Cechy Porsche 918 Spyder
ten Porsche 918 Spyder To supersamochód Porsche, samochód wyprodukowany jako bieżąca wizytówka najnowszych technologii Porsche na drodze i na torze, będący jednocześnie naturalnym spadkobiercą Porsche Carrera GT i największym rywalem McLarena P1 i Ferrari LaFerrari. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów kiedykolwiek wyprodukowanych przez Porsche, z technicznym i technologicznym podejściem porównywalnym do tego, którego używały LMP1 do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.
Wizytówka technologiczna zamieniona w supersamochód
Porsche 918 Spyder zostało zaprezentowane po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku, w formacie koncepcyjnym, ale większość jego rozwoju i ostatecznego dostrojenia jest gotowa do produkcji seryjnej. Był to pojazd, który po raz pierwszy zaproponował zastosowanie systemu hybrydowego typu plug-in, aby zapewnić najwyższe osiągi, unikalną recepturę Porsche, ale później wykorzystali go również dwaj najbardziej bezpośredni rywale przy opracowywaniu i sprzedaży McLaren P1 (hybryda plug-in) i Ferrari LaFerrari (hybryda). Dzięki takiemu podejściu 918 Spyder przełamuje bardziej purystyczne podejście oferowane przez swojego poprzednika, Porsche Carrera GT, ale oferuje bezprecedensowy skok technologiczny i osiągi.
Wersja produkcyjna Porsche 918 Spyder została zaprezentowana na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2013 roku, potwierdzając produkcja 918 sztuk oraz uruchomienie linii montażowej we wrześniu 2013 roku w fabryce Zuffenhausen. Tym samym pierwsze egzemplarze do klientów dotarły do klientów dopiero na początku 2014 roku. Mimo dużej liczby wyprodukowanych egzemplarzy, każde 918 Porsche 918 Spyder znalazło klienta przed końcem 2014 roku, zaprzestając produkcji w czerwcu 2015 roku. Cena 918 Spyder w Hiszpanii wynosiła około 790 000 euro, chociaż kwota ta może się znacznie różnić w zależności od dodatkowego wyposażenia lub opcji dostosowywania.
Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.
W części technicznej Porsche 918 Spyder ma system hybrydowy typu plug-in składający się z wolnossącego silnika 4.6 V8 o maksymalnej mocy 608 KM przy 8500 obr./min i 528 Nm. Wraz z tym silnikiem jest silnik elektryczny o maksymalnej mocy 154 KM, który działa jako generator i śmigło, oraz drugi silnik elektryczny umieszczony z przodu o mocy 125 KM, którego misją jest zapewnienie dodatkowego ciągu do zestawu i ulepszenie w dystrybucji trakcji, aby móc uznać 918 Spyder za samochód z napędem na wszystkie koła. Przedni silnik nie działa zawsze, więc jest odsprzęgany od przedniej osi w różnych fazach. Skrzynia biegów używana przez zespół tylnego napędu to 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK. Akumulator zasilający silniki elektryczne ma pojemność 6,8 kWh, a w trybie 100% elektrycznym Porsche 918 Spyder może przejechać do 32 km w cyklu NEDC i osiągnąć maksymalną prędkość 150 km/h.
Złożony system hybrydowy plug-in umożliwia rozwój Łączna moc maksymalna 887 KM i maksymalny moment obrotowy 1275 Nm. Dzięki tym danym Porsche 918 Spyder jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/hw 2,6 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 350 km/h.
Pakiet Porsche 918 Spyder Weissach
Podczas wprowadzania na rynek Porsche 918 Spyder istniała możliwość nabycia konkretnego pakietu o nazwie Pakiet Weissach co poprawia osiągi 918 Spyder. Ten pakiet został wyposażony w nowe części układu jezdnego, takie jak opony, hamulce, łożyska, a nawet lakier, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 41 kilogramów, pozostawiając masę 1634 kilogramów. Ta specyfikacja dodaje również akcesoria aerodynamiczne, aby poprawić zachowanie i nieco jego osiągi, a także dwa możliwe projekty nadwozia w kolorach Martini Racing lub Salzburg Racing Design. Cena pakietu Weissack to dodatkowe 73 000 euro.
Rekord na torze Nürburgring
Jednym z wielkich kamieni milowych Porsche 918 Spyder było pobicie nowego rekordu na torze Nürburgring oznaczając czas 6 minut i 57 sekund we wrześniu 2013 roku. Choć z biegiem czasu ten rekord został pobity przez różne samochody, nawet model tej marki, taki jak Porsche 911 GT2 RS, zejście poniżej 7 minut było wyzwaniem dla modelu takiego jak 918 Spyder i przez dłuższy czas pozostawał nietykalny w tej marce.