Charakterystyka Porsche 718 Cayman
ten Porsche 718 cayman Jest to dwumiejscowy samochód sportowy z centralnie umieszczonym silnikiem, produkowany przez niemiecką markę Porsche od 2016 roku. Jego poprzednikiem jest nikt inny jak Kajman Porsche, z którym dzieli nie tylko filozofię i znaczną część języka projektowania, ale podobnie jak on, ma również wersję kabrioletu, która stanowi uzupełnienie coupe, w tym przypadku znaną jako Porsche 718 Boxster. Wśród jego aktualizacji znalazło się przybycie silniki turbo, z czterema cylindrami, które po raz pierwszy występują w Porsche 718 boxster oraz Porsche 718 cayman. Jest produkowany w nowobudowanym, zaawansowanym technologicznie zakładzie w Stuttgarcie-Zuffenhausen (Niemcy), po zejściu z linii Fabryka w Osnabrücknależącej do Grupy Volkswagen.
Pomiędzy sportowe coupe, dwumiejscowy lub z centralny silnik które aspirują do rywalizacji z Porsche 718 Cayman, znajdziemy Audi TT RS lub BMW M2 (patrz test BMW M2), proponujące dobrą estetyczną linię, osiągi, przyjemną jazdę i dobrze rozwiązane wykończenie wnętrza. Nissan 370Z jest prawdopodobnie jego najbliższym rywalem, a dzięki silnikowi V6 jest tańszy i mocniejszy.
W każdym razie kluczem do Porsche 718 Cayman i czynnikiem różnicowym tego sportowego auta nadal jest jego dynamika, wynikająca m.in. z zastosowania centralnego silnika, umieszczonego bezpośrednio przed tylną osią. . Jeśli zastanawiasz się nad zakupem jednego z tych samochodów, nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.
Wygląd zewnętrzny Porsche 718 Cayman
Wraz z pojawieniem się czwartej generacji Boxstera i trzeciej generacji Cayman, Porsche zdecydowało, że właściwym rozwiązaniem będzie połączenie swoich samochodów sportowych z centralnie umieszczonym silnikiem we wspólnej rodzinie. Tak narodziło się Porsche 718 Cayman (i Boxster), odzyskując historyczną nazwę, która przypomina jedną z chwał Porsche w rywalizacji, która była dokładnie również samochodem sportowym z centralnie umieszczonym silnikiem.
ten ewolucja pod względem wyglądu zewnętrznego w porównaniu do poprzednika nie byłaby dramatyczna, skupiając się głównie na nadaniu nowego obrazu optyce: nowy projekt wewnętrzny pojawił się w reflektorach, z nową dodatkową i dolną optyką odpowiedzialną za światła pozycyjne i kierunkowskazy oraz tylne światła, przyciemnione w porównaniu z tymi z Porsche Cayman. Jeśli chodzi o linie, wykorzystano fakt, że sylwetka nadwozia dobrze opierała się upływowi czasu, a jej formy odpowiadały głównie temu samemu językowi stylistycznemu, który Porsche stosuje w pozostałych obecnych modelach.
Projekt wnętrza Porsche 718 Cayman
Zmiany we wnętrzu są namacalne w nowej aranżacji górnej części deski rozdzielczej, pojawieniu się system multimedialny (standard) z większą liczbą opcji łączności i kierownicą inspirowaną modelem Porsche 918 Spyder. W paczce Sport Chrono Możemy również uzyskać dostęp do kierownicy, która była już używana w Porsche 911, która zawiera przełącznik trybu jazdy na kierownicy w postaci manettino. Trzeźwe wnętrze, w którym wyróżnia się kontrast kolorów, z wykorzystaniem wysokiej jakości materiałów zarówno w tapicerce, jak i obudowach.
Silniki Porsche 718 Cayman:
Wraz z trzecią generacją Caymana, obecnie Porsche 718 Cayman, jego wolnossący sześciocylindrowy bokser został zastąpiony przez doładowany czterocylindrowy bokser. Wszedł na rynek z 4-cylindrową i 2-litrową mechaniką w «normalnej” wersji oraz z 4 cylindrami i 2,5 litra w wersji S. Ta mechanika rozwija odpowiednio 300 i 350 koni, z momentem obrotowym 380 Nm w pierwszy przypadek i 420 Nm w przypadku Cayman S.
ten Porsche 718 Cayman rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy w najbardziej wydajnym wariancie, z zainstalowanym pakietem Sport Chrono i skrzynią biegów PDK, podczas gdy Porsche 718 Cayman S robi to samo w zaledwie 4,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 275 km/h w pierwszym i 285 km/h w drugim, natomiast zużycie w zależności od wersji waha się od 5,7 l/100 km do 8,1 l/100 km.
Oprócz tej ewolucji gamy pod względem silników, nowe Porsche 718 Cayman ma zmienione zawieszenia, hamulce i kretyn z twojego adresu, 10% bardziej bezpośrednio niż Porsche Cayman.
Porsche 718 Cayman GTS
Jest o wersja o nieco większej wydajności niż zaprezentowane już warianty «S”, Licząc w sumie 365 CV mocy, z momentem obrotowym 430 Nm dostępnym od 1900 obr./min do 5000 obr./min, wydobyty z mechanicznego czterocylindrowego boksera z turbodoładowaniem o pojemności 2,5 litra. Decyzja Porsche polegała na wprowadzeniu na rynek zarówno wariantu Coupé, jak i manualnej i automatycznej skrzyni biegów Boxter PDK, chcąc zaoferować lepszą dynamikę poprzez precyzyjne dostrojenie ustawień zawieszenia i dyferencjałów, a także zmniejszenie wysokości o 10 mm.
Z zewnątrz zmiany były minimalne, jednak służyły do odróżnienia konwencjonalnych wersji GTS, zapewniając nowy fartuch «Sport Design” i nowe czarne detale, które wpłynęły między innymi na rury wydechowe. 20-calowe felgi dopełniały zewnętrznego wizerunku zestawu. DOinni dodaliby do oferty Porsche 718 Cayman GTS 4.0, który miał 4,0 sześciocylindrowy blok o mocy 400 KM i przyspieszeniu od 0 do 100 km/h, które zostało ukończone w zaledwie 4,5 sekundy.
Porsche 718 Cayman GT4
Dla najbardziej purystów Porsche dało opcję GT4 z silnikiem wolnossącym stworzony z mieszkanie-sześć wydany przez Porsche 911 992 w wersjach Carrera. W końcu pokazano 4,0-litrowy gaz pędny do atmosfery zdolna do rozwijania 420 KM przy 7600 obr/min i 420 Nm momentu obrotowego silnik między 5000 a 6800 obr./min. Wszystko to przy łącznej wadze zaledwie 1420 kg.
Ponadto wprowadzono 6-biegową manualną skrzynię biegów, połączoną tylko z tylną osią za pomocą mechanicznego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu. Występ ujawnia przyspieszenie, które pozwala ukończyć 0-100 km/h w 4,4 sekundy, podczas gdy maksymalna prędkość osiąga 304 km/h. Większa moc, większa prędkość maksymalna i dostrojona aerodynamika, aby przyspieszyć na torze, obejmująca między innymi duży podniesiony spojler z tyłu, a także wysokość obniżoną o 30 milimetrów i nowy układ hamulcowy, do którego jest przystosowany. Możesz włożyć niektóre tarcze węglowo-ceramiczne.
Historia: od Porsche Cayman do Porsche 718 Cayman
W latach dziewięćdziesiątych Porsche wpadło na genialny pomysł, aby postawić na przystępny samochód sportowy, który nie stał się ekonomiczną wizją Porsche 911, a dzięki centralnemu silnikowi stałby się samochodem sportowym z własną osobowością i doskonałymi właściwościami. Tak narodził się Porsche Boxster, pierwszy samochód sportowy Porsche, pierwotnie zaprojektowany jako kabriolet, od czasu Porsche 550 Spyder. Podobnie jak Porsche 911, Boxster pozostał wierny sześciocylindrowym silnikom.
Wraz z drugą generacją Porsche Boxster, już w 2006 roku, stuttgarci chcieli jeszcze bardziej zakręcić pętlę i wprowadzić na rynek samochód sportowy, na który ich klienci czekali od lat. Tak narodziło się Porsche Cayman, brata coupe Boxstera, który z pewnymi własnymi cechami estetycznymi, zwłaszcza w odważnym tylnym, i bez możliwości bycia kabrioletem, stałby się kolejnym kultowym sportowym samochodem Porsche.
Porsche Cayman zawsze plasował się w rankingu, zwłaszcza pod względem ceny, szczebel nad jego bratem Boxsterem. Przez te wszystkie lata i przez ponad dwie generacje taki był związek między Boxsterem i Caymanem, który otrzymał całą serię wersji, jeszcze bardziej sportowych, od Caymana S i GTS po R i najnowsze i upragnione GT4 .
Wybór nazwy Porsche 718 też nie jest przypadkowy. To ukłon w przeszłość i wyścigową historię Porsche. W latach 50. Porsche ścigało się w pochodnym modelu 550, który nazywał się 718. Ten sportowy samochód wyścigowy miał czterocylindrowy silnik typu bokser, taki jak ten, który będzie używany w nowym 718 Caymans.
Porsche 718 Cayman w konkursie:
Porsche Motorsport zaprezentuje wersję Concept Car tego, co miał to być samochód rajdowy na bazie Porsche Cayman 718 GT4 Clubsport. Intencją tego pojazdu było wejście do kategorii znanej jako R-GT, rywalizując z Abarth 124 lub Alpine A110. Osoby odpowiedzialne za sportowe ramię zespołu ze Stuttgartu wskazały, że zmierzą zainteresowanie tym projektem, będąc obecną z pierwszą jednostką koncepcyjną opartą na Cayman podczas Rajdu Niemiec 2018.
W styczniu 2019 roku Porsche miało ogłosić, że budowa ujrzy zielone światło, montaż ten sam sześciocylindrowy silnik typu bokser o pojemności 3,8 litra o mocy 425 KMi zachowanie wielu części z wariantu produkcyjnego. Niestety, kilka miesięcy później niemiecka prasa powtórzyła decyzję o wstrzymaniu projektu, który miał osiągnąć rok 2020 jako program dla klientów wyścigowych, czekając na decyzję FIA w sprawie tej kategorii stworzonej dla klasycznych samochodów sportowych trakcyjnych. .
Mimo to, w tym samym miesiącu, w styczniu, ruszyła Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport, samochód sportowy dla ‘trackdays ”, którego główną nowością było zastosowanie nowych paneli z biofibry w celu zmniejszenia masy ze szkodą dla innych materiałów, takich jak włókno węglowe.
W układzie napędowym ponownie zastosowano sześciocylindrowy silnik typu bokser, którego moc została zwiększona o 40 KM (łącznie 425 KM przy zaledwie 1320 kilogramach masy) w porównaniu z poprzednią generacją, podczas gdy skrzynia biegów była PDK z podwójnym sprzęgłem i sześcioma biegami. Przednie zawieszenie pochodzi bezpośrednio z Porsche 911 GT3 Cup z myślą o skuteczności i niezawodności tego elementu, podczas gdy zdejmowana kierownica została odziedziczona po 911 GT3 R. Cena wersji konkursowej została ustalona na 157 000 euro bez podatków.