Charakterystyka Porsche Panamera
ten Porsche Panamera Jest to czterodrzwiowy sportowy sedan i krój premia, produkowany przez Porsche od 2010 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2016 roku i zaktualizowana w 2020 roku z niewielką zmianą stylizacji. Głównymi cechami Porsche Panamera są jego sportowy design, inspirowany Porsche 911, oraz gama benzynowych i hybrydowych jednostek napędowych typu plug-in, które oferują świetne parametry pod względem mocy i osiągów. Panamera stała się jednym z wzorców w swojej klasie, dzięki zastosowaniu wysoce zaawansowanych technologii i rozwiązań technicznych. ten Cena Porsche Panamery Zaczyna się od nieco ponad 100 000 euro.
Porsche Panamera zmierzy się z dużymi reprezentacyjnymi limuzynami o sportowych konotacjach i skupieniu, takimi jak Audi A7 i RS7 Sportback, Aston Martin Rapide, BMW serii 8 Gran Coupé i M8 Gran Coupé, Maserati Quattroporte, Mercedes CLS czy Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé.
Projekt Porsche Panamera
Porsche Panamera jest dostępne w trzech wersjach nadwozia: sedan Panamera, Panamera Executive (z rozstawem osi wydłużonym o 150 milimetrów w celu uzyskania obszerniejszych tylnych siedzeń i większej przestrzeni) oraz Panamera Sport Turismo (wersja kombi z większą ilością bagażnika).
Druga generacja Porsche Panamera ma zupełnie nowy design, rozwinięty w stosunku do tego, co już znaliśmy, ale pokazujący wpływy Porsche 911 i Porsche 718 Boxster. Najbardziej reprezentacyjne niuanse tego rodzinnego wyglądu znajdują się w jego reflektorach i z tyłu, gdzie Panamera ma swoje własne pociągnięcia pędzlem, które zostały wprowadzone w poprzednich modelach.
Gama silników Porsche Panamera
Gama mechaników dostępnych w Porsche Panamera jest szeroka:
Model | Silnik | Moc | Moment silnika |
---|---|---|---|
Panamera | 2,9 V6 biturbo | 330 KM | 450 Nm |
Panamera 4 | 2,9 V6 biturbo | 330 KM | 450 Nm |
Panamera 4S | 2,9 V6 biturbo | 440 KM | 550 Nm |
Panamera GTS | 4.0 V8 biturbo | 480 KM | 620 Nm |
Panamera Turbo S | 4.0 V8 biturbo | 630 KM | 820 Nm |
Panamera 4 E-Hybrid | 2.9 V6 biturbo 330 KM + silnik elektryczny 136 KM | 462 KM | 450 Nm |
Panamera 4S E-Hybrid | 2.9 V6 biturbo 440 KM + silnik elektryczny 136 KM | 560 KM | 750 Nm |
Panamera Turbo S e-Hybrid | 4.0 V8 biturbo 571 KM + silnik elektryczny 136 KM | 700 KM | 870 Nm |
W asortymencie dostępne są trzy alternatywy w postaci wtyczki hybrydowej pod nazwą E-Hybryda. Dostępne są trzy wersje: Panamera 4 E-Hybrid (połączenie silnika 2.9 V6 Twin-Turbo z silnikiem elektrycznym w celu uzyskania 462 KM), Panamera 4 E-Hybrid (z tym samym silnikiem i 560 KM mocy) oraz Panamera Turbo S E – Hybryda (o mocy 700 KM). W tej najnowszej wersji Porsche wykorzystało silnik 4.0 V8 o mocy 571 KM, aby osiągnąć osiągi zawału serca i 0-100 km / hw 3,2 sekundy.
We wszystkich konfiguracjach skrzynia biegów jest automatyczna z podwójnym sprzęgłem z 8 relacjami (PDK). Podobnie trakcja jest całkowita we wszystkich wersjach, z wyjątkiem słabszego silnika benzynowego, który można skonfigurować z napędem na tylne koła. Jako element do podkreślenia istnieje możliwość zintegrowania tylnej osi kierunkowej, będący standardem w wersjach z najwyższej półki.
Porsche Panamera z silnikiem wysokoprężnym przestało być wprowadzane na rynek we wrześniu 2017 roku, będąc wówczas jednym z najczęściej polecanych silników. Następnie Porsche definitywnie pożegnało się z silnikami wysokoprężnymi w całej gamie. Od tego czasu 60% sprzedawanych modeli Panamera to hybrydy plug-in.
Projekt wnętrza i wyposażenie Porsche Panamera
Chociaż sportowy charakter i osiągi są wielkimi kluczami do Porsche Panamera, sedan niemieckiego producenta postawił na to, aby ta druga generacja stała się jeden z wzorców w swoim rodzaju integrujący najnowocześniejsze rozwiązania takie jak interfejs multimedialny z centralnym ekranem dotykowym o przekątnej 12,3 cala, tablica wskaźników z cyfrowymi wyświetlaczami obok klasycznego analogowego obrotomierza lub długa lista specyficznych funkcji i aplikacji do rozrywki dla pasażerów.
W sekcji bezpieczeństwa oferuje również Panamera wszelkiego rodzaju systemy i pomoc w celu zagwarantowania wysokiego poziomu ochrony pasażerów takie jak autonomiczne hamowanie awaryjne, najnowsza generacja reflektorów Full-LED, adaptacyjny tempomat z funkcją śledzenia korków, system utrzymywania pasa ruchu, noktowizor itp.
Komfort to kolejny aspekt, w którym Porsche Panamera zostało ulepszone w celu zintegrowania do 4 foteli z regulacją elektryczną, funkcją masażu, wentylacji i ogrzewania, klimatyzacja z maksymalnie 4 niezależnymi strefami regulacji i niezależnym systemem multimedialnym dla tylnych siedzeń. W wersjach Executive z wydłużonym rozstawem osi istnieją dodatkowe możliwości wyposażenia dla pasażerów z tyłu.
Dynamika Porsche Panamera
Po naszym teście Porsche Panamera, analizie wszystkich innowacji na torze i teście Porsche Panamera Sport Turismo, możemy otwarcie powiedzieć, że Porsche Panamera, szczerze mówiąc, dobrze spełnia swoją rolę czterodrzwiowego 911, tytuł, który osiąga dzięki doskonałemu wrażeniu z jazdy i wyraźnemu sportowemu charakterowi, który zapewnia zwinność, reakcję i wrażenia prawdziwego samochodu sportowego.
Należy zauważyć, że Porsche Panamera z łatwością poruszało się swoją dużą długością i wagą dzięki przytłaczającemu arsenałowi rozwiązań wydanych w tej drugiej generacji. Taka jest jego skuteczność na krętych drogach, a także zdolność do przyspieszania i poruszania się z dużymi prędkościami, że Porsche Panamera z łatwością radzi sobie na torze, zwłaszcza w mocniejszych wersjach.
Udało nam się również przetestować 680-konne Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo, które łączy w sobie sportowy charakter, technologię i wszechstronność, co pozwala mu konkurować z innymi modelami, takimi jak Ferrari GTC4Lusso, Audi RS6 czy Mercedes-AMG E63 S Stan 4-Matic.
Chociaż naprawdę wyróżnia się to, że Porsche dodaje technologię hybrydową, której nie oferuje żadna z poprzednich. Jeśli zastanawiasz się nad zakupem samochodu hybrydowego typu plug-in, nie przegap naszego poradnika zakupowego.