdzie znany jest jako «Samsung XM3”. Jest produkowany w fabryce Renault-Samsung w Busan (Korea Południowa).
Renault Arkana jest pierwszym tego rodzaju wśród marek uniwersalnych. Jego najbardziej bezpośrednimi konkurentami byłyby inne SUV-y w stylu coupe, które są obecnie oferowane tylko przez marki premium, takie jak BMW X4 i Mercedes GLC Coupé.
Wygląd zewnętrzny Renault Arkana
ten Europejskie Renault Arkana bazuje na koreańskim modelu, od niego wzorując się, sprzęt i technologie, ale nie jego silniki. Arkana jest prezentowana z atrakcyjne nadwozie SUV-a coupe, który wyróżnia się przede wszystkim wyraźnymi i sportowymi liniami, z przodem wyraźnie nawiązującym do tego z Renault Captur. Mierzy 4568 mm długości, 1571 mm wysokości i ma rozstaw osi 2720 mm. Ponadto ma prześwit 200 mm.
Grillowi z logo Renault w centralnym położeniu towarzyszą chromowane listwy i detale, a także 100% reflektory LED w kształcie litery C.
W profilu znajdziemy 17 i 18-calowe koła oraz wyraźny spadek dachu, który kończy się muskularnym i podniesionym tyłem, w najczystszym stylu Mercedesa GLC Coupé. Z tyłu znajdują się poziome tylne światła przymocowane do tylnej klapy.
Jest opcjonalny pakiet projektowy o nazwie RS Line, z ekskluzywnym kolorem «Valencia Orange”, ekskluzywnym zderzakiem, specjalnie zaprojektowanymi kołami i podwójnym chromowanym wylotem wydechu z tyłu.
Projekt wnętrza Renault Arkana
Wnętrze Renault Arkana jest również prawie kopią tego z Renault Captur: dobry wygląd, wysokiej jakości materiały i powierzchnie dekoracyjne, które są przyjemne dla oka i w dotyku, podkreślają elementy, takie jak oprzyrządowanie cyfrowe z ekranem 4,2, 7 lub 9,3 cala oraz Wyświetlacz systemu informacyjno-rozrywkowego, pionowy 7 lub 9,3 cala oraz łączność z Apple Carplay i Android Auto.
Z tyłu przestrzeń na nogi jest aż nadto wystarczająca, ale widać wyraźnie, że opadający dach wpływa na przyjazność dla pasażerów z tyłu, z większą ilością miejsca nad głową niż w Kadjar, gdzie będziemy cieszyć się większymi wysokościami. Ze swojej strony bagażnik oferuje 513 litrów pojemności, która w przypadku hybrydowego wariantu E-Tech zostaje zmniejszona do 480 litrów.
W opcjonalnym pakiecie RS Line znajdziemy tapicerkę i wykończenie drzwi o wyglądzie karbonowym, tapicerkę i Czerwone szwy na desce rozdzielczej i drzwiach oraz aluminiowe pedały.
Silniki Renault Arkana
ten Renault Arkana jest sprzedawany z trzema silnikami, wszystkie z jakimś rodzajem hybrydyzacji, co pozwala im uzyskać etykietę ECO od DGT. Mimo sportowego wyglądu silniki te są ładne, ale nie czynią z Arkany samochodu przesadnie sportowego.
ten silnik spalinowy to czterocylindrowa benzyna 1.3 turbodoładowana, w wersjach 140 lub 160 KM i który jest powiązany z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów EDC z podwójnym sprzęgłem. Silnik posiada 12-woltowy system hybrydyzacji światła, a więc etykietę ECO, która pozwala odłączyć silnik w fazie hamowania i rozpocząć marsz w sposób czysto elektryczny. Wersja 140 KM przyspiesza od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 9,8 sekundy, oferujący 260 Nm momentu obrotowego i spalanie 5,8 litra na 100 kilometrów.
ten motoryzacja hybrydowa nazywa się E-Tech, ma moc 145 KM i posiada 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.6 (94 KM), w połączeniu z dwoma silnikami elektrycznymi, które pozwalają osiągnąć łączną moc 145 KM. Silnik hybrydowy nie jest typu plug-in, co oznacza, że akumulatory są ładowane automatycznie dzięki silnikowi spalinowemu, a także podczas procesów hamowania i zwalniania. Dzięki tej technologii osiąga przyspieszenie od 0 do 100 kilometrów na godzinę w 10,8 sekundy i a średnie zużycie 4,9 litra.
Jak radzi sobie Renault Arkana?
W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Renault Arkana 2021 140 CV: jeździć nim, analizować jego wnętrze i zobaczyć, jak się sprawuje. Jeśli coś wyróżnia się dynamicznie, oferując dynamikę dokładnie taką samą jak w Renault Captur.
Przetestowaliśmy 1.3 benzynowy MHEV o mocy 140 KM. Ten silnik pcha wystarczająco do samochodu rodzinnego, ale daleki jest od bycia motorem aspiracji sportowych. Kierunek jest bezpośredni i precyzyjny, ale zbyt miękki i bez żadnej komunikacji.
Stwierdziliśmy jednak, że jest to najbardziej udany silnik do tego samochodu, ponieważ pozwala nam inwestować pieniądze w sprzęt, zamiast kupować konie do samochodu, który nigdy nie będzie dobrze sterował i którym nigdy nie będziecie jeździć dla przyjemności. Zdecydowanie, jest to samochód, który jeździ dobrze, ale nie jest przyjemny w prowadzeniu.
ten zawieszenia mają ciasne ustawienie, szczególnie w odniesieniu do tłumienia. Samochód w ogóle się nie kołysze i ma dość wysoki limit przyczepności przy dobrym pokonywaniu zakrętów. Ten aspekt warunkuje komfort, zwłaszcza na suchych wybojach, takich jak progi zwalniające, gdzie dobrze się trzęsie.