Saltar al contenido

Range rover sportowy

9 de septiembre de 2021
Range rover sportowy

Range Rover Sport to wspaniały luksusowy SUV, produkowany przez firmę Land Rover od 2005 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, wprowadzona w 2013 roku i zaktualizowana w 2018 roku.

Logo Land Rovera

Funkcje Range Rovera Sport

karoseriaDuży SUV
drzwi5
place5 – 7
pień522 l
moc249 – 575 KM
konsumpcja8,3 – 14,7 l / 100km
Cena £ 75 520 €
oszacowanie

ten Range rover sportowy to wspaniały luksusowy SUV, produkowany przez firmę Land Rover od 2005 roku. Obecnie na rynku sprzedawana jest druga generacja, zaprezentowana w 2013 roku i zaktualizowana w 2018 roku. dobrego samochodu terenowego i które dziś praktycznie zniknęły w nowoczesnych SUV-ach. Jest produkowany w zakładzie Jaguar Land Rover w Solihull w Wielkiej Brytanii.

Wśród wspaniałych luksusowych SUV-ów, które rywalizują z Range Rover Sport, znajdziemy inne SUV-y i 4×4 w swojej klasie, od luksusowych marek, takich jak Porsche Cayenne, Audi Q7, BMW X5, Mercedes GLE i Volvo XC90, a nawet więcej ogólne 4×4, jak Jeep Grand Cherokee.

range_rover_sport_003

Podejście Range Rovera Sport

Range Rover Sport to pokaźnych rozmiarów samochód terenowy, świetny SUV. Produkt z najwyższej półki, który po swoim off-roadowym podejściu i kowbojskim dziedzictwie znajduje również miejsce na wyróżnienie, wysokiej jakości wykończenia i materiały oraz mocne silniki.

Aby zrozumieć pozycjonowanie tego modelu, warto pamiętać, że jest on dostępny w cenie bazowej powyżej 80 000 euro i z silnikami, dieslem i benzyną, z czterema, sześcioma i ośmioma cylindrami, a także alternatywami hybrydowymi typu plug-in, od 240 KM, do 575 KM mocy.

Jego długość jest praktycznie taka sama jak Range Rovera Velara, ale jego ustawienie jest bardziej typowe dla SUV-a, zaprojektowanego specjalnie do użytku na drodze. Range Rover Sport jest również krótszy i bardziej zwarty niż flagowy model marki, znany od 1969 roku jako Range Rover, do wyschnięcia.

range_rover_sport_002

Projekt Range Rovera Sport

Pod względem estetycznym Range Rover Sport bardzo dobrze oddaje sedno tego produktu. Chociaż to prawda, to świetny pojazd na drodze, dobry luksusowy SUV, Range Rover Sport nadal zachowuje niektóre z umiejętności terenowych, które zakłada się w Land Roverze a dokładniej w swojej najbardziej luksusowej gamie, w Range Roverze. I to jest idea, która również oddaje jego solidną estetykę, z ostrymi i kanciastymi liniami i dobrze odróżnia się od właściwych produktów SUV, takich jak Range Rover Velar.

Gama Range Rover Sport ma również szeroką gamę alternatyw, z których wszystkie są zawsze nastawione na najwyższą jakość i zachowują swoje umiejętności terenowe. W rzeczywistości każdy Range Rover Sport może być dość sprawnym terenowym samochodem terenowym, choć początkowo nie jest tak zwinny i sportowy jak Porsche Cayenne. Ale znajdziemy też konkretne wersje, które, jak Range Rover Sport SVR, są bardzo sportowe, bardzo skoncentrowane na osiągach i pod wieloma względami godne porównania zwinności i osiągów ze sportowymi wersjami Porsche Cayenne, choć bardziej ograniczonymi. asfalt.

range_rover_sport_004

Silniki Range Rovera Sport

Range Rover Sport jest dostępny z gamą silników sześcio- i ośmiocylindrowych, a także z alternatywą hybrydową typu plug-in, wszystkie z napędem na cztery koła i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów.

ten Wszystkie silniki wysokoprężne Range Rovera Sport to mikrohybrydy, z trzema sześciocylindrowymi mechanikami i trzema poziomami mocy, 250, 300 i 350 KM. ten Silniki benzynowe Range Rover Sport Zaczynają od czterocylindrowego silnika 300 KM i sześciocylindrowej mikrohybrydy o mocy 400 KM, zamykając gamę dwoma ośmiocylindrowymi silnikami o mocy 525 KM i 575 KM, tym ostatnim jest Range Rover Sport SVR.

Dodatkowo znajdziemy hybrydę plug-in, a Range Rover Sport P400e o mocy 404 KM.

range_rover_sport_p400e_000

Hybryda typu plug-in Range Rover Sport

Jednym z najnowszych i najbardziej ekscytujących dodatków do asortymentu jest Range Rover Sport hybrydowy i plug-in, który jest prezentowany jako alternatywa dla pojazdów o tych cechach, takich jak samo Porsche Cayenne Hybrid.

Kluczem do hybrydy typu plug-in Range Rovera Sport jest rzędowy czterocylindrowy silnik cieplny z turbodoładowaniem i silnikiem elektrycznym o mocy 85 kW oraz ośmiobiegową skrzynią biegów ZF. Całkowita dostawa zestawu to 404 KM mocy. Jego autonomia elektryczna, zgodnie z aprobatą, wynosi 51 kilometrów.

Dowiedz się więcej o hybrydowym i plug-in Range Rovera Sport.

range_rover_sport_svr_000

Range Rover Sport SVR: bardziej sportowa wersja

Chociaż dziedzictwo i filozofia Range Rovera są czysto terenowe, w ostatnich latach widzieliśmy, jak stawiają na wersje, które jeszcze bardziej skupiają się na luksusie i dystynkcji, a nawet na drodze i sportowym charakterze. Najlepszym tego przykładem jest Range Rover Sport SVR, wersję, którą mieliśmy okazję testować nawet na torze.

Range Rover Sport SVR ma bardzo sportową konfigurację, sztywniejsze podwozie, bardziej sportowy i agresywny wygląd, a przede wszystkim silnik V8 o mocy 575 KM. To, co najbardziej podobało nam się w tym modelu, oprócz jego tuningu i bardzo wysokich osiągów na drodze, to zastosowanie silnika V8 doładowanego kompresorem. Takie rozwiązanie pozwala nam cieszyć się bardzo przyjemnym w prowadzeniu pojazdem, z bardzo mocnym dźwiękiem, z bardzo progresywnym dostarczaniem mocy i silnikiem osiągającym wysokie obroty dzięki doładowaniu kompresorem lub przynajmniej wyższym niż w przypadku turbodoładowania silniki.

Zobacz test Range Rovera Sport SVR na torze Monza.

Czy ten post był pomocny?