Funkcje McLarena 650S
ten McLaren 650S i jego wymienna wersja, McLaren 650S Pająk byli dwoma centralnymi członkami Rodzina McLaren Super Series, wraz z samochodami takimi jak McLaren 675LT. Nie są już w produkcji i zostały zastąpione przez McLarena 720S, jedynego obecnego członka Super Series. Podobnie jak inne rodzeństwo, McLaren 650S został zbudowany na podwoziu monocoque z włókna węglowego, do którego zakotwiczono różne ramy pomocnicze pojazdu, a także na błyskawicznym silniku V8 biturbo o pojemności 3799 cm3, zdolnym do rozwijania maksymalnej mocy 650 KM , jak wskazuje nazwa modelu.
Moc 3,8-litrowego silnika V8 doładowanego dwoma turbosprężarkami wynosi 650 KM przy 7250 obr/min, przy momencie obrotowym 678 Nm przy 6000 obr/min.
Skojarzenie tego silnika – który dzielą wszystkie McLareny, z wyjątkiem 720S – z a siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów, McLaren 650S Coupé jest w stanie zrobić Od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,0 sekundy, osiągając prędkość maksymalną 333 km/h. Częściowo winna jest jego lekka konstrukcja, przy masie własnej wynoszącej zaledwie 1301 kilogramów. Ze swojej strony wersja Spider jest tylko o 40 kg cięższa – za co należy podziękować ogromna sztywność skrętna «tuby” z włókna węglowego – a jego wartość przyspieszenia jest identyczna jak w przypadku Coupé, tracąc tylko 4 km / h prędkości maksymalnej.
McLaren 650S i 650S Spider mają charakterystyczny design, z przednia optyka, która replikuje te z McLaren P1, najmocniejszy i najszybszy samochód, jaki kiedykolwiek stworzono. Są to samochody o organicznym wyglądzie, o niezwykle sportowym wyglądzie i prawie bez prostych powierzchni. Posiadają elementy aktywnej aerodynamiki, takie jak: tylny hamulec pneumatyczny. Inną jego osobliwością jest adaptacyjny system zawieszenia składający się z: połączone ze sobą przepustnice, przez które krąży płyn hydrauliczny. Dzięki temu systemowi samochód skręca się całkowicie płasko i uzyskuje się całkowicie regulowaną twardość.
McLaren przypomina, że oficjalne osiągi 650S są uzależnione od zastosowania opon Pirelli P Zero Corsa opracowanych wówczas dla McLarena MP4-12C.
Twój pociąg hamulcowy składa się z tarcze węglowo-ceramicznemontowany standardowo w McLaren 650S. Pozwalają na hamowanie z prędkością 100-0 km / h na zaledwie 30,5 metrach, identycznie jak w Ferrari 458 Speciale. Aby zagwarantować jego osiągi i zmaksymalizować dynamikę, zastosowano opony Pirelli P Zero Corsa w rozmiarach 235/35 R19 na przedniej osi i 305/30 R20 na tylnej osi. Jego wnętrze jest minimalistyczne, proste, a wszystkie przyciski zgrupowane w prostej konsoli środkowej. Oprzyrządowanie jest analogowe i koncentruje się na kierowcy, bez nadmiaru informacji i wizualnych ozdobników.
Jego tryby jazdy to Winter, Normal, Sport i Track, przy czym w tym drugim przypadku duża liczba elektronicznych systemów wspomagania jazdy jest wyłączona. Innym ciekawym szczegółem McLarena 650S jest to, że nie mają tylnego mechanizmu różnicowego o ograniczonym poślizgu: jest otwarty mechanizm różnicowy z elektronicznym systemem hamującym każde z tylnych kół w zależności od tury, symulując obecność urządzenia samoblokującego. McLaren 675LT jest uważany za ewolucję McLarena 650S, który w 2017 roku został zastąpiony przez McLaren 720S, wyposażony w inne podwozie i nowy silnik 4.0 V8 biturbo o mocy 720 KM.
McLaren 650S Spider wyposażony jest w dwuczęściowy hardtop, który można opuścić w locie do prędkości 30 km / hw czasie 17 sekund.