Saltar al contenido

Peugeot 3008

8 de septiembre de 2021
Peugeot 3008

Peugeot 3008 to kompaktowy crossover z duszą minivana, w segmencie C, produkowany przez Peugeot od 2008 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2016 roku, która przeszła gruntowną zmianę stylizacji w 2020 roku.

Logo Peugeota

Charakterystyka Peugeota 3008

karoseriaŚredni SUV
drzwi5
place5
pień520 litrów
moc130 KM
konsumpcja3,9 – 5,1 l / 100km
Cena £ 28 206 €
oszacowanie

ten Peugeot 3008 to jest krzyżowanie kompakt z duszą minivana, segment C, produkowany przez firmę Peugeot od 2008 roku drugie pokolenie, zaprezentowany w 2016 roku, który doznał głębokiego zmiana stylizacji w 2020 roku. Peugeot 3008 charakteryzuje aspiracja do segmentu premium, zastosowanie dobrej jakości materiałów i wykończeń, szerokie zaplecze technologiczne oraz atrakcyjny design. Innym charakterystycznym punktem jest jego tzw kokpit i-kokpitu, obecny w innych modelach Peugeota. Peugeot 3008 jest produkowany w Zakład Grupy PSA w Sochaux (Francja).

Wśród kompaktowych SUV-ów aspirujących do rywalizacji z Peugeotem 3008 znajdziemy inne zwrotnice w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Hyundai Tucson, Nissan Qashqai czy SEAT Ateca.

Peugeot 3008 2021 Hev Nadwozie 08

Wygląd zewnętrzny Peugeot 3008

ten Peugeot 3008 to jest krzyżowanie który mieści się w segmencie kompaktowym według wymiarów z jego 4,45 metra długości, dzięki czemu ma rozmiar w średniej kategorii, wyższy niż SEAT Ateca (4,38 m) i Nissan Qashqai (4,39 m), a podobny do Hyundaia Tucson (4,48 m). Jego wygląd zewnętrzny charakteryzuje się przodem premiera w zmiana stylizacji 2020 podobny do innych modeli firmy galowej, jak Peugeot 208, Peugeot 2008 lub Peugeot 508, z reflektorami LED, które integrują oświetlenie dzienne w formie pionowego paska przypominającego cormillo, trójwymiarową osłoną chłodnicy, która wtapia się w obie strony, a także tylnym układem optycznym w wersji Lekko przeprojektowane inspirowane pazurami diody LED.

Ogólnie Peugeot 3008 nadal zachowuje ten sam projekt, który został wydany w 2016 roku, z wyrazistymi liniami, nawiązującymi do nowego języka projektowania marki. W sportowych wykończeniach GT i GT Pack istnieje możliwość wyposażenia go opcjonalnie (Czarny pakiet) z serią elementy w kolorze czarnym, takie jak różne logo i anagramy, przedni grill, dolna część drzwi lub dach, aby nadać mu bardziej agresywny wygląd.

Peugeot 3008 2021 Hev Nadwozie 03

Gama silników Peugeot 3008

Peugeot 3008 ma stosunkowo niewielka gama silników zrobione z jedna diesel, dwie benzynowe i dwie hybrydy plug-in. Rywale, tacy jak SEAT Ateca, który nie ma wersji hybrydowych, mają więcej alternatyw dla silników wysokoprężnych (dwa) i benzynowych (trzy).

Jedynym mechanikiem diesla jest 130 KM BlueHDi składający się z czterocylindrowego bloku o pojemności 1,5 litra, dostępny z sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. W benzynie ma PureTech 130 KM który wykorzystuje blok trzycylindrowy o pojemności 1,2 litra, dostępny z ręczną i automatyczną skrzynią biegów, oprócz PureTech 180 KM związany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów z czterocylindrowym blokiem o pojemności 1,6 litra.

Ponadto Peugeot 3008 ma dwie wersje hybrydowe typu plug-in, Hybryda 225 KM oraz Hybryda 300 KM4, zarówno z automatyczną skrzynią biegów, jak i zasięgiem w trybie elektrycznym około 55 km, dodając napęd na wszystkie koła w najmocniejszej wersji. Poniżej omówimy obie wersje PHEV.

Samochody hybrydowe Peugeot 508 3008 32

Wnętrze Peugeota 3008

ten wnętrze Peugeota 3008 wyróżnia się kokpit i-kokpitu, który składa się z kierownicy o zmniejszonych wymiarach i spłaszczonej zarówno u dołu jak i u góry, która znajduje się w dolnej pozycji, dzięki czemu 12,3 «cyfrowy zestaw wskaźników jest konsultowany nad obręczą kierownicy, oprócz a bardzo awangardowy wystrój wnętrz z wysokiej jakości materiałów i dobre ustawienia. Z rozstawem osi 2670 mm i doskonałym 520 litrów bagażnika (395 litrów w wersjach hybrydowych), dobrze się zamieszkuje, brak opcji trzeciego rzędu siedzeń.

Peugeot 3008 2021 debiutuje przeprojektowana deska rozdzielcza i 10-calowy centralny ekran dotykowy kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, oprócz szerokiego zestawu systemów, dzięki którym posiadają poziom jazdy półautonomicznej 2 (adaptacyjny tempomat, utrzymywanie pasa ruchu lub autonomiczna jazda w sytuacjach niskiej prędkości, takich jak korki). Dodaje również inne pomoce, takie jak między innymi kamery 360 stopni, noktowizor czy autonomiczne hamowanie awaryjne. Nietypowy szczegół Peugeot 3008 to i-Cockpit Amplify, składający się z trzech zapachów i specjalnie stworzonego dyfuzora do odparowania perfum.

Podobnie, chociaż jest to pojazd z napędem na przednie koła, ma system wspomagania zjazdu ze wzniesienia i system Zaawansowana kontrola przyczepności, selektor tryby jazdy (Normal, Snow, Mud, Sand i ESP Off), które pozwalają poprawić przyczepność samochodu na wszystkich rodzajach nawierzchni.

Peugeot 3008 2021 Hev Wnętrze 01

Dynamika Peugeot 3008

Nie mieliśmy jeszcze okazji przetestować Peugeota 3008 2021, ale tak, wersja przed zmianą stylizacji, która opiera się na tym samym platforma modułowa EMP2 Grupy PSA, która pozwoliła mu schudnąć o 100 kg w stosunku do pierwszej generacji, a ponieważ Peugeot nie zapowiedział zmian w podwoziu ani tuningu, powinien mieć taką samą dynamikę. W starciu z takimi rywalami jak SEAT Ateca pokazywany jest samochód wygodniejszy i filtrowany, kosztem oferowania mniej dynamicznego i mocnego odczucia. Ma jednak odpowiednie zakręty, a jego 130-konna mechanika wystarcza do poruszania się Peugeotem 3008, posiadającym również dobrą automatyczną skrzynię biegów.

Jeśli chodzi o wersje hybrydowe plug-in, mieliśmy okazję przetestować 300-konny Hybrid4 z napędem 4×4. Peugeot 3008 Hybrid4 wyróżnia się odprężeniem i szybkością reakcji, a nie czystym przyspieszeniem. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, nie przypomina to ciężkiego lub niezdarnego samochodu, z dobrym wyczuciem kierownicy i ustawieniem zawieszenia.

Peugeot 3008 Hybrid4 35 test

Peugeot 3008 ma dwie wersje hybrydowe typu plug-in

Puegeot 3008 oferuje dwie hybrydowe wersje plug-in: Hybryda 225 KM z napędem na przednie koła i Hybryda 300 KM4 z napędem na wszystkie koła Ten mechanizm składa się z silnika z turbodoładowaniem 1,6-litrowa czterocylindrowa benzyna 200 KM władzy, do której dołącza a Silnik elektryczny o mocy 110 KM, obok Akumulator litowo-jonowy 13,2 kW co odpowiada za zmniejszenie pojemności bagażnika (z 520 litrów do 395 litrów). Wersja 4×4 dodaje drugi silnik Elektryczny na tylnej osi 113 CV, który odpowiada za przekazywanie momentu obrotowego na tylne koła.

Dzięki temu zestawowi obie wersje mają autonomia w trybie elektrycznym większa niż 55 km, więc mają Etykieta ZERO od DGT, oprócz homologacji średnie zużycie paliwa poniżej 1,3 litra/100 km w cyklu WLTP i 0-100 km/h to 8,7 sekundy (Hybrid) i 5,9 sekundy (Hybrid4). Oba mają Jednofazowa ładowarka pokładowa 3,7 kW, który może mieć opcjonalnie 7,4 kW, co wymaga czasu ładowania od 7 godzin w konwencjonalnym gniazdku (8 A), do 1h45 w przypadku korzystania ze ściennego punktu ładowania o mocy 7,4 kW.

Peugeot 3008 Hybrid4 test 23

Peugeot 3008 Wyróżnij wideo

1631084655 525 Peugeot 3008

Czy ten post był pomocny?