Saltar al contenido

Mclaren artura

29 de agosto de 2021
Mclaren artura

McLaren Artura to supersamochód produkowany przez brytyjską firmę McLaren od 2021 roku. Jest to samochód, którego główną cechą jest zastosowanie hybrydowego układu napędowego typu plug-in, pierwszego z tej marki w bardziej konwencjonalnej gamie, wyróżniającego się tym samym na tle innych Hybrydy modele produkowane w limitowanych seriach, takie jak McLaren P1 czy Speedtail.

Logo McLarena

Charakterystyka McLarena Artura

McLaren Artura to supersamochód produkowany przez brytyjską firmę McLaren od 2021 roku. Jest to samochód, którego główną cechą jest wykorzystanie pociągu hybrydowy napęd typu plug-in, pierwsza marka w bardziej konwencjonalnej gamie, odróżniając się tym samym od innych modeli hybrydowych produkowanych w limitowanych seriach, takich jak McLaren P1 czy Speedtail. Artura to model, który daje dostęp do gamy Super Series firmy, co oznacza, że ​​oferuje poziom osiągów, który sprawi, że zabłyśnie na torze, chociaż można go również używać na drodze z wystarczającym komfortem.

Wśród głównych rywali, których możemy znaleźć przeciwko McLarenowi Artura, najbardziej bezpośredni i oczywisty to Ferrari F8 Tributo i Porsche 911 Turbo, broniące w obu przypadkach tej samej filozofii supersamochodów, zdolnej do pogodzenia toru i drogi w równych częściach. Do tej listy moglibyśmy również dodać inne modele, takie jak Audi R8, Lamborghini Huracán, Mercedes-AMG GT czy Aston Martin DB11.

Mclaren Artura 2021 0221 029

Wygląd zewnętrzny McLarena Artura

Artura to projekt McLarena w najczystszej formie: sportowy, ostry i pełen osobowości.. Jeśli weźmiemy pod uwagę premiery McLarena najbliższe Arturze, to prawda jest taka, że ​​nowy model nie wygląda na tak przeładowany ani z tak wiodącą aerodynamiką w swoich formach. Nie oznacza to, że McLaren Artura oferuje estetykę, w której ton nadają wymagania chłodzenia i aerodynamiki, choć robiąc to w bardziej subtelny i lepiej zintegrowany sposób, aby uzyskać agresywny wizerunek, ale nie przesadny. Podstawą jego rozwoju jest obudowa z włókna węglowego najnowszej generacji, wydany wraz z modelem i zaprojektowany tak, aby był kompatybilny z systemami hybrydowymi ze względu na utrudnienia, jakie przedstawia to pod względem przestrzeni i wagi. Wynik nie mógł być lepszy, jak Artura rzuca a masa własna tylko 1498 kg.

Mclaren Artura 2021 0221 018

W rzeczywistości jego wizerunek może bardziej przypominać modele takie jak McLaren 570S zamiast GT lub 720S, a to wynik poszukiwania bardziej wszechstronnego podejścia. Nie będąc GT, McLaren Artura został nazwany supersamochodem McLarena do codziennego użytku, co również uwarunkowało jego estetykę, aby pozostawić najbardziej radykalną wizję u starszych braci. Wkrótce ukaże się kabrioletowa wersja Artury z chowanym sztywnym dachem.

Mclaren Artura 2021 0221 038

Silnik McLarena Artura

Główną innowacją Artury jest hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Główny silnik to Silnik benzynowy 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy maksymalnej 585 KM przy 7500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 585 Nm w zakresie od 2250 do 7000 obr./min. Ten silnik nazywa się M630, a jego główną cechą jest użycie V przy 120º, instalując dwie turbosprężarki wewnątrz V. Jest to bardzo nietypowa konstrukcja ze względu na kąt między rzędami cylindrów, ale McLaren broni jej, aby zaoferować bardzo nisko położony środek ciężkości.

Mclaren Artura 2021 0221 039

Obok V6 znajduje się elektryczny układ napędowy o mocy 95 KM i 225 Nm, oba silniki są połączone z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Trakcja odbywa się wyłącznie na tylnej osi za pośrednictwem elektronicznie sterowanego mechanizmu różnicowego. Maksymalna łączna moc to 680 KM i maksymalny moment obrotowy 720 Nm. Dzięki zastosowaniu akumulatorów litowo-jonowych o mocy 7,4 kWh, Artura jest w stanie przejechać do 30 km w trybie 100% elektrycznym z maksymalną prędkością 130 km/h. Kiedy spojrzysz na korzyści, Artura robi to 0-100 km/h w 3 sekundy, 0-200 km / hw 8,3 sekundy i osiąga a maksymalna prędkość 330 km/h (samoograniczona).

Mclaren Artura 2021 0221 033

Projekt wnętrz McLarena Artura

Kabina McLarena Artura jest ściśle dwumiejscowa, jednak dzięki zastosowaniu nowej skorupy z włókna węglowego i nowej konstrukcji siedzeń, wysokość do 1,90 metra może być zakwaterowana w Artura. Nie mówimy jednak o samochodzie z charakterem GT. McLaren chciał zaoferować praktyczną wizję swojego supersamochodu w celu zapewnienia pewnego poziomu komfortu i ergonomii podczas dostępu do serii Super.

Ogólny design jest bardzo sportowy i skoncentrowany na kierowcy. Stanowisko kierowcy składa się ze sportowej kierownicy z minimalną ilością zintegrowanych elementów sterujących, ale w której zamocowana jest w pełni cyfrowa tablica przyrządów. Dzięki temu regulacja kierownicy względem kierowcy gwarantuje najlepszą widoczność niezależnie od jej położenia. Równolegle McLaren zainstalował system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym, który obejmuje wszystkie funkcje pojazdu i z którego możemy regulować wszystko od nawigacji po radio, przechodząc przez różne elementy podwozia, takie jak zawieszenia, elektroniczne sterowanie itp. .

Czy ten post był pomocny?