Saltar al contenido

Porsche 918 Spyder

9 de septiembre de 2021
Porsche 918 Spyder

Porsche 918 Spyder to supersamochód Porsche, samochód wyprodukowany jako bieżąca wizytówka najnowszych technologii Porsche na drodze i na torze, będący także naturalnym spadkobiercą Porsche Carrera GT i największym rywalem McLarena P1 i Ferrari LaFerrari. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów kiedykolwiek wyprodukowanych przez Porsche, z technicznym i technologicznym podejściem porównywalnym do tego, którego używały LMP1 do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Technologiczna wizytówka zamieniona w supersamochód Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku Porsche 918 Spyder zostało zaprezentowane po raz pierwszy w formacie koncepcyjnym, ale większość jego prac rozwojowych i ostatecznego tuningu była gotowa do produkcji seryjnej.

Logo Porsche

Cechy Porsche 918 Spyder

karoseriaZamienny
drzwi
place
pień110 litrów
moc CV
konsumpcja l / 100km
Cena £ 787 069 €
oszacowanie

ten Porsche 918 Spyder To supersamochód Porsche, samochód wyprodukowany jako bieżąca wizytówka najnowszych technologii Porsche na drodze i na torze, będący jednocześnie naturalnym spadkobiercą Porsche Carrera GT i największym rywalem McLarena P1 i Ferrari LaFerrari. Jest to jeden z najbardziej zaawansowanych samochodów kiedykolwiek wyprodukowanych przez Porsche, z technicznym i technologicznym podejściem porównywalnym do tego, którego używały LMP1 do rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans.

Wizytówka technologiczna zamieniona w supersamochód

porsche-018-spyder-tab-1017-032

Porsche 918 Spyder zostało zaprezentowane po raz pierwszy podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2011 roku, w formacie koncepcyjnym, ale większość jego rozwoju i ostatecznego dostrojenia jest gotowa do produkcji seryjnej. Był to pojazd, który po raz pierwszy zaproponował zastosowanie systemu hybrydowego typu plug-in, aby zapewnić najwyższe osiągi, unikalną recepturę Porsche, ale później wykorzystali go również dwaj najbardziej bezpośredni rywale przy opracowywaniu i sprzedaży McLaren P1 (hybryda plug-in) i Ferrari LaFerrari (hybryda). Dzięki takiemu podejściu 918 Spyder przełamuje bardziej purystyczne podejście oferowane przez swojego poprzednika, Porsche Carrera GT, ale oferuje bezprecedensowy skok technologiczny i osiągi.

Wersja produkcyjna Porsche 918 Spyder została zaprezentowana na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2013 roku, potwierdzając produkcja 918 sztuk oraz uruchomienie linii montażowej we wrześniu 2013 roku w fabryce Zuffenhausen. Tym samym pierwsze egzemplarze do klientów dotarły do ​​klientów dopiero na początku 2014 roku. Mimo dużej liczby wyprodukowanych egzemplarzy, każde 918 Porsche 918 Spyder znalazło klienta przed końcem 2014 roku, zaprzestając produkcji w czerwcu 2015 roku. Cena 918 Spyder w Hiszpanii wynosiła około 790 000 euro, chociaż kwota ta może się znacznie różnić w zależności od dodatkowego wyposażenia lub opcji dostosowywania.

Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.

porsche-018-spyder-tab-1017-009

W części technicznej Porsche 918 Spyder ma system hybrydowy typu plug-in składający się z wolnossącego silnika 4.6 V8 o maksymalnej mocy 608 KM przy 8500 obr./min i 528 Nm. Wraz z tym silnikiem jest silnik elektryczny o maksymalnej mocy 154 KM, który działa jako generator i śmigło, oraz drugi silnik elektryczny umieszczony z przodu o mocy 125 KM, którego misją jest zapewnienie dodatkowego ciągu do zestawu i ulepszenie w dystrybucji trakcji, aby móc uznać 918 Spyder za samochód z napędem na wszystkie koła. Przedni silnik nie działa zawsze, więc jest odsprzęgany od przedniej osi w różnych fazach. Skrzynia biegów używana przez zespół tylnego napędu to 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK. Akumulator zasilający silniki elektryczne ma pojemność 6,8 kWh, a w trybie 100% elektrycznym Porsche 918 Spyder może przejechać do 32 km w cyklu NEDC i osiągnąć maksymalną prędkość 150 km/h.

Złożony system hybrydowy plug-in umożliwia rozwój Łączna moc maksymalna 887 KM i maksymalny moment obrotowy 1275 Nm. Dzięki tym danym Porsche 918 Spyder jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/hw 2,6 sekundy i osiągnąć maksymalną prędkość 350 km/h.

porsche-018-spyder-tab-1017-007

Pakiet Porsche 918 Spyder Weissach

Podczas wprowadzania na rynek Porsche 918 Spyder istniała możliwość nabycia konkretnego pakietu o nazwie Pakiet Weissach co poprawia osiągi 918 Spyder. Ten pakiet został wyposażony w nowe części układu jezdnego, takie jak opony, hamulce, łożyska, a nawet lakier, dzięki czemu udało się zaoszczędzić 41 kilogramów, pozostawiając masę 1634 kilogramów. Ta specyfikacja dodaje również akcesoria aerodynamiczne, aby poprawić zachowanie i nieco jego osiągi, a także dwa możliwe projekty nadwozia w kolorach Martini Racing lub Salzburg Racing Design. Cena pakietu Weissack to dodatkowe 73 000 euro.

porsche-018-spyder-tab-1017-022

Rekord na torze Nürburgring

Jednym z wielkich kamieni milowych Porsche 918 Spyder było pobicie nowego rekordu na torze Nürburgring oznaczając czas 6 minut i 57 sekund we wrześniu 2013 roku. Choć z biegiem czasu ten rekord został pobity przez różne samochody, nawet model tej marki, taki jak Porsche 911 GT2 RS, zejście poniżej 7 minut było wyzwaniem dla modelu takiego jak 918 Spyder i przez dłuższy czas pozostawał nietykalny w tej marce.

Czy ten post był pomocny?