Charakterystyka Mercedesa Klasy C
ten Mercedes klasy C Jest to średnia limuzyna segmentu D, produkowana przez Mercedes-Benz od 1992 roku. Obecnie na rynku pojawia się piąta generacja Mercedesa Klasy C, zaprezentowanego w 2021 roku. Brema, gdzie produkowana jest zarówno limuzyna, jak i pozostałe nadwozia dla Europy. Na inne rynki Mercedes C-Class jest również produkowany w zakładach w Tuscaloosa (USA), East London (RPA) i Pekinie.
Model ten jest rywalem dla sedanów, takich jak BMW serii 3, Audi A4, Lexus IS, Jaguar XE i jest dostępny z różnymi nadwoziami i wieloma silnikami, w tym wersjami sportowymi i hybrydowymi.
Design Mercedesa Klasy C
Limuzyna Mercedesa segmentu D wyróżnia się wizerunkiem wyraźnie inspirowanym flagowym modelem marki, Mercedesem Klasy S., z płynnymi i organicznymi liniami, które doskonale maskują objętość i wymiary nadwozia Klasy C. Przód przyciąga uwagę dużą osłoną chłodnicy, a także wydłużonymi i zwężającymi się skupieniami świateł, z bardziej sportowym akcentem.
Jego bok pozostaje odniesieniem do klasycyzmu i elegancji, podczas gdy tył doskonale ukrywa tylny zwis, w którym mieści się bagażnik, tworząc lekki, przyjemny dla oka tył. Widocznie, cała technologia oświetleniowa w tym pojeździe wykorzystuje już diody LED! w celu poprawy wizerunku i widoczności zestawu, który Ma 4,75 metra długości.
Silniki Mercedesa Klasy C
Obecnie czwarta generacja Mercedesa Klasy C z 2021 roku przestała używać silników o więcej niż czterech cylindrach, z wyjątkiem wersji sygnowanych przez AMG.
Na benzyna, Mercedes Klasy C używa Modułowa rodzina silników M254 z mikrohybrydyzacją EQ Boost (dlatego otrzymują etykietę ECO od DGT) o mocy od 170 KM (C 180) do 258 KM C 300.
Na dieselze swojej strony zastosowano rodzinę silników OM654 M, również z mikrohybrydyzacją i cztery cylindry o mocy od 200 KM (C 220d) do 265 KM C 300d. Ostatnią alternatywą jest hybryda typu plug-in C 300e o mocy 313 KM i zasięgu elektrycznym na 100 km dzięki akumulatorowi o pojemności 24 kWh.
Wszystkie Mercedesy Klasy C są automatyczne z 9-biegową skrzynią biegów typu z przekładnią hydrokinetyczną, mając możliwość wyboru trakcji na tylną oś lub na cztery koła w zależności od silnika.
Wnętrze Mercedesa Klasy C
Wnętrze Mercedesa Klasy C bardzo przypomina wnętrze Klasy S. W ten sposób znajdziemy wnętrze z dobrymi materiałami i niebanalnym dopasowaniem, z dużą ilością dekoracji zarówno na poziomie listew, jak i na poziomie oświetlenia otoczenia, a zwłaszcza z dużą ilością technologii.
Dwa ekrany: pierwszy dla oprzyrządowanie o rozmiarze do 12,3 cala i drugim dla systemu system informacyjno-rozrywkowy o przekątnej do 11,9 cala, dotykowym sprzężeniu zwrotnym i rozpoznawaniu palców. Te dwa elementy są podstawą tego Mercedesa Klasy C, który Wyposaża wszelkiego rodzaju elementy bezpieczeństwa i komfortu, takie jak cyfrowe reflektory matrycowe czy system naturalnego rozpoznawania głosu MBUX 2.0.
Przestrzeń na pokładzie jest obszerna dzięki dużemu rozstawowi osi, oferując również bagażnik, który praktycznie ma pojemność 500 litrów.
Dynamika Mercedesa Klasy C
Klasa C wykorzystuje wszelkiego rodzaju systemy poprawiające jazdę, takie jak zawieszenie pneumatyczne i niespotykany w swoim segmencie dla Mercedesa- kierunkowa oś tylna co pozwala poprawić skręty i zwrotność w każdej sytuacji.
Mercedes pracował również nad poprawą wyciszenia i komfortu jazdy aby uczynić Klasę C punktem odniesienia w segmencie, po raz kolejny zbliżając ją do jakości jazdy, jaką może zaoferować Klasa S.
Kombi Mercedes Klasy C
Mercedes Klasy C jest również dostępny w wersji kombi. Mówimy o Mercedesie Klasy C Kombi, o tej samej długości 4,75 metra, ale z korpusem, w którym trzecia część jest zintegrowana z przedziałem pasażerskim, dzięki czemu jest bardziej praktyczny, bardziej wszechstronny.
Konstrukcja jest typowa dla pojazdu rodzinnego, chociaż bardzo dopracowany jak na kombi, dając również dostęp do dużej powierzchni ładunkowej z kufer o pojemności prawie 500 litrów, z możliwością rozbudowy powyżej 1500 litrów poprzez złożenie drugiego rzędu siedzeń, manewr, który można wygodnie wykonać z samego bagażnika.