Cechy elektrycznego MINI Cooper SE
ten MINI elektryczne – oficjalnie MINI Cooper SE – jest to w 100% elektryczna wersja 3-drzwiowego MINI, a zatem a małe narzędzie elektryczne, w sprzedaży od 2020 roku. Jest to samochód elektryczny wyprodukowany w Wielkiej Brytanii z pewnymi podobieństwami do BMW i3, z którym dzieli silnik elektryczny i akumulator. Po raz pierwszy na rynku pojawiło się całkowicie elektryczne MINI, chociaż prawdą jest, że w latach 2009-2010 MINI E było produkowane w bardzo ograniczonych seriach i jako test pilotażowy.
Elektryczne MINI, którego nazwisko handlowe brzmi «Cooper SE”, jest zbudowane na zmodyfikowanej platformie MINI z silnikiem cieplnym i konkuruje bezpośrednio z samochodami takimi jak BMW i3, będąc bardziej elegancką i premium alternatywą dla elektrycznych pojazdów użytkowych, takich jak Renault Zoe.
Projekt elektrycznego MINI Cooper SE
Oparte na trzydrzwiowym MINI, elektryczne MINI ma konstrukcję bardzo podobną do MINI Cooper z silnikiem spalinowym. Różnice, Zatem, między MINI Cooperem a elektrycznym MINI Cooper SE skupiają się na bardzo konkretnych szczegółach estetycznych.
Najbardziej wyróżniającymi się szczegółami elektrycznego MINI Cooper SE są jego osłona chłodnicy, w pełni owiewkowa, oraz koła o bardzo osobliwym, asymetrycznym designie, dostępne w rozmiarach 16 i 17 cali. Innym z najbardziej charakterystycznych detali elektryka jest ton fluoru zastosowany w elementach takich jak wkładki grilla, obręcze felg czy osłony lusterek.
Pod względem technicznym, ale także estetycznym, elektryczne MINI Cooper SE ma podwyższone podwozie, z prześwitem o 18 milimetrów wyższym niż MINI z silnikiem spalinowym. Mimo to MINI Cooper SE ma niżej o 30 milimetrów środek ciężkości, ze względu na ułożenie akumulatorów, które stanowią znaczną część jego masy, u podstawy.
Wnętrze elektrycznego MINI Cooper SE
Na pokładzie elektrycznego MINI Cooper SE, ponownie, jego konstrukcja nie zmienia się w porównaniu do MINI z silnikiem spalinowym, przynajmniej zasadniczo. Aby docenić różnice musimy zwrócić uwagę na szczegóły i konkretne elementy, które zostały specjalnie zaprojektowane dla elektryka.
Najbardziej wyróżniającym się detalem wnętrza elektrycznego MINI Cooper SE jest jego oprzyrządowanie, całkowicie cyfrowy, z projektem i układem tarcz zorientowanych na potrzeby samochodu elektrycznego, aby pokazać ładunek akumulatora lub przepływ energii.
Jedno z najciekawszych rozwiązań MINI Cooper SE elektryczny To jest Twój system pompy ciepła do ogrzewania. Aby zmaksymalizować efektywność energetyczną, MINI zastosowało system, który odzyskuje ciepło generowane w układzie napędowym i akumulatorze. Według MINI zużyto by o 75% mniej energii niż w przypadku tradycyjnego systemu grzewczego.
Silnik i akumulator elektrycznego MINI Cooper SE
Silnik elektryczny MINI Cooper SE zapewnia moc 184 KM i maksymalny moment obrotowy, dostarczany niemal natychmiast, aż do 270 Nm. Układ silnika to oś przednia, a jego osiągi mogą być podobne do tych z benzynowego MINI Cooper S i mocy 192 KM. Przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 sekundy, co jest wartością bardzo przyzwoitą, a do 60 km/h w 3,9 sekundy. Jego maksymalna prędkość, ograniczona elektronicznie, wynosi 150 km/h.
Według Akumulator elektryczny MINI Cooper SE, najbardziej wyróżniającymi się danymi jest jego autonomia wynosząca 270 kilometrów (według starego cyklu NEDC). Bardziej realistycznie jest jednak mówić o zasięgu od 235 do 270 kilometrów, co zapowiada sama marka. MINI Cooper SE ma mały akumulator, oczywiście ze względu na ograniczenia jego platformy.
Pojemność akumulatora elektrycznego MINI Cooper SE wynosi 32,6 kWh. W punkcie ładowania typu Wallbox o mocy 11 kW MINI Cooper SE może naładować 80% swoich akumulatorów w 2,5 godziny, a do pełna w 3,5 godziny. Dzięki punktowi szybkiego ładowania o mocy 50 kW (maksymalna dopuszczalna przez jego instalacja elektryczna), ładuje 80% swoich akumulatorów w 35 minut.