Saltar al contenido

Mercedes SL

4 de septiembre de 2021
Mercedes SL

Mercedes SL to jeden z klasycznych modeli marki Stuttgart. Jest to dwumiejscowy kabriolet o długości 4631 mm, który jest topowym kabrioletem wśród klasycznych Mercedesów, chociaż można śmiało powiedzieć, że dzieli ten tron ​​z kabrioletem Mercedes-AMG GT Cabrio, modelem o bardziej radykalne podejście. Mercedes SL to bezpośredni następca serii klasyków z 1954 roku.

Logo Mercedes-Benz

Cechy Mercedesa SL

karoseriaZamienny
drzwi
place2
pień345 l
moc CV
konsumpcja l / 100km
Cena £ 120 900 €
oszacowanie

ten Mercedes SL Jest to jeden z klasycznych modeli marki Stuttgart. Jest to dwumiejscowy kabriolet o długości 4631 mm, który jest topowym kabrioletem wśród klasycznych Mercedesów, chociaż można śmiało powiedzieć, że dzieli ten tron ​​z kabrioletem Mercedes-AMG GT Cabrio, modelem o bardziej radykalne podejście.

mercedes-sl-2016-59

Mercedes SL jest bezpośrednim następcą saga klasyków z 1954 roku. Nazwa SL pochodzi od niemieckiego «Sport Leicht”, co można przetłumaczyć jako «lekki samochód sportowy” i została użyta po raz pierwszy w Mercedesie 300SL «Gullwing”, «Seagull Wings”, który był wersją coupe z twardym dachem.

mercedes-sl-2016-52

Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi kabrioletami na rynku.

Wersje Mercedesa SL

Mercedes SL jest dostępny w 4 różnych wersjach.

ten Mercedes SL 400 Roadster Posiada «skromny” silnik 3.0 V6 o mocy 367 KM (270 kW), który pozwala mu osiągnąć 100 km/hw 4,9 sekundy i homologować średnie spalanie 7,7 l/100km. To jest wersja dostępowa, ale ma już dość poważne funkcje.

ten Mercedes SL 500 Roadster Posiada już 4,7-litrowy silnik V8, który rozwija moc 455 KM (335 kW), przyspieszając do 100 km/hw 4,3 sekundy przy zatwierdzonym średnim zużyciu 9 l/100km. Skok osiągów może nie jest fatalny, ale w tego typu aucie liczba cylindrów i dźwięk są bardzo ważne, tym bardziej, gdy jest to kabriolet, w którym możemy cieszyć się muzyką silnika w znacznie bardziej bezpośredni sposób …

mercedes-sl-2016-51

Wchodząc w najpoważniejszy obszar zasięgu, mielibyśmy Mercedes-AMG SL 63 o mocy 585 KM (430 kW) i Mercedes-AMG SL 65, szczyt gamy o mocy 630 KM (463 KM). SL 63 osiąga 100 km/h w 4,1 sekundy, podczas gdy SL 65 zatrzymuje zegar w 4,0 sekundy.

Nawet w najbardziej ekstremalnych wersjach sygnowanych przez AMG możemy uznać, że Mercedes SL jest nadal Gran Turismo Roadsterem, a nie czystym i prostym samochodem sportowym, w którym orientacja na komfort nie jest tracona z oczu, bez względu na to, ile mocy mamy pod maską. Mercedes AMG-GT byłby tym, który byłby odpowiedzialny za osłonę boku najczystszego dwumiejscowego samochodu sportowego, a także z mniejszymi koncesjami na komfort jazdy.

mercedes-sl-2016-37

Chociaż Mercedes SL pozostaje wizytówką marki, jedną z jej głównych atrakcji jest świadomość, że jest częścią długiej linii samochodów, które stały się klasykami o tej samej nazwie.

mercedes-190-sl-1955-01b-1440px

Krótka historia Mercedesa SL

mercedes-190-sl-1955-03-1440px

Historia Mercedesa SL sięga rok 1954, w którym to momencie sama nazwa SL narodziła się jako akronim od «Sport Leicht”, anagram, który doskonale zdefiniował jego filozofię lekkiego samochodu sportowego. Ten pierwszy model SL był również pierwszym, który stał się klasykiem, zarówno w wersji kabriolet, jak i dobrze znanym coupe z otwieranymi drzwiami.

mercedes_SL_motor_v8_DM_3

Druga generacja pochodzi z 1963 r. i jest lepiej znany jako «Pagoda” ze względu na osobliwy kształt dachu. Pagoda również jest dziś uważana za bardzo ceniony klasyk, choć oczywiście nie na poziomie pierwszej generacji.

1989-Mercedes-Benz-500sl

Trzecie pokolenie (R-107) urodziło się w 1972 r. i pozostał na rynku nie krócej niż 17 lat, do 1989 roku. Ta generacja jest również uważana za klasyczny samochód ze wszystkimi literami.

mercedes-sl-500-1996-zagubione-klucze-01

Czwarta generacja kodowana jako R-129, urodzona w 1989 r. i był to skok do nowoczesności Mercedesa SL Można go uznać za ostatni z klasycznego Mercedesa SL i pierwszy z ery nowożytnej. W grę wchodzi elektronika oraz aktywne i pasywne bezpieczeństwo, które możemy dziś znaleźć w każdym samochodzie, ale które w tamtych czasach było dostępne tylko dla nielicznych.

Mercedes_SL_00004

Kolejne pokolenia do dziś, urodzone od 2001 roku do chwili obecnej, to nowoczesne samochody w najgorszym tego słowa znaczeniu: ekskluzywne samochody sportowe, które są genialne pod względem osiągów, wyposażenia i komfortu, ale także samochody budowane z myślą o kontroli kosztów i dostosowanie się do określonego budżetu, pozostawiając na boku absolutną doskonałość, której szukano na początku.

Mercedes_SL_00008

Ta nowoczesna koncepcja produkcji połączona z pewną opieszałością w ich projektowaniu prawdopodobnie sprawi, że żaden z nich nie będzie mógł być uznany za klasyczny niezależnie od upływu czasu, a przynajmniej nie tak jak pierwsze 4 generacje.

Czy ten post był pomocny?