Charakterystyka Peugeota 308
ten Peugeot 308 Jest to kompaktowy, segment C, produkowany przez Peugeot od 2008 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2021 roku. Peugeot 308 charakteryzuje się bardzo osobistym, sportowym i odważnym designem. wraz z wnętrzem, które ma konkurować z modelami premium. Jest produkowany w zakładzie Poissy (Francja).
Wśród samochodów kompaktowych, które aspirują do rywalizacji z Peugeot 308 Można znaleźć wszelkiego rodzaju rywali w klasach, z modelami takimi jak Volkswagen Golf, Ford Focus i SEAT Leon.
Wygląd zewnętrzny Peugeot 308
Oferty Peugeot 308 projekt z wyraźnymi sportowymi odcieniami, bardzo zgodny z najnowszymi premierami marki, ale też integruje sportowy, agresywny i bardzo osobisty język. Ta zmiana filozofii, wraz z poprawą jakości wykonania, ma na celu stworzenie samochodu, który odniesie niezwykły sukces rynkowy. Na poziomie estetycznym najbardziej godna uwagi jest sygnatura świetlna jej optyki, szczególnie w przypadku reflektorów LED. gdzie zintegrowany jest pionowy pasek świetlny w postaci «kłów”.
W tym pokoleniu nie ma możliwości zabudowy z 3 drzwiami lub kabrioletu, więc musimy zadowolić się tylko pięciodrzwiowym nadwoziem. Ciało na ogół wydaje się «zestresowane» w oczach widza dzięki obfitości linii w prześcieradle, które wyznaczają różne fałdy i krzywizny w pionowych panelach ciała.
ten Peugeot 308 jest odpowiedzialny za wprowadzenie nowego wizerunku marki, ze znacznie większym logo, obramowanym rodzajem diamentu, który pojawia się zarówno z przodu, jak i z tyłu oraz, w zależności od wykończenia, również na przednich błotnikach. Francuskie środki kompaktowe Długość 4,37 metra.
Silniki Peugeot 308
Peugeot 308 oferuje diesla, benzynę i hybrydy typu plug-in. Zakres diesel składa się z 1,5 BlueHDi 130 KM, dostępny z manualną skrzynią biegów lub automatyczną skrzynią biegów EAT8. Na benzyna możesz wybrać tylko silnik 1.2 Puretech o mocy 110 i 130 KM, w obu przypadkach z 6-biegową manualną skrzynią biegów, chociaż mocniejszy wariant może opcjonalnie wyposażyć automatyczną skrzynię biegów.
ten wersje hybrydowe plug-in Umieszczone są tak samo jak zaślepki, o dwóch mocach: 180 i 225 KMRóżnica polega na mocy silnika cieplnego, który oferuje odpowiednio 150 KM i 180 KM. W takim przypadku zawsze z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Akumulator o pojemności 12,4 kWh, wystarczy do przekroczenia 60 kilometrów 100% autonomii elektrycznej, otrzymując w tych wersjach Etykieta ZERO DGT.
Projekt wnętrza Peugeot 308
Na poziomie wystroju wnętrza Peugeot 308 oferuje atrakcyjną i elegancką linię, z wyraźnym naciskiem na premię. Doceniany jest również sportowy charakter, który podkreślają detale, takie jak unikalny projekt kokpitu z architekturą i-Cockpit gdzie deska rozdzielcza znajduje się wyżej niż zwykle – jest cyfrowa – a kierownica ma mniejszą średnicę niż normalnie, co widzieliśmy już w poprzedniej generacji 308.
Dla reszty znajdziemy kabinę, w której powłoki są starannie zaprojektowane, z dużym udziałem zdigitalizowanych elementów, ale jednocześnie zachowując niektóre bezpośrednie dostępy w formacie fizycznym, co jest dziś doceniane. Materiały są dobrze dobrane, podobnie jak różne konfiguracje kolorystyczne.
Zdatność do zamieszkania we wnętrzu jest dobra, z odpowiednią ilością miejsca zarówno na przednim, jak i tylnym siedzeniu, chociaż zawsze preferowane jest, aby 2 osoby podróżowały z tyłu, a ławka nie była w pełni zajęta. Po drugie, kostka bagażnika 412 litrów, niektóre mniej niż w poprzednich generacjach, a w przypadku wersji hybrydowych pojemność ta jest dodatkowo zmniejszona do zaledwie 361 litrów.
Dynamika Peugeot 308
ten Peugeot 308 siedzi na platformie modułowej EMP2, co oznacza, że jest to głęboka ewolucja platformy zamontowanej przez jej poprzednika. W przypadku braku jazdy, kompaktowy francuski będzie nadal oferował a priori dobrze zestrojone podwozie, z przyjemną i przyjemną dynamiką jazdy oraz atrakcyjnym podejściem dla tych, którzy lubią bawić się za kierownicą.
Jego schemat zawieszenia oferuje kolumny McPherson z przodu i skrętną oś z tyłu z pasywnym tłumieniem, konfiguracja a priori klasyczna i bez żadnej godnej uwagi nowości, ale Peugeot pokazał, że potrafi dostroić, jak prawie żaden inny producent na rynku.