Saltar al contenido

Porsche taycan

9 de septiembre de 2021
Porsche taycan

Porsche Taycan to w 100% elektryczny sedan o wysokich osiągach, produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2019 roku.

Logo Porsche

Charakterystyka Porsche Taycan

karoseriaSedan
drzwi4
place4
pień491 l
moc408 – 761 KM
konsumpcja l / 100km
Cena £
oszacowanie

ten Porsche taycan Jest to w 100% elektryczny sedan o wysokich osiągach, produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2019 roku. Jest to pierwszy produkowany samochód elektryczny Porsche, który jest zbudowany na nowej platformie i reprezentuje zmianę paradygmatu dla Porsche. Porsche Taycan jest sprzedawany z moce od 326 do 761 KM, które oferują zasięg elektryczny od 407 do 484 km. Jest produkowany w nowej, nowoczesnej fabryce w Stuttgarcie-Zuffenhausen w Niemczech, historycznej siedzibie Porsche. W przypadku seryjnej produkcji Porsche Taycan zainwestowano 700 milionów euro w fabrykę Porsche i stworzono ponad 1200 nowych miejsc pracy, ponieważ niemiecka marka zamierza sprzedawać około 20 000 sztuk rocznie, chociaż różne źródła podają, że produkcja Porsche będzie podwoiły się do 40 000 sztuk rocznie. Cena Porsche Taycan zaczyna się od 85 800 euro.

Wśród samochodów elektrycznych, które aspirują do rywalizacji z Porsche Taycan, znajdziemy inne sedany w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Tesla Model S oraz Audi e-tron GT, które zostało opracowane na bazie modelu Taycan.

Zdjęcia: Christoph Bauer Postprodukcja: Wagnerchic - Www.wagnerchic.com

Projekt Porsche Taycan

Design Porsche Taycan łączy formę i funkcję w bardzo wyważony sposób. jego wygląd jest skrzyżowaniem projektu Porsche 911 i Porsche Panamera, z bardzo smukłym frontem – w którym znajdują się dwie futurystyczne optyki matrycowe LED – oraz linią boczną o organicznym i eleganckim wyglądzie. Skrzela na przednim zderzaku kierują powietrze na żądanie do układu hamulcowego, a zderzak ma żaluzje, które otwierają się lub zamykają w zależności od potrzeb chłodzenia samochodu.

Z tyłu na całej szerokości auta biegnie soczewka LED, podświetlona czerwonymi diodami LED. Tylny spojler jest elementem aktywnej aerodynamiki i rozkłada się lub chowa w zależności od prędkości i wybranego trybu jazdy. Możesz przeczytać nasz artykuł o tym, jak zaprojektowano Porsche Taycan.

Zdjęcia: Christoph Bauer Postprodukcja: Wagnerchic - Www.wagnerchic.com

To jest ekstremalnie aerodynamiczny samochód, z jednym z najniższych cX wszystkich samochodów produkcyjnych, tylko 0,22. Porsche Taycan mierzy 4,96 metra długości, o 9 centymetrów mniej niż Porsche Panamera, z którym nie dzieli platformy ani mechaniki: jest zbudowany na ekskluzywnej architekturze dla samochodów elektrycznych.

Wnętrze i technologia Porsche Taycan

Porsche Taycan to samochód homologowany na pięć miejsc, ale cztery osoby będą podróżować znacznie wygodniej. Wnętrze Porsche Taycan wyróżnia się szczególną technologią: jedynymi fizycznymi przyciskami są przyciski sterujące znajdujące się na kierownicy i odpowiadające im przyciski satelitarne. ten oprzyrządowanie jest całkowicie cyfrowe, i ma zakrzywiony ekran o przekątnej 16,8 cala. Jednostka informacyjno-rozrywkowa składa się z dwóch ekranów o przekątnej 10,9”: jednego w pozycji centralnej, a drugiego przed pasażerem, który może sterować tymi samymi funkcjami.

Wnętrze Porsche Taycan 00010

Kolejny 8,4” czwarty ekran z dotykowym sprzężeniem zwrotnym służy między innymi do sterowania klimatem lub wprowadzania tekstu. Asystent głosowy uzupełnia ręczne korzystanie z systemu. Piąty ekran umożliwia pasażerom z tyłu sterowanie funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.

ten jakość, materiały i wyposażenie Porsche Taycan stoją na bardzo wysokim poziomie, jak każde inne Porsche. Oprócz skórzanej tapicerki i wykończenia z drewna, włókna węglowego lub aluminium dostępne są opcje wnętrza «wegańskie” i o niskiej emisji CO2, z tapicerką z materiałów pochodzenia syntetycznego.

Zdjęcia: Christoph Bauer Postprodukcja: Wagnerchic - Www.wagnerchic.com

Podobnie jak w innych Porsche ostatniej generacji, ma wszelkiego rodzaju aktywne systemy bezpieczeństwa,takie jak adaptacyjny tempomat z centrowaniem na pasie ruchu i samoregulującym ograniczeniem prędkości, a także automatyczne systemy bezpieczeństwa antykolizyjnego, a także automatyczne hamowanie lub ostrzeganie o ruchu poprzecznym. Będąc autem elektrycznym, emituje syntetyczny dźwięk na zewnątrz, aby w dyskretny, ale wyczuwalny sposób ostrzegać przechodniów o swojej obecności.

Wersje Porsche Taycan

ten Porsche Taycan jest obecnie sprzedawany w sześciu wersjach. Oczywiście wersje «z najwyższej półki”, mimo że nazywane są «Turbo”, nie mają turbo.

Wersja Moc Autonomia Przyśpieszenie
Taycan (wydajna bateria) 326 KM (408 KM z overboostem) 431 km 5,4 sek.
Taycan (wydajna bateria Plus) 380 KM (476 KM z overboostem) 484 km² 5,4 sek.
Taycan 4S (wydajna bateria) 435 KM (530 KM z overboostem) 407 km 4 sek.
Taycan 4S (wydajna bateria Plus) 490 KM (571 KM z overboostem) 463 km² 4 sek.
Taycan Turbo (wydajna bateria Plus) 625 KM (680 KM z overboostem) 450 km 3,2 sek.
Taycan Turbo S (akumulator Performance Plus) 625 KM (761 KM z overboostem) 412 km 2,8 sek.

ten Porsche Taycan korzysta z 2 rodzajów akumulatorów: wysokowydajny akumulator o nazwie «Performance Battery” o pojemności brutto 79,2 kWh (71 kWh pojemności netto) oraz jako druga opcja dostępna jest bardzo wydajna bateria zwana również «Performance Battery Plus” o pojemność 93,4 kWh (83,7 kWh pojemności netto).

Podstawowe Porsche Taycan ma jeden silnik elektryczny i napęd na tylne koła. Niemniej jednak, Wersje Taycan 4S, Taycan Turbo i Taycan Turbo S mają dwa silniki elektryczne, jeden na oś, cieszący się napędem na wszystkie koła. Przedni silnik rozwija do 190 kW mocy, a tylny do 335 kW w wersjach Turbo S. Tylny napęd elektryczny ma dwa przełożenia, zaprojektowane tak, aby zmaksymalizować wydajność samochodu, a także osiągnąć najwyższą możliwą przyśpieszenie.

2020 Porsche Taycan Wnętrze 01

Z tyłu Porsche Taycan ma dwubiegową skrzynię biegów, zaprojektowaną z myślą o maksymalnym przyspieszeniu.

Porsche Taycan Turbo S to niezwykle szybki samochód. Turbo S ma moment obrotowy 1050 Nm i spełnia te wymagania 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy, Taycan Turbo jest wolniejszy tylko o 0,4 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosi we wszystkich przypadkach od 250 do 260 km/h.

Jest kompatybilny z systemami szybkiego ładowania do 800 V, ze szczytową mocą ładowania do 270 kW w wersjach Turbo i Turbo S (225 kW w 4S). Z ładowarką 400 V z sieci Ionity, przy pełnej mocy i wstępnie przygotowanym akumulatorze, jest w stanie naładować od 5% do 80% w 22,5 minuty. Ładowanie za pomocą domowego wallboxa o mocy 11 kW zajęłoby około ośmiu godzin. Ładowanie Porsche Taycan jest programowalne i można nim zarządzać za pomocą aplikacji mobilnej, która może być również używana do uzyskiwania dostępu i płacenia za doładowania na publicznych stacjach ładowania.

Nadwozie Porsche Taycan 00011

Jak idzie Porsche Taycan?

W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Porsche Taycan Turbo i Turbo S: jeździć nimi, analizować ich wnętrza i zobaczyć, jak jeżdżą. Porsche Taycan to samochód elektryczny o wysokich osiągach i bardzo sportowym zachowaniu. Jego tryby jazdy pozwalają personalizować wrażenia z jazdy, od trybu Range – zaprojektowanego w celu utrzymania maksymalnej wydajności – po tryb Sport Plus o maksymalnej wydajności. Chociaż jest to samochód ciężki, dzięki najnowocześniejszemu adaptacyjnemu podwoziu jest zdolny do świetnej zwinności i pokonywania zakrętów. Posiada pneumatyczne zawieszenie o regulowanej wysokości i sztywności, aktywne stabilizatory, skrętną tylną oś lub elektronicznie sterowaną samoblokację.

ten kontrola trakcji jest 10 razy szybsza niż w innych Porsche a kontrolę stabilności można całkowicie odłączyć, umożliwiając trwały i kontrolowany poślizg, dzięki ciągłemu i w pełni zmiennemu rozkładowi mocy między dwiema osiami napędowymi. Samochód udowodnił swoją wydajność podczas okrążenia toru Nurburgring Nordschleife w 7 minut i 42 sekundy. Byliśmy w stanie przetestować go w jego międzynarodowej prezentacji i możemy zaświadczyć, że jego wrażenia są porównywalne z wrażeniami z każdego innego samochodu sportowego z gamy Porsche. Dotyk jego układu kierowniczego i podwozia jest równie komunikatywny, jak w przypadku każdego innego samochodu sportowego Porsche, i to jest jego główna dynamiczna różnica w stosunku do Tesli Model S, samochodu, którego zachowanie na zakrętach nie dorównuje Taycanowi.

Jego przyspieszenie jest tak gwałtowne, że możemy zranić szyję niczego niepodejrzewającego pasażera.

Porsche Taycan Cross Turismo 18

Porsche Taycan Cross Turismo: alternatywa dla kurtki

ten Porsche Taycan Cross Turismo to drugie nadwozie Taycana w rodzinnym kroju, który oferuje stylistykę podobną do Porsche Panamera Sport Turismo. Jako osobliwość Porsche Taycan Cross Turismo możesz opcjonalnie liczyć na body kit «awanturnika” o nazwie pakiet projektowy Offroad (1670 euro), który oferuje specjalne czarne plastikowe osłony nadkoli i listwy progowe. To filozofia dla miłośników przyrody, którą widzieliśmy już w innych modelach spalinowych, takich jak Audi A6 allroad czy Mercedes E-Class All-Terrain. Więcej informacji o Porsche Taycan Cross Turismo.

Na poziomie technicznym ma lekko podniesione zawieszenie, przeznaczone dla tych, którzy zjeżdżają z asfaltu. Jest w stanie w wymagający sposób pokonywać wyboiste drogi i błotniste tory dzięki nowemu, dodatkowemu programowi jazdy «Gravel Mode” (standard), który reguluje parametry, takie jak przyczepność, aby ułatwić jazdę w terenie.

Porsche Taycan Cross Turismo Offroad Design 17

ten Porsche Taycan Cross Turismo również korzysta z większego bagażnika. Tylny bagażnik ma pojemność od 405 do 446 litrów. Są one nawet o 80 litrów więcej niż 366 niż limuzyna Taycan z tyłu. Jest to wartość godna uwagi, ale nie wybitna, bo jest nieco mniejsza niż np. 565 litrów Audi A6 allroad czy 640 litrów Volkswagena Passata Alltracka.

ten Gama Porsche Taycan Cross Turismo jest podzielona na 4 wersje a wszystkie mają dwa silniki elektryczne (jeden na oś), napęd na wszystkie koła, zawieszenie pneumatyczne i największy akumulator o nazwie «Performance Plus” o pojemności brutto 93,4 kWh (pojemność netto 83,7 kWh).

Wersja Moc Autonomia Przyśpieszenie
Taycan 4 Cross Turismo 380 KM (476 KM z overboostem) 389-456 km 5,1 sek.
Taycan 4S Cross Turismo 490 KM (571 KM z overboostem) 388-452 km 4,1 sek.
Taycan Turbo Cross Turismo 625 KM (680 KM z overboostem) 395-452 km 3,3 sek.
Taycan Turbo S Cross Turismo 625 KM (761 KM z overboostem) 388-419 km 2,9 sek.

Porsche Taycan Cross Turismo Offroad Design 5

Polecane wideo Porsche Taycan

1631213527 615 Porsche taycan

Czy ten post był pomocny?