Saltar al contenido

Porsche 718 cayman

9 de septiembre de 2021
Porsche 718 cayman

Porsche 718 Cayman to dwumiejscowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem, produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2016 roku. Jego poprzednikiem jest nikt inny jak Porsche Cayman, z którym łączy nie tylko filozofię i znaczną część języka projektowania, ale także Podobnie jak on, ma również wersję kabrioletu, która stanowi uzupełnienie coupe, w tym przypadku znanej jako Porsche 718 Boxster.

Logo Porsche

Charakterystyka Porsche 718 Cayman

karoseriaCoupé
drzwi3
place2
pień425 l
moc300 – 420 KM
konsumpcja8,7 – 10,9 l / 100km
Cena £ 65 428 €
oszacowanie

ten Porsche 718 cayman Jest to dwumiejscowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem, produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2016 roku. Jego poprzednikiem jest nikt inny jak Kajman Porsche, z którym dzieli nie tylko filozofię i znaczną część języka projektowania, ale podobnie jak on, ma również wersję kabrioletu, która stanowi uzupełnienie coupe, w tym przypadku znaną jako Porsche 718 Boxster. Wśród jego aktualizacji znalazło się przybycie silniki turbo, z czterema cylindrami, które po raz pierwszy występują w Porsche 718 boxster oraz Porsche 718 cayman. Jest produkowany w nowobudowanym, zaawansowanym technologicznie zakładzie w Stuttgarcie-Zuffenhausen (Niemcy), po zejściu z linii Fabryka w Osnabrücknależącej do Grupy Volkswagen.

Pomiędzy sportowe coupe, dwumiejscowy lub z centralny silnik które aspirują do rywalizacji z Porsche 718 Cayman, znajdziemy Audi TT RS lub BMW M2 (patrz test BMW M2), proponujące dobrą estetyczną linię, osiągi, przyjemną jazdę i dobrze rozwiązane wykończenie wnętrza. Nissan 370Z jest prawdopodobnie jego najbliższym rywalem, a dzięki silnikowi V6 jest tańszy i mocniejszy.

Porsche_718_Cayman_2016_DM_7

W każdym razie kluczem do Porsche 718 Cayman i czynnikiem różnicowym tego sportowego auta nadal jest jego dynamika, wynikająca m.in. z zastosowania centralnego silnika, umieszczonego bezpośrednio przed tylną osią. . Jeśli zastanawiasz się nad zakupem jednego z tych samochodów, nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.

Wygląd zewnętrzny Porsche 718 Cayman

Wraz z pojawieniem się czwartej generacji Boxstera i trzeciej generacji Cayman, Porsche zdecydowało, że właściwym rozwiązaniem będzie połączenie swoich samochodów sportowych z centralnie umieszczonym silnikiem we wspólnej rodzinie. Tak narodziło się Porsche 718 Cayman (i Boxster), odzyskując historyczną nazwę, która przypomina jedną z chwał Porsche w rywalizacji, która była dokładnie również samochodem sportowym z centralnie umieszczonym silnikiem.

Porsche_718_Cayman_2016_DM_6

ten ewolucja pod względem wyglądu zewnętrznego w porównaniu do poprzednika nie byłaby dramatyczna, skupiając się głównie na nadaniu nowego obrazu optyce: nowy projekt wewnętrzny pojawił się w reflektorach, z nową dodatkową i dolną optyką odpowiedzialną za światła pozycyjne i kierunkowskazy oraz tylne światła, przyciemnione w porównaniu z tymi z Porsche Cayman. Jeśli chodzi o linie, wykorzystano fakt, że sylwetka nadwozia dobrze opierała się upływowi czasu, a jej formy odpowiadały głównie temu samemu językowi stylistycznemu, który Porsche stosuje w pozostałych obecnych modelach.

Projekt wnętrza Porsche 718 Cayman

Porsche_718_Cayman_2016_DM_4

Zmiany we wnętrzu są namacalne w nowej aranżacji górnej części deski rozdzielczej, pojawieniu się system multimedialny (standard) z większą liczbą opcji łączności i kierownicą inspirowaną modelem Porsche 918 Spyder. W paczce Sport Chrono Możemy również uzyskać dostęp do kierownicy, która była już używana w Porsche 911, która zawiera przełącznik trybu jazdy na kierownicy w postaci manettino. Trzeźwe wnętrze, w którym wyróżnia się kontrast kolorów, z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów zarówno w tapicerce, jak i obudowach.

Silniki Porsche 718 Cayman:

Wraz z trzecią generacją Caymana, obecnie Porsche 718 Cayman, jego wolnossący sześciocylindrowy bokser został zastąpiony przez doładowany czterocylindrowy bokser. Wszedł na rynek z 4-cylindrową i 2-litrową mechaniką w «normalnej” wersji oraz z 4 cylindrami i 2,5 litra w wersji S. Ta mechanika rozwija odpowiednio 300 i 350 koni, z momentem obrotowym 380 Nm w pierwszy przypadek i 420 Nm w przypadku Cayman S.

Porsche_718_Cayman_2016_DM_8

ten Porsche 718 Cayman rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy w najbardziej wydajnym wariancie, z zainstalowanym pakietem Sport Chrono i skrzynią biegów PDK, podczas gdy Porsche 718 Cayman S robi to samo w zaledwie 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h w pierwszym i 285 km/h w drugim, natomiast zużycie w zależności od wersji waha się od 5,7 l/100 km do 8,1 l/100 km.

Oprócz tej ewolucji gamy pod względem silników, nowe Porsche 718 Cayman ma zmienione zawieszenia, hamulce i kretyn z twojego adresu, 10% bardziej bezpośrednio niż Porsche Cayman.

Porsche 718 Cayman GTS

Porsche 718 Cayman Gts 4 0 01

Jest o wersja o nieco większej wydajności niż zaprezentowane już warianty «S”, Licząc w sumie 365 CV mocy, z momentem obrotowym 430 Nm dostępnym od 1900 obr./min do 5000 obr./min, wydobyty z mechanicznego czterocylindrowego boksera z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 litra. Decyzja Porsche polegała na wprowadzeniu na rynek zarówno wariantu Coupé, jak i manualnej i automatycznej skrzyni biegów Boxter PDK, chcąc zaoferować lepszą dynamikę poprzez precyzyjne dostrojenie ustawień zawieszenia i dyferencjałów, a także zmniejszenie wysokości o 10 mm.

Z zewnątrz zmiany były minimalne, jednak służyły do ​​odróżnienia konwencjonalnych wersji GTS, zapewniając nowy fartuch «Sport Design” i nowe czarne detale, które wpłynęły między innymi na rury wydechowe. 20-calowe felgi dopełniały zewnętrznego wizerunku zestawu. DOinni dodaliby do oferty Porsche 718 Cayman GTS 4.0, który miał 4,0 sześciocylindrowy blok o mocy 400 KM i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h, które zostało ukończone w zaledwie 4,5 sekundy.

Porsche 718 Cayman GT4

Porsche 718 Cayman GT4 0719 157

Dla najbardziej purystów Porsche dało opcję GT4 z silnikiem wolnossącym stworzony z mieszkanie-sześć wydany przez Porsche 911 992 w wersjach Carrera. W końcu pokazano 4,0-litrowy gaz pędny do atmosfery zdolna do rozwijania 420 KM przy 7600 obr/min i 420 Nm momentu obrotowego silnik między 5000 a 6800 obr./min. Wszystko to przy łącznej wadze zaledwie 1420 kg.

Ponadto wprowadzono 6-biegową manualną skrzynię biegów, połączoną tylko z tylną osią za pomocą mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Występ ujawnia przyspieszenie, które pozwala ukończyć 0-100 km/h w 4,4 sekundy, podczas gdy maksymalna prędkość osiąga 304 km/h. Większa moc, większa prędkość maksymalna i dostrojona aerodynamika, aby przyspieszyć na torze, obejmująca między innymi duży podniesiony spojler z tyłu, a także wysokość obniżoną o 30 milimetrów i nowy układ hamulcowy, do którego jest przystosowany. Możesz włożyć niektóre tarcze węglowo-ceramiczne.

Historia: od Porsche Cayman do Porsche 718 Cayman

Porsche 718 Cayman GT4 0719 109

W latach dziewięćdziesiątych Porsche wpadło na genialny pomysł, aby postawić na przystępny samochód sportowy, który nie stał się ekonomiczną wizją Porsche 911, a dzięki centralnemu silnikowi stałby się samochodem sportowym z własną osobowością i doskonałymi właściwościami. Tak narodził się Porsche Boxster, pierwszy samochód sportowy Porsche, pierwotnie zaprojektowany jako kabriolet, od czasu Porsche 550 Spyder. Podobnie jak Porsche 911, Boxster pozostał wierny sześciocylindrowym silnikom.

Wraz z drugą generacją Porsche Boxster, już w 2006 roku, stuttgarci chcieli jeszcze bardziej zakręcić pętlę i wprowadzić na rynek samochód sportowy, na który ich klienci czekali od lat. Tak narodziło się Porsche Cayman, brata coupe Boxstera, który z pewnymi własnymi cechami estetycznymi, zwłaszcza w odważnym tylnym, i bez możliwości bycia kabrioletem, stałby się kolejnym kultowym sportowym samochodem Porsche.

Porsche 718 Cayman GT4 0719 036

Porsche Cayman zawsze plasował się w rankingu, zwłaszcza pod względem ceny, szczebel nad jego bratem Boxsterem. Przez te wszystkie lata i przez ponad dwie generacje taki był związek między Boxsterem i Caymanem, który otrzymał całą serię wersji, jeszcze bardziej sportowych, od Caymana S i GTS po R i najnowsze i upragnione GT4 .

Wybór nazwy Porsche 718 też nie jest przypadkowy. To ukłon w przeszłość i wyścigową historię Porsche. W latach 50. Porsche ścigało się w pochodnym modelu 550, który nazywał się 718. Ten sportowy samochód wyścigowy miał czterocylindrowy silnik typu bokser, taki jak ten, który będzie używany w nowym 718 Caymans.

Porsche 718 Cayman w konkursie:

2019 Porsche Cayman GT Clubsport R Gt 5

Porsche Motorsport zaprezentuje wersję Concept Car tego, co miał to być samochód rajdowy na bazie Porsche Cayman 718 GT4 Clubsport. Intencją tego pojazdu było wejście do kategorii znanej jako R-GT, rywalizując z Abarth 124 lub Alpine A110. Osoby odpowiedzialne za sportowe ramię zespołu ze Stuttgartu wskazały, że zmierzą zainteresowanie tym projektem, będąc obecną z pierwszą jednostką koncepcyjną opartą na Cayman podczas Rajdu Niemiec 2018.

W styczniu 2019 roku Porsche miało ogłosić, że budowa ujrzy zielone światło, montaż ten sam sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra o mocy 425 KMi zachowanie wielu części z wariantu produkcyjnego. Niestety, kilka miesięcy później niemiecka prasa powtórzyła decyzję o wstrzymaniu projektu, który miał osiągnąć rok 2020 jako program dla klientów wyścigowych, czekając na decyzję FIA w sprawie tej kategorii stworzonej dla klasycznych samochodów sportowych trakcyjnych. .

Porsche 718 Cayman Gt4 Clubsport 2019jpg

Mimo to, w tym samym miesiącu, w styczniu, ruszyła Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, samochód sportowy dla ‘trackdays ”, którego główną nowością było zastosowanie nowych paneli z biofibry w celu zmniejszenia masy ze szkodą dla innych materiałów, takich jak włókno węglowe.

W układzie napędowym ponownie zastosowano sześciocylindrowy silnik typu bokser, którego moc została zwiększona o 40 KM (łącznie 425 KM przy zaledwie 1320 kilogramach masy) w porównaniu z poprzednią generacją, podczas gdy skrzynia biegów była PDK z podwójnym sprzęgłem i sześcioma biegami. Przednie zawieszenie pochodzi bezpośrednio z Porsche 911 GT3 Cup z myślą o skuteczności i niezawodności tego elementu, podczas gdy zdejmowana kierownica została odziedziczona po 911 GT3 R. Cena wersji konkursowej została ustalona na 157 000 euro bez podatków.

Polecane wideo Porsche 718 Cayman

1631172619 140 Porsche 718 cayman

Czy ten post był pomocny?