Saltar al contenido

Peugeot Rifter

8 de septiembre de 2021
Peugeot Rifter

Peugeot Rifter to kompaktowy i rodzinny van, wywodzący się z samochodu dostawczego i produkowany przez firmę Peugeot od 1996 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2018 roku.

Logo Peugeota

Charakterystyka Peugeota Riftera

karoseriaŚredni minivan
drzwi5
place5 – 7
pień1050 litrów
moc100 – 130 KM
konsumpcja4,4 – 7,1 l / 100km
Cena £ 19 520 €
oszacowanie

ten Peugeot Rifter Jest to kompaktowy i rodzinny van, wywodzący się z pojazdu przemysłowego i produkowany przez Peugeot od 1996 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2018 roku. Peugeot Rifter charakteryzuje aspiracja do bycia niedrogim kompaktowym minivanem, który można odłączyć od jego stara kategoryzacja pojazdów przemysłowych. Peugeot Rifter jest produkowany w fabryce w Vigo w Hiszpanii.

Wśród kompaktowych i rodzinnych samochodów dostawczych, które aspirują do rywalizacji z Peugeotem Rifterem, znajdziemy inne samochody dostawcze w swojej klasie, które mogą z nim rywalizować. W ten sposób modele takie jak Renault Kangoo, Citroën Berlingo czy Volkswagen Caddy są postulowane jako ważne alternatywy dla francuskich.

Peugeot Rifter tył 00001

Wygląd zewnętrzny Peugeota Riftera

Estetycznie znajdziemy samochód, który bardzo dobrze spełnia kanony projektowe Peugeota, choć nie te z najnowszej partii. I chociaż Rifter nie jest samochodem, który wydaje się wizualnie przestarzały, pokazuje nieco stary język w porównaniu z innymi modelami z tej gamy, takimi jak 208, 308 czy 508.

Przód jest kierowany przez niektórych pilotów nieco grubych, ale starają się udoskonalić za pomocą wydłużonej przedniej kratki. Błotnik napina mięśnie suchymi, tnącymi liniami, a bok ujawnia swoje niezaprzeczalne DNA furgonetki przerobionej na minivana z przesuwanymi drzwiami i gładką powierzchnią bez zbytniej ozdób.

Arkusz Peugeot Rifter 0718 006

Z tyłu widać gładką pionową klapę bagażnika z podwójnym otwarciem dzięki tylnej szybie, która pełni również funkcję klapy. Piloci są w pozycji pionowej, a tutaj szczyci się plastikową osłoną, która nie stara się rezygnować z jakiejkolwiek sportowej postawy, po prostu zachowuj się tak, jak jest.

Jeśli chodzi o wymiary, Peugeot Rifter deklaruje 4,40 m długości, 1,84 m szerokości i 1,82 m wysokości.

Silniki Peugeot Rifter 04

Silniki Peugeota Riftera

Peugeot Rifter jest oferowany z trzema układami napędowymi, z czego dwa to olej napędowy i jeden benzyna. W przypadku diesli, paliwem, które określa oba poziomy mocy, jest BlueHDi o pojemności 1,5 litra i cztery cylindry z turbodoładowaniem, które na tę okazję rozwija moc 100 i 130 KM.

W obu przypadkach moc zarządzana jest za pomocą skrzynki ręcznej, natomiast w benzynie, trzycylindrowy silnik PureTech o pojemności 1,2 litra, a także turbodoładowanie o mocy 130 KM, jest za pomocą automatycznej skrzyni biegów typu EAT8 z przekładnią hydrokinetyczną.

Silniki Peugeot Rifter 05

Istnieje w 100% elektryczna wersja Peugeota Riftera, znana jako Peugeot e-Rifter. Chociaż pod względem estetycznym nie zmienia się praktycznie w niczym w porównaniu do swoich spalinowych odpowiedników, zmienia się w części mechanicznej. Pojawia się tutaj akumulator o pojemności 50 kWh, który jest w stanie zagwarantować autonomię WLTP na poziomie 280 kilometrów.

Silnik jest w stanie dostarczyć 136 KM i 260 Nm momentu obrotowego, choć jeśli jeździmy w trybie Eco moc jest ograniczona do 82 KM, a w trybie Normal do 109, pozostawiając całkowitą moc dla trybu Power.

Peugeot E Rifter 2021 P

Jego pokładowa ładowarka ma jednofazową moc 7,4 kW, ale może być wyposażona w trójfazową ładowarkę 11 kW. W każdym razie pozostaje kompatybilny z ładowaniem prądem stałym do 100 kW mocy – w tym przypadku odzyskuje 80% naładowania w zaledwie 30 minut. Ładowanie do 7,4 kW, pełne ładowanie zajmie 7 i pół godziny, a czas wyniesie 15 godzin przy użyciu domowego gniazdka o mocy 3,7 kW (wzmacniacz 16 A). Podobnie jak w przypadku prawie wszystkich pojazdów elektrycznych, ładowanie można zaprogramować z poziomu aplikacji na smartfona MyPeugeot.

Projekt wnętrza Peugeota Riftera

Wnętrze Peugeota Riftera jest zgodne z wyglądem zewnętrznym: jest nowoczesne, ale nie tak nowoczesne, jak w pozostałych modelach gamy. Pierwszą rzeczą, która przykuwa uwagę we wnętrzu francuskiego minivana, jest kontrowersyjny i-Cockpit, system polegający na stworzeniu małej kierownicy spłaszczonej u góry i u dołu oraz zawsze na nią nałożonej deski rozdzielczej.

Może ci się to podobać mniej lub bardziej, ale komfort korzystania z tego systemu będzie zależeć zasadniczo od naszego rozmiaru. Panel sterowania nadal jest analogowy, coś, co olśniewa wnętrze Riftera, podczas gdy deska rozdzielcza jest obsługiwana przez 8-calowy ekran dotykowy, który obsługuje połączenie zarówno z Apple CarPlay, jak i Android Auto.

Arkusz Peugeot Rifter 0718 012

Na szczęście, W przypadku Riftera, Peugeot zdecydował się na fizyczne sterowanie klimatyzacją, co jest doceniane. Dla reszty znajdziemy wnętrze wykończone twardym plastikiem, pozostawiające swoje poprzednie życie jako utajone vana. Regulacje można w niektórych punktach poprawić, ale warto zwrócić uwagę na nieskończoną ilość przestronnych przestrzeni, które oferuje, aby móc zdeponować nasze rzeczy osobiste.

Jeśli chodzi o bagażnik, to oferuje on minimalną pojemność 775 litrów, która ręka w rękę w niezwykle regularny sposób pozwala na włożenie wielu przedmiotów. Trzeba jednak pamiętać, że w przypadku pełnego otwarcia bramy, a nie tylnej szyby, musimy zostawić sporą przestrzeń z poprzedzającym samochodem lub ścianą.

Arkusz Peugeot Rifter 0718 016

Jak dynamicznie rozwija się Peugeot Rifter?

W Diariomotor mieliśmy okazję przeprowadzić gruntowny test Peugeota Riftera. W miarę postępów estetycznych mamy do czynienia z minivanem, co przekłada się na jego dynamiczne zachowanie. Innymi słowy: jest to samochód, który opowiada się za komfortem, jakiego oczekuje się od pojazdu w swoim segmencie..

Na autostradzie pokazuje wzorową jazdę z prawidłowym ustawieniem zawieszenia, zdolnym sumiennie pokonywać asfaltowe niedoskonałości. Pomimo faktu, że jego kształty generują wyraźne turbulencje aerodynamiczne, prawda jest taka, że ​​dobra izolacja Riftera pomaga jeszcze bardziej podkreślić komfort jazdy.

Silniki Peugeot Rifter 03

Kierunek jest bardziej precyzyjny, niż mogłoby się wydawać, w parze z bardzo bezpośrednim i zwinnym przełożeniem, które jest w stanie przekazać nam pewne informacje, a jednocześnie jest wygodne w codziennym życiu. CCo prawda Rifter nie jest do końca małym autem, ale jego koncepcja nawiązująca do komfortu sprawia, że ​​jest to auto nadające się do jazdy po mieście, zwłaszcza jeśli potrzebujemy dużo miejsca.

Film przedstawiający Peugeota Riftera

1631116030 931 Peugeot Rifter

Czy ten post był pomocny?