Charakterystyka Pagani Huayra
ten Pogańskie Huayra to włoski dwumiejscowy supersamochód, który narodził się z pasji do detali założyciela marki, Horacio Paganiego, który w ten sposób zastąpił Pagani Zonda. Huayra ma dwa nadwozia i cztery wersje łącznie, Huayra, Huayra BC, Huayra Roadster kabriolet i Huayra R. Wszystkie wersje są zbudowane z centralnego korpusu z włókna węglowego i tytanu, z przednią i tylną ramą pomocniczą ze stali chromowo-wanadowej, aby połączyć maksymalną sztywność z minimalną masą.
Pagani Huayra
Pagani Huayra we wszystkich swoich wersjach, z wyjątkiem jednej, jest wyposażony w silnik Mercedes-AMG V12 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy od 750 do 829 KM, sprzężony z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Całkowita masa Pagani Huayra to niewiarygodne 1350 kg.
Pagani Huayra BC
Wersja BC z wyróżnieniem Pagani Huayra Benny Caiola, czyli imię pierwszego klienta w historii Pagani.
To jest lżejsza wersja w 122 kg, przede wszystkim dzięki zastosowaniu 7-biegowej zrobotyzowanej manualnej skrzyni biegów, znacznie lżejszej niż standardowa dwusprzęgłowa skrzynia Huayra, a także szybszej. Opony i felgi również zostały opracowane i rozjaśnione dla tej wersji, a także zawieszenia, zaciski hamulcowe … nawet aktywny hamulec powietrzny został usunięty, a hamulec ręczny jest teraz przyciskiem.
Wszystkie panele nadwozia Huayra BC zostały przeprojektowane, z wyjątkiem dachu, dzięki któremu możemy uznać go za samochód znacznie różniący się od tego, z którego pochodzi. Jego szacowana maksymalna moc to 800 KM, a maksymalny moment obrotowy 1000 Nm.
Pagani Huayra Roadster
Pagani Huayra Roadster jako trzeci pojawił się w gamie Huayra. To nie tylko wersja bez dachu, ale także roadster mocniejszy i lżejszy niż coupe Huayra, choć wydaje się to niemożliwe. Aby to osiągnąć, Pagani prawie całkowicie przeprojektował model, zaczynając od zera w różnych punktach, aby osiągnąć większą sztywność konstrukcji i możliwie najmniejszą wagę. 1280 kg, jednocześnie zwiększając sztywność skrętną o 52% w porównaniu z wersją hardtop, co jest praktycznie sprzecznością w przypadku kabrioletu.
Moc V12 modelu Huayra Roadster sięga 764 KM, przewyższając wersję coupe pod względem mocy i osiągów. Ponadto Pagani wyprodukował również wersję BC Huayra Roadster, zwiększając jego osiągi i poprawiając jego zachowanie.
Kaptur Huayra Roadster jest zdejmowany, typ «Targa”, i nie ma automatycznego mechanizmu otwierania poza ręcznym usunięciem górnego panelu z włókna szklanego i węglowego. Z zamontowanym dachem Huayra wygląda jak typowe coupe, chociaż ma również drugi dach z płótna, który można zamontować w nagłych wypadkach i można go schować w bagażniku.
Pagani Huayra R
Kulminacja sagi Huayra otrzymuje literę R jako wyraźną aluzję do jej podejścia jako samochodu torowego. Jest to model, którego wyprodukowanych zostanie tylko 30 sztuk i został opracowany praktycznie od zera, przy użyciu nowego podwozia, silnika i nadwozia, a wszystko to jest motywowane zamiarem Paganiego stworzenia ramy zdolnej zaoferować najwyższy poziom osiągów na torze. W rzeczywistości nie jest dopuszczony do jazdy po otwartej drodze.
Jednym z najbardziej wyjątkowych aspektów Huayra R jest użycie silnik V12, który nie jest Mercedes-AMG, ale od HWA, wyścigowa spółka zależna tego samego AMG. Zastosowanie tego silnika jest odpowiedzią na powtarzające się prośby klientów marki o powrót do silników atmosferycznych. Tak więc układ napędowy HWA to specjalnie zaprojektowana mechanika, a 6.0 atmosferyczne V12 zdolne do rozwijania mocy maksymalnej 850 KM, 750 Nm momentu obrotowego i rozciągnij obrotomierz do 9000 obr/min. Wszystko to oprócz samochód o wadze zaledwie 1050 kg i jest wyposażony w bardzo dopracowany pakiet aerodynamiczny.
Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.