Cechy Mercedesa GLA
ten Mercedes GLA to kompaktowy SUV segmentu C, produkowany przez Mercedesa od 2014 roku. Obecnie na rynku sprzedawana jest druga generacja, prezentowana w 2019 roku. Mercedes GLA charakteryzuje się uniwersalnością dla osób poszukujących auta nie tylko na co dzień, ale również uciec od wielkiego miasta na weekend. Dostępna jest w pełni elektryczna wersja Mercedesa GLA, zwana Mercedes EQA. Jest produkowany w fabryce Sindelfingen, Niemcy.
Wśród kompaktowych SUV-ów premium, które aspirują do rywalizacji z Mercedesem GLA, znajdziemy inne SUV-y w swojej klasie, wśród których wyróżniają się BMW X1, Audi Q3 czy Range Rover Evoque.
Projekt Mercedesa GLA
Estetyka Mercedesa GLA to Mercedes Klasy A z żądnym przygód przymrużeniem oka. Jego bardzo płynne linie rysują go jako samochód dynamiczny, o sportowym zacięciu, a wysokość od podłoża zapewnia mu solidność i poczucie bezpieczeństwa. Większa wysokość całkowita też szerszy od Mercedesa Klasy A, z którego się wywodzi, szczególnie w wysokości tylnych siedzeń i objętości bagażnika, tak aby możemy uznać to za kompaktową rodzinę zdolny do przewozu pasażerów i bagażu bez problemów.
Ciało Mercedes GLA Mierzy 4,41 metra długości, 1,83 metra szerokości i 1,61 metra wysokości, a wymiary są jednak bardzo dobrze ukryte dzięki mocno zaznaczonym i sportowym liniom, które zapewniają bardzo przyjemną dla oka dynamikę. czyniąc Mercedesa GLA jednym z najatrakcyjniejszych pod względem wizerunkowym kompaktowych SUV-ów.
Nadwozie Mercedesa GLA nie przekracza 4,5 metra długości
Silniki Mercedes GLA
Mercedes GLA, korzystający z tej samej platformy, co inne kompaktowe modele marki gwiazdy, ma również wspólne silniki, więc Wszystkie silniki dostępne w gamie Mercedesa GLA są czterocylindrowe, mają bezpośredni wtrysk i są turbodoładowane.
ten Gama mechaniczna Mercedesa GLA składa się z dwóch silników benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Wersje benzynowe to 150-konny GLA 200 lub 224-konny GLA 250 4 Matic. Wśród silników wysokoprężnych znajdziemy 150-konny GLA 200d (który może być 4Matic z napędem na przednie lub na wszystkie koła) oraz 190-konny GLA 220d 4Matic.
Istnieje również wariant hybrydowy plug-in, zwany GLA 250e. Ta wersja ma czterocylindrowy silnik 1.3 turbo (silnik 1,33 z bezpośrednim wtryskiem i odłączaniem cylindrów już montowany w kilku modelach zarówno Mercedesa, jak i Renault-Dacia), do którego dodano silnik elektryczny o łącznej mocy 218 CV i 450 Nm. Skrzynia biegów to 8-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów DCT, która przekazuje moc na przednie koła. System elektryczny zasila akumulator litowo-jonowy o pojemności 15,6 kWh, który w trybie elektrycznym zapewnia autonomię elektryczną w cyklu WLTP od 53 do 61 kilometrów. Ta wersja ma etykietę ZERO z DGT. Więcej informacji na temat wariantów Mercedes plug-in-hybrid.
Dostępna jest w pełni elektryczna wersja Mercedesa GLA, zwana Mercedes EQA.
Mercedes-AMG GLA 35 i GLA 45
ten Mercedes GLA Posiada również dwie wersje specjalnie zaprojektowane przez Mercedes-AMG. Chodzi o Mercedes-AMG GLA 35 i AMG GLA 45, które dzielą tuning silnika i podwozia z Mercedes-AMG A 35 i A45. Tak więc, oprócz posiadania specjalnej estetyki, aby odróżnić go od bardziej «tradycyjnych” modeli, Mercedesy-AMG GLA mogą pochwalić się dynamiką najwyższej klasy.
ten Mercedes-AMG GLA 35 Jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km / hw 5,1 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 250 km / h, dzięki turbodoładowanemu silnikowi 2.0. 306 KM. W przeciwieństwie do A 35, Mercedes-AMG GLA 35 wyposażony w 8-biegową automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G zamiast 7 prędkości jak w kompakcie.
ten Mercedes-AMG GLA 45 rozwija 387 KM lub 421 KM w wersji GLA 45 S. W tej ostatniej moment obrotowy silnika wynosi monstrualne 500 Nm między 5000 a 5250 obr./min, który przekazywany jest na wszystkie cztery koła przez skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G z podwójnego sprzęgła i ośmiu relacje. Na papierze od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,3 sekundy, a prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 270 km/h. Więcej informacji o Mercedesie-AMG GLA 45.
Wnętrze Mercedesa GLA
Wewnątrz deska rozdzielcza Mercedes GLA Jest identyczny z każdym innym Mercedesem Klasy A, z charakterystycznym podwójny ekran pływający to dało tak wiele do powiedzenia i sprawia, że wnętrze Mercedesa GLA jest jednym z najbardziej futurystycznych w tej chwili. Kolejną charakterystyczną nutą Mercedesa jest dźwignia zmiany biegów w wersjach automatycznych, umieszczona jak satelita po prawej stronie kierownicy i wspólne dla całej gamy niemieckiego producenta.
Materiały wybrane do wykonania wnętrza Mercedes GLA są poprawne, generalnie z dobrym wyczuciem, chociaż można znaleźć niedopasowania i skrzypienie między kawałkami, cecha, która z drugiej strony staje się powszechna w modelach dostępu gwiazdowej marki.
Elementy takie jak ozdobne listwy czy ogromna ilość nastrojowego oświetlenia sprawiają, że podróżowanie w nocy Mercedesem GLA to nie lada przeżycie.
Większa wysokość całkowita też szerszy od Mercedesa Klasy A, z którego się wywodzi, szczególnie w wysokości tylnych siedzeń i objętości bagażnika, która się kostkuje 435 litrów aby możemy uznać to za kompaktową rodzinę zdolny do przewozu pasażerów i bagażu bez problemów.
Dynamika Mercedesa GLA
ten Mercedes GLA Platforma i wystrój wnętrza są takie same jak w przypadku Mercedesa Klasy A, Mercedesa CLA, minivana Mercedesa Klasy B i SUV-a Mercedesa GLB, dzięki czemu wrażenia dynamiczne są porównywalne między wszystkimi tymi modelami, oszczędzając oczywiste odległości między modelami.
W ten sposób Mercedes GLA obiecuje przyjemną dynamikę jazdy dla większości użytkowników, z zwinnym akcentem dzięki bardziej atrakcyjnemu dopasowaniu podwozia dla tych, którzy lubią łączyć krzywe dzięki wygodnemu tłumieniu, które jest w stanie powstrzymać ruchy ciała, a także wspomaganie kierownicy z bardziej niż prawidłową regulacją.
Pomimo tego, że prześwit jest wyższy niż oferowany przez Mercedesa Klasy A, Mercedes GLA nie jest najodpowiedniejszym modelem do zjeżdżania z asfaltu ponieważ ich kąty natarcia nie są zbyt korzystne. Poza tym nie ma żadnego asystenta do zjeżdżania z asfaltu poza napędem na wszystkie koła oraz kontroli trakcji z trybem terenowym.