Saltar al contenido

Mercedes klasy E

1 de septiembre de 2021
Mercedes klasy E

Mercedes E-Class to limuzyna, w segmencie E, produkowana przez Mercedes-Benz od 1984 roku. Obecnie na rynku pojawia się piąta generacja, zaprezentowana w 2016 roku, która przeszła bardzo kompletny lifting w 2020 roku.

Logo Mercedes-Benz

Charakterystyka Mercedesa Klasy E

karoseriaSedan
drzwi4
place5
pień540 litrów
moc160 – 612 KM
konsumpcja12,1 l / 100km
Cena £ 54 300 €
oszacowanie

ten Mercedes klasy E Jest to sedan w segmencie E, produkowany przez Mercedes-Benz od 1984 roku. Obecnie na rynku pojawia się piąta generacja, zaprezentowana w 2016 roku, która przeszła bardzo kompletny lifting w 2020 roku. W gamie Mercedesa Klasa E jest Plasuje się pomiędzy Mercedesem Klasy C a Mercedesem Klasy S. To oznaczenie używane jest w Mercedesie od połowy lat 80., chociaż możemy cofnąć się o kilkadziesiąt lat, szukając licznych poprzedników w gamie Mercedesa. To naprawdę odpowiedni model w katalogu marki. Jest produkowany w centralnych zakładach produkcyjnych Mercedesa w Sindelfingen, Niemcy.

Wśród samochodów, które aspirują do rywalizacji z Mercedesem Klasy E, znajdziemy Audi A6, BMW serii 5 czy Volvo S90. Jest również dostępny z różnymi stylami nadwozia, od Mercedesa Klasy E Cabrio, Mercedesa Klasy E Coupé i rodzinnej alternatywy, Mercedesa Klasy E Kombi. Ma również wersję terenową, Mercedes E-Class All-Terrain. Ta wersja bezpośrednio rywalizuje z Audi A6 Allroad.

Wygląd zewnętrzny Mercedesa Klasy E

Wygląd zewnętrzny Mercedesa Klasy E ma płynne i gładkie linie, z gwiezdną obecnością dużej maskownicy i technologicznie wyglądającą optyką LED. Jest to samochód o eleganckim designie, o bardzo aerodynamicznych kształtach, w pełni estetyczny. Ich nadkola są wyraźnie zaznaczone i mogą być wyposażone w koła do 20 cali w wersjach sportowych. Oprócz wersji Avantgarde i Exclusive o bardziej eleganckim i klasycznym kroju, Twoje nadwozie może otrzymać dotyk AMG, z bardziej agresywnym grillem i bardziej sportowymi zderzakami.

Mercedes Benz E Klasse (w 213), 2020 Mercedes Benz E Class (w 213), 2020

Projekt wnętrza Mercedesa Klasy E

W stosunku do swojego poprzednika, skok generacyjny Mercedesa Klasy E jest bardziej widoczny głównie dzięki projektowi deski rozdzielczej i konsoli środkowej, w której zainstalowano cztery aeratory. Deska rozdzielcza podkreśla dwa 12,3-calowe ekrany w którym odzwierciedlone jest oprzyrządowanie i system informacyjno-rozrywkowy MBUX. Twoja kierownica ma po bokach powierzchnie dotykowe, które można używać w podobny sposób jak a smartfon. Do oświetlenia otoczenia dostępnych jest do 64 różnych odcieni, a możliwości dostosowywania są naprawdę szerokie.

Jest to samochód zbudowany z wysokiej jakości materiały, z bardzo dobrymi ustawieniami, godny pojazdu premium. Ponadto jego tylne siedzenia są przestronne i dominuje komfort i ergonomia pasażerów: pomimo wysokiego stopnia cyfryzacji samochodu nadal zachowuje fizyczne sterowanie klimatyzacją, głośnością lub regulacją siedzeń.

Mercedes Benz E Klasse (w 213), 2020 Mercedes Benz E Class (w 213), 2020

Technologia i aktywne bezpieczeństwo Mercedesa Klasy E

Poza zmianą estetyczną, prawdziwy skok pokoleniowy polega na istotnym ładunku zastosowanej technologii, podkreślając postępy skierowane na samochód autonomiczny w parze z licznymi pomoce w prowadzeniu pojazdu (patrz test Drive Pilot). Dzięki systemowi Pilot jazdy znajdujemy rozwinięty adaptacyjny tempomat zdolny do hamowania podczas wykrywania samochodu, pokonywania zakrętów, wyprzedzania … w rzeczywistości ma nawet system zdalnego parkowania, który może parkować z naszego smartfona.

Adaptive cruise system jest w stanie przewidywać korki i dostosowywać do nich prędkość.

Twój system informacyjno-rozrywkowy MBUX sprawia, że korzystanie z rozszerzonej rzeczywistości aby pomóc nam nawigować i możemy komunikować się z samochodem poprzez naturalną rozmowę. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo czynne, dostępne są systemy pomagające omijać przeszkody dzięki wspomaganiu kierowania, noktowizorowi, reflektorom matrycowym LED oraz systemowi Exit Assist, który podczas otwierania drzwi ostrzega pasażerów samochodu o ruchu ulicznym lub rowerzystach.

Mercedes Benz E Klasse (w 213), 2020 Mercedes Benz E Class (w 213), 2020

Silniki Mercedesa Klasy E

Gama silników Mercedes E-Class opiera się na modułowa rodzina 4- i 6-cylindrowych silników rzędowych. W dieslu rozpocznie się od 2,0-litrowego silnika OM654 o mocy od 160 KM. Sześciocylindrowy rzędowy OM656 będzie rozwijał moc 286 lub 330 KM. Silniki wysokoprężne nie są hybrydowe, ale ich system zapobiegający zanieczyszczeniom ma podwójny wtrysk AdBlue w celu zminimalizowania emisji zanieczyszczeń. Silniki te są przygotowane na przyszłe przepisy dotyczące zapobiegania zanieczyszczeniom Euro 7.

Dostępnych będzie siedem różnych Mercedesów Klasy E z mechaniką plug-in.

Jeśli chodzi o benzynę, jest dostępny z silnikami o od 156 KM do 367 KM, cztery i sześć cylindrów w linii. Jednym z ciekawszych zespołów napędowych jest dwulitrowy, czterocylindrowy, mikrohybrydowy M 254 z 48-woltową instalacją elektryczną. Rozwija maksymalną moc 272 KM, wspieraną przez silnik elektryczny, który może zapewnić 21 KM i moment obrotowy do 180 Nm na określonej podstawie, a także posiada drugą elektryczną sprężarkę eliminującą opóźnienie wejściowe doładowania. Sześciocylindrowy silnik o mocy 367 KM to także półhybrydowy układ napędowy.

W przyszłości gama Mercedesa Klasy E będzie również dostępna w wersjach plug-in, zarówno z silnikami wysokoprężnymi, jak i benzynowymi.

Mercedes Klasy E Coupé: sugestywne i sportowe linie

Mercedes Benz E 400 D 4matic Coupé Mercedes Benz E 400 D 4matic Coupé

Sukces i ciągłość Mercedesa Klasy E skłoniły gwiazdę do stworzenia innych wersji wywodzących się z wersji tradycyjnej. Kierowany przez Mercedes Klasy E Coupé , znajdujemy ten czwarty wariant modelu z trzydrzwiowym nadwoziem i elegancką sylwetką, większą niż u poprzednika. W konstrukcji bocznej wyeliminowano słupek B, a także ramę dla czterech okien, starając się uzyskać znacznie bardziej dynamiczny obraz. Jak już miało miejsce w konwencjonalnym nadwoziu, Mercedes zdecydował się zastosować lifting na nadwoziu coupe w 2020 roku, wraz z pojawieniem się nowej optyki, większej kratki i modyfikacji tylnych świateł.

Jeśli chodzi o silnik, zarówno wersje Coupé, jak i Cabrio korzystają z tej samej gamy mechaniki, począwszy od wersji silników wysokoprężnych w Hiszpanii, E 220 d i E 400 d, które mają konfigurację odpowiednio czterocylindrowego diesla 2.0 i sześciocylindrowego diesla 3.0, o mocy 194 i 340 KM. Jeśli chodzi o zasięg benzynowy, dostęp do zasięgu to E 450, którego rzędowy sześciocylindrowy i turbodoładowany silnik 3.0 rozwija moc 367 KM i jest powiązany z układem półhybrydowym. Wszystkie modele są wyposażone w automatyczną skrzynię biegów z przekładnią hydrokinetyczną 9G-Tronic.

Mercedes Klasy E Kombi: praktyczny, premium i wszechstronny

Mercedes Benz E300 Od 4matic T Modell Mercedes Benz E300 Od 4matic Kombi

ten Jako pierwszy zaprezentował się Mercedes Klasy E Kombi po salonie. Być może najbardziej racjonalna i praktyczna wersja całej gamy, ta rodzina stała się już tradycją w katalogu marki, oferując bardzo przestronny pojazd.

Oprócz pięknego wyglądu zewnętrznego, Mercedes starał się zaoferować wszechstronną i łatwo dostępną propozycję nie tylko dla pasażerów, ale także dla przestrzeni ładunkowej. Spotkaliśmy się z użyteczna powierzchnia ładunkowa 640 litrów, który po złożeniu siedzeń wzrasta do 1820 litrów. Jak już w wersji coupe, wnętrze tej Klasy E Kombi ma pełne obciążenie technologiczne.

Mercedes klasy E Cabriolet: luksus pod gołym niebem

Mercedes Benz E Klasse Cabrio (a 238), 2020

ten Mercedes Klasy E Cabrio ma cztery siedzenia i płócienny dach (odziedziczony z Klasy S Cabrio i do wyboru w kolorze ciemnobrązowym, ciemnoniebieskim, ciemnoczerwonym lub czarnym) Z zamkniętym kapturem, znajdujemy linie bardzo podobne do tych z Coupé, opierając się na technologiach Szal lotniczy (ocieplenie szyi) i Dysza powietrzna (elektryczny deflektor), aby zapewnić pasażerom uczucie ciepła i komfortu nawet w zimnych warunkach na świeżym powietrzu.

W trakcie rozkładania lub podnoszenia kaptura, zajmuje to tylko 20 sekund, będąc w stanie wykonywać tę akcję zawsze w ruchu, o ile nie przekraczamy 50 km/h. Po złożeniu systemu całkowita przestrzeń ładunkowa w bagażniku wynosi zmniejsza się do 310 litrów za 385 prezentowany z zamontowanym brezentowym dachem. Obraz, podobnie jak w wariancie Coupé, miał premierę mycia twarzy zastosowanego w 2020 roku.

Mercedes klasy E All Terrain: znany poszukiwacz przygód

Mercedes Benz E 400 D All Terrain 4matic Mercedes Benz E 400 D All Terrain 4matic

ten Mercedes klasy E na każdy teren Opiera się na kombi Mercedes E-Class Kombi i jest skierowany do osób poszukujących kompromisu między tradycyjnym kombi a SUV-em. Jego nadkola są wyłożone plastikiem, a zderzaki są większe, imitując obecność płyty poślizgowej. To ma zawieszenie pneumatyczne w standardzie, co pozwala zwiększyć prześwit podwozia nawet o 20 mm w stosunku do pozycji wyjściowej, osiągając a 15,6 cm prześwitu, porównywalny do SUV-a – i wspierany przez stały napęd na wszystkie koła 4MATIC.

Najbardziej sportowy Mercedes Klasy E: E 53 i E 63 od AMG

Wśród modeli sportowych sygnowanych przez AMG gama zaczyna się od Mercedes-AMG E 53 4MATIC +. Jest wyposażony w półhybrydowy silnik, z trzylitrowym, rzędowym, sześciocylindrowym mechanizmem, doładowanym turbosprężarką i wspieranym przez maszynę elektryczną. Rozwija 435 KM i pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, dzięki stałemu napędowi na wszystkie koła i dziewięciobiegowej sportowej skrzyni biegów. Jest bardziej dyskretny i mniej agresywny niż jego starszy brat.

Mercedes Amg E 63 S Limuzyna Mercedes Amg E 63 S Limuzyna

Wisienką na torcie jest Mercedes-AMG E 63, który wyposażony w ten sam silnik V8, co w Mercedesie-AMG GT, rozwija 571 koni w wersji «normalnej” i 612 koni w wersji S, w obu przypadkach z dwusprzęgłową skrzynią AMG Speedshift dziewięciobiegowy i wydajny napęd na wszystkie koła 4MATIC +. Podobnie jak reszta gamy, została ona poddana tej operacji do 2021 roku, zachowując wspomnianą mechanikę i być może najciekawszy element zestawu, «tryb driftu”, który ułatwi dryfowanie tyłu, aby móc zaokrąglić i zacząć od łatwiejszy poślizg dzięki przeniesieniu mocy na tylną oś.

Te alternatywy mają specyficzny tuning, bardziej agresywne elementy estetyczne oraz wnętrze ze świetnym wyposażeniem i sportowym podejściem.

Czy ten post był pomocny?