Cechy Porsche Cayenne
ten Porsche cayenne Jest to wyraźnie sportowy, zorientowany na luksus duży SUV firmy Porsche, który znajduje się o jedno oczko nad Porsche Macan. Cayenne o całkowitej długości niecałych 5 metrów oferuje maksymalną przestrzeń i luksus całej gamy Porsche, przy zachowaniu osiągi sportowe na najwyższym poziomie, od wysokowydajnych silników i podwozia dostrojonego tak, aby oferować autentyczne sportowe doznania za kierownicą. Jego pojemność bagażnika o pojemności 770 litrów i obszerne wnętrze sprawiają, że jest to również doskonały samochód rodzinny. ten Cena Porsche Cayenne część z 88 000 euro.
ten Porsche Cayenne należy do kategorii dużych luksusowych SUV-ów (patrz kompletny przewodnik po dużych SUV-ach premium). To powiedziawszy, trudno jest znaleźć prawdziwych rywali, którzy dokładnie pasowaliby do profilu klienta tego potężnego samochodu sportowego, ponieważ samochody tej wielkości i formatu zwykle nie wykazują takiego poziomu osiągów i wrażenia. Prawdopodobnie Audi Q7, BMW X5 i Mercedes GLE są najbliższe Porsche Cayenne pod względem podejścia i filozofii.
Porsche Cayenne jest technologiczną wizytówką Porsche, dzięki czemu ma wszystkie dostępne w marce postępy zarówno w technologii silnika, jak i wyposażeniu i bezpieczeństwie. Wśród walorów Porsche Cayenne warto podkreślić, że unikalne połączenie przestrzeni życiowej i oszałamiających cech. Wydaje się to trudne do osiągnięcia, prawie niemożliwe, ale inżynierom marki udało się wydrukować cały charakter Porsche w samochodzie, którego format może wydawać się niezgodny z wrażeniami prawdziwego samochodu sportowego, które skrywa ten samochód.
Porsche Cayenne jest sprzedawane w dwóch wersjach nadwozia: «zwykłym” Porsche Cayenne i Porsche Cayenne Coupé.
Projekt Porsche Cayenne
Być może jedną z głównych wad Cayenne jest brak innowacji estetycznej, która charakteryzuje ten model. Obecna generacja jest prawdopodobnie najbardziej atrakcyjna do tej pory, ale jej podobieństwo do swojego młodszego brata Macana i do poprzedniej generacji samego Cayenne sprawia, że jest nieco mniej ekskluzywny, niż gdyby był to całkowicie nowy samochód designerski.
Wewnątrz znajdujemy najnowsza technologia w interfejsie użytkownika, z centralnym ekranem dotykowym, który rozciąga się do szklanej konsoli środkowej, która łączy fizyczne przyciski z całkowicie gładkimi obszarami dotykowymi.
Oprócz dynamicznych właściwości, Cayenne wyróżnia się również bezbłędne wykończenie okuć i materiałów, co daje rzadko spotykane nawet w tym segmencie poczucie solidności.
Gama i silniki Porsche Cayenne
Gama silników Porsche Cayenne składa się z trzech opcji benzynowych i wersji hybrydowej typu plug-in, o mocy od 340 KM do 462 KM. Wszystkie modele z gamy są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów. Może mieć również samoskrętną tylną oś.
Jednym z problemów z Porsche Cayenne jest to, że zużycie tego auta są bardzo wrażliwe na styl jazdy w każdej z jego wersji, dlatego konieczne będzie bycie przygotowanym na częste uzupełnianie dużego zbiornika paliwa. Decyzja Porsche o niewprowadzaniu silników wysokoprężnych na rynek niewątpliwie działa na niekorzyść tego modelu.
ten Porsche cayenne bardziej podstawowy, ma silnik 3.0 turbo z 6 cylindrami i maksymalną mocą 250 kW (340 KM). Ten napęd dostępowy umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km / hw 6,2 sekundy (5,9 sekundy z Performance Start) i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.
ten Porsche cayenne s Jest wyposażony w 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i 324 kW (440 KM) maksymalnej mocy i maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Przejazd od 0 do 100 km/h odbywa się w 5,2 sekundy (4,9 sekundy z Performance Start) osiągając prędkość maksymalną 265 km/h.
ten Porscha Cayenne Turbo Jest napędzany 4,0-litrowym silnikiem V8, który rozwija maksymalną moc 404 kW (550 KM). Pozwala to na osiągnięcie 100 km/hw 4,1 s (3,9 s z Performance Start) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 286 km/h. Skok osiągów i liczby cylindrów w porównaniu z braćmi V6 przekłada się również na zauważalny wzrost zużycia, co najmniej 2 l/100km w porównaniu do Cayenne S.
ten Porsche Cayenne E-Hybrid Posiada silnik 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy 340 KM i silnik elektryczny o mocy 136 KM zasilany akumulatorami litowo-jonowymi. Rezultatem jest maksymalna moc 462 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Pod względem osiągów przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5 sekund i prędkość maksymalną 253 km/h. Ale także, biorąc pod uwagę stan hybrydy plug-in, możemy przejechać 44 kilometry w trybie elektrycznym. Zobacz nasz test Porsche Cayenne E-Hybrid.
Najwyższa wersja to Porsche Cayenne Turbo SE hybrydowe. Łączy silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 550 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM, umieszczonym pomiędzy silnikiem cieplnym a ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jego całkowita moc to 680 CV, a jego moment obrotowy wynosi 900 Nm, co pozwala mu rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, co jest absurdalnie szybką wartością jak na samochód bliski 2,5 tony. Będąc hybrydą typu plug-in, dzięki akumulatorowi 11 kWh jest w stanie przejechać 43 km bez zużywania benzyny. Zobacz test Porsche Cayenne Turbo SE Hybrid.
Wyposażenie Porsche Cayenne
Wśród wyposażenia Porsche Cayenne warto wyróżnić Reflektory matrycowe LED z Porsche Dynamic Light System Plus i Night Vision Assist, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z różnymi trybami jazdy i tzw Dynamiczna kontrola podwozia Porsche (PDCC), system, który pozwala jednocześnie kontrolować wszystkie parametry, które wpływają na zachowanie samochodu i zarządzać nimi w sposób skoordynowany i scentralizowany.
Porsche cayenne coupe
Istnieje drugie nadwozie Porsche Cayenne, zwane Porsche Cayenne Coupé, czyli wersja o bardziej dynamicznym i namiętnym kroju. Konkuruje z takimi modelami jak Audi Q8, BMW X6 i Mercedes GLE Coupé. Przód jest dokładnie taki sam, ale wysokość dachu została obniżona o 20 mm. Cayenne Coupé jest niższy i smuklejszy niż Cayennes, z bardziej stromym spadkiem dachu z tyłu. Ponadto tylne nadkola są bardziej muskularne, dzięki czemu samochód ma 18 mm szerokości.
Ma trzy mechaniczne alternatywy: wersja «dostępowa” wykorzystuje biturbo 2.9 V6 o mocy 340 KM. Ten silnik przyspiesza do 100 km/hw 5,9 sekundy. Druga opcja to Porsche Cayenne Coupé S wykorzystujące ten sam silnik V6 o pojemności 2,9 litra i mocy 440 KM, dzięki zastosowaniu systemu biturbo. Trzecia wersja to Porsche Cayenne Coupé Turbo, które wykorzystuje biturbo 4.0 V8 o mocy 550 KM, co zmniejsza prędkość od 0 do 100 km/h do 3,9 sekundy. W obu przypadkach, Cayenne Coupé korzysta ze stałego napędu na cztery koła i ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i przemiennik momentu obrotowego.
W naszym teście Porsche Cayenne Coupé powiemy Ci, jak to działa. Cena Porsche Cayenne Coupé zaczyna się od 97 217 euro, czyli około 8000 euro więcej niż «normalnego” Cayenne.