Funkcje Nissana Ariya
ten Nissan ariya Jest to SUV segmentu C, produkowany przez Nissana od 2020 roku. Nie jest jeszcze w sprzedaży, ale marka zaczęła budować pierwszą generację. Nissan Ariya jest określany jako pierwszy elektryczny SUV marki, będąc najbardziej zaawansowanym modelem, jaki Nissan kiedykolwiek zbudował.
Wśród kompaktowych SUV-ów, które aspirują do rywalizacji z Nissan ariya znajdziemy inne elektryczne SUV-y w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Skoda Enyaq czy Tesla Model Y.
Wygląd zewnętrzny Nissana Ariya
ten Nissan ariya Oferuje bardzo odważny projekt jak na SUV-a, z bardzo nowoczesnymi liniami, które z łatwością mogą nawiązywać do tych z modelu przedprodukcyjnego. Z frontem, w którym grill -carenada- jest wielkim bohaterem, skupiska światła wyróżniają się ostrymi i spiczastymi kształtami.
Duże, prawie całkowicie owiewane koła i bardzo muskularny tył z bardzo odważną sygnaturą świetlną nadają Ariyi futurystyczny wygląd, który wyznacza również wytyczne projektowe dla następnego Nissana. Nissan Ariya ma 4,60 m długości, 1,85 m szerokości i 1,65 m wysokości oraz rozstaw osi 2,78 m.
Silniki Nissana Ariya
Nissan Ariya to model w 100% elektryczny, dostępny z dwa rozmiary akumulatorów, 87 kWh i 63 kWh. Będzie dostępny z napędem na dwa lub cztery koła, a także dostępna będzie wersja Performance o mocy 394 KM. Maksymalna zatwierdzona autonomia Nissana Ariya przekracza 500 kilometrów. Jest zbudowany na modułowej platformie Nissan-Renault CMF-EV i może być ładowany mocą większą niż 100 kW, umożliwiając tym samym dalekie podróże po drogach.
Wnętrze Nissana Ariya
W kabinie Nissana Ariya odnajdujemy bardzo futurystyczny klimat, ale jednocześnie zrelaksowany i «zen”. Digitalizacja stała się rzeczywistością, z dwoma gigantycznymi ekranami 12,3” połączonymi w jeden pływający wyświetlacz. Materiały takie jak drewno, tkanina czy aluminium pojawiają się w jednym z najatrakcyjniejszych wnętrz, jakie Nissan zaprojektował w ostatnich dziesięcioleciach.
Z pojemnością dla 5 pasażerów Nissan Ariya wyróżnia się również obciążeniem technologicznym dzięki takim elementom, jak oświetlenie matrycowe LED lub półautonomiczny system wspomagania jazdy ProPILOT2,0 z możliwością samodzielnego poruszania się po drogach ekspresowych.