Saltar al contenido

Porsche cayenne

9 de septiembre de 2021
Porsche cayenne

Porsche Cayenne to duży luksusowy SUV o wyraźnie sportowej orientacji, wyprodukowany przez Porsche, który znajduje się o jedno oczko wyżej od Porsche Macan. Cayenne o łącznej długości prawie 5 metrów oferuje maksymalną przestrzeń i maksymalny luksus całej gamy Porsche, zachowując jednocześnie sportowe osiągi na najwyższym poziomie, od wysokowydajnych silników i podwozia dostrojonego tak, aby oferować autentyczne sportowe doznania za kierownicą .

Logo Porsche

Cechy Porsche Cayenne

karoseriaDuży SUV
drzwi5
place5
pień772 l
moc340 – 680 KM
konsumpcja11,6 l / 100km
Cena £ 92 025 €
oszacowanie

ten Porsche cayenne Jest to wyraźnie sportowy, zorientowany na luksus duży SUV firmy Porsche, który znajduje się o jedno oczko nad Porsche Macan. Cayenne o całkowitej długości niecałych 5 metrów oferuje maksymalną przestrzeń i luksus całej gamy Porsche, przy zachowaniu osiągi sportowe na najwyższym poziomie, od wysokowydajnych silników i podwozia dostrojonego tak, aby oferować autentyczne sportowe doznania za kierownicą. Jego pojemność bagażnika o pojemności 770 litrów i obszerne wnętrze sprawiają, że jest to również doskonały samochód rodzinny. ten Cena Porsche Cayenne część z 88 000 euro.

ten Porsche Cayenne należy do kategorii dużych luksusowych SUV-ów (patrz kompletny przewodnik po dużych SUV-ach premium). To powiedziawszy, trudno jest znaleźć prawdziwych rywali, którzy dokładnie pasowaliby do profilu klienta tego potężnego samochodu sportowego, ponieważ samochody tej wielkości i formatu zwykle nie wykazują takiego poziomu osiągów i wrażenia. Prawdopodobnie Audi Q7, BMW X5 i Mercedes GLE są najbliższe Porsche Cayenne pod względem podejścia i filozofii.

high_cayenne_turbo_2017_porsche_ag (11)

Porsche Cayenne jest technologiczną wizytówką Porsche, dzięki czemu ma wszystkie dostępne w marce postępy zarówno w technologii silnika, jak i wyposażeniu i bezpieczeństwie. Wśród walorów Porsche Cayenne warto podkreślić, że unikalne połączenie przestrzeni życiowej i oszałamiających cech. Wydaje się to trudne do osiągnięcia, prawie niemożliwe, ale inżynierom marki udało się wydrukować cały charakter Porsche w samochodzie, którego format może wydawać się niezgodny z wrażeniami prawdziwego samochodu sportowego, które skrywa ten samochód.

Porsche Cayenne jest sprzedawane w dwóch wersjach nadwozia: «zwykłym” Porsche Cayenne i Porsche Cayenne Coupé.

Porsche_Cayenne_00020

Projekt Porsche Cayenne

Być może jedną z głównych wad Cayenne jest brak innowacji estetycznej, która charakteryzuje ten model. Obecna generacja jest prawdopodobnie najbardziej atrakcyjna do tej pory, ale jej podobieństwo do swojego młodszego brata Macana i do poprzedniej generacji samego Cayenne sprawia, że ​​jest nieco mniej ekskluzywny, niż gdyby był to całkowicie nowy samochód designerski.

Wewnątrz znajdujemy najnowsza technologia w interfejsie użytkownika, z centralnym ekranem dotykowym, który rozciąga się do szklanej konsoli środkowej, która łączy fizyczne przyciski z całkowicie gładkimi obszarami dotykowymi.

high_cayenne_turbo_2017_porsche_ag (8)

Oprócz dynamicznych właściwości, Cayenne wyróżnia się również bezbłędne wykończenie okuć i materiałów, co daje rzadko spotykane nawet w tym segmencie poczucie solidności.

Gama i silniki Porsche Cayenne

Gama silników Porsche Cayenne składa się z trzech opcji benzynowych i wersji hybrydowej typu plug-in, o mocy od 340 KM do 462 KM. Wszystkie modele z gamy są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła i automatyczną skrzynię biegów. Może mieć również samoskrętną tylną oś.

Porsche_Cayenne_00017

Jednym z problemów z Porsche Cayenne jest to, że zużycie tego auta są bardzo wrażliwe na styl jazdy w każdej z jego wersji, dlatego konieczne będzie bycie przygotowanym na częste uzupełnianie dużego zbiornika paliwa. Decyzja Porsche o niewprowadzaniu silników wysokoprężnych na rynek niewątpliwie działa na niekorzyść tego modelu.

ten Porsche cayenne bardziej podstawowy, ma silnik 3.0 turbo z 6 cylindrami i maksymalną mocą 250 kW (340 KM). Ten napęd dostępowy umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km / hw 6,2 sekundy (5,9 sekundy z Performance Start) i osiąga prędkość maksymalną 245 km/h.

Porsche_Cayenne_00006

ten Porsche cayenne s Jest wyposażony w 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem i 324 kW (440 KM) maksymalnej mocy i maksymalnym momencie obrotowym 550 Nm. Przejazd od 0 do 100 km/h odbywa się w 5,2 sekundy (4,9 sekundy z Performance Start) osiągając prędkość maksymalną 265 km/h.

ten Porscha Cayenne Turbo Jest napędzany 4,0-litrowym silnikiem V8, który rozwija maksymalną moc 404 kW (550 KM). Pozwala to na osiągnięcie 100 km/hw 4,1 s (3,9 s z Performance Start) i osiągnięcie prędkości maksymalnej 286 km/h. Skok osiągów i liczby cylindrów w porównaniu z braćmi V6 przekłada się również na zauważalny wzrost zużycia, co najmniej 2 l/100km w porównaniu do Cayenne S.

Porsche_Cayenne_00003

ten Porsche Cayenne E-Hybrid Posiada silnik 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy 340 KM i silnik elektryczny o mocy 136 KM zasilany akumulatorami litowo-jonowymi. Rezultatem jest maksymalna moc 462 KM i 700 Nm momentu obrotowego. Pod względem osiągów przekłada się to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5 sekund i prędkość maksymalną 253 km/h. Ale także, biorąc pod uwagę stan hybrydy plug-in, możemy przejechać 44 kilometry w trybie elektrycznym. Zobacz nasz test Porsche Cayenne E-Hybrid.

Najwyższa wersja to Porsche Cayenne Turbo SE hybrydowe. Łączy silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 550 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM, umieszczonym pomiędzy silnikiem cieplnym a ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Jego całkowita moc to 680 CV, a jego moment obrotowy wynosi 900 Nm, co pozwala mu rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, co jest absurdalnie szybką wartością jak na samochód bliski 2,5 tony. Będąc hybrydą typu plug-in, dzięki akumulatorowi 11 kWh jest w stanie przejechać 43 km bez zużywania benzyny. Zobacz test Porsche Cayenne Turbo SE Hybrid.

Wyposażenie Porsche Cayenne

Wśród wyposażenia Porsche Cayenne warto wyróżnić Reflektory matrycowe LED z Porsche Dynamic Light System Plus i Night Vision Assist, adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z różnymi trybami jazdy i tzw Dynamiczna kontrola podwozia Porsche (PDCC), system, który pozwala jednocześnie kontrolować wszystkie parametry, które wpływają na zachowanie samochodu i zarządzać nimi w sposób skoordynowany i scentralizowany.

Porsche cayenne coupe

Porsche Cayenne Coupé 8

Istnieje drugie nadwozie Porsche Cayenne, zwane Porsche Cayenne Coupé, czyli wersja o bardziej dynamicznym i namiętnym kroju. Konkuruje z takimi modelami jak Audi Q8, BMW X6 i Mercedes GLE Coupé. Przód jest dokładnie taki sam, ale wysokość dachu została obniżona o 20 mm. Cayenne Coupé jest niższy i smuklejszy niż Cayennes, z bardziej stromym spadkiem dachu z tyłu. Ponadto tylne nadkola są bardziej muskularne, dzięki czemu samochód ma 18 mm szerokości.

Ma trzy mechaniczne alternatywy: wersja «dostępowa” wykorzystuje biturbo 2.9 V6 o mocy 340 KM. Ten silnik przyspiesza do 100 km/hw 5,9 sekundy. Druga opcja to Porsche Cayenne Coupé S wykorzystujące ten sam silnik V6 o pojemności 2,9 litra i mocy 440 KM, dzięki zastosowaniu systemu biturbo. Trzecia wersja to Porsche Cayenne Coupé Turbo, które wykorzystuje biturbo 4.0 V8 o mocy 550 KM, co zmniejsza prędkość od 0 do 100 km/h do 3,9 sekundy. W obu przypadkach, Cayenne Coupé korzysta ze stałego napędu na cztery koła i ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i przemiennik momentu obrotowego.

Porsche Cayenne Coupé 9

W naszym teście Porsche Cayenne Coupé powiemy Ci, jak to działa. Cena Porsche Cayenne Coupé zaczyna się od 97 217 euro, czyli około 8000 euro więcej niż «normalnego” Cayenne.

Polecane wideo Porsche Cayenne

1630667020 485 Mercedes Benz

Czy ten post był pomocny?