Funkcje McLarena 540C
Najtańszy McLaren marki nazywa się McLaren 540C Coupé. Jest to podstawowy model gamy Sports Series. Jest to jeszcze tańsza wersja i nieco mniej wydajna niż McLaren 570S i 570GT. Jego nazwa pochodzi od jego moc 540 KM, zaczerpnięty z klasycznego 3,8-litrowego biturbo V8 McLarena, zdolnego do przyspieszania z 0 do 100 km/h w 3,5 sekundy.
Cała ta moc jest przekazywana na tylne koła za pośrednictwem siedmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów «SSG”. Wydajność jest identyczna z McLaren 570S, chociaż silnik ma Ustawiać mniej radykalny niż jego bracia i traci 60 Nm momentu obrotowego, co przekłada się na mniej inspirujący licznik w połowie okrążenia.
Pierwsza duża różnica, po jej sile, w jego cena, która zaczyna się od 197 500 euro, czyli o 20 000 euro mniej niż McLaren 570S. Jeśli chodzi o wszystko inne, McLaren 540C Coupé pozostaje prawie taki sam jak ten ostatni.
ten McLaren 540C zachowaj podwozie monocoque z włókna węglowego,, co daje mu świetne walory w zakresie sztywności i lekkości (waży tylko 80 kg), a także jest głównym wyróżnikiem na tle konkurencji, ponieważ jest to jedyny model w swojej kategorii, który korzysta z tego rozwiązania. Ponadto nadal zachowuje tak agresywne detale, jak nożycowe drzwi lub chowany spoiler.
Oferuje a niestandardowy zestaw do ciała!, z różnymi wykończeniami zderzaka, ekskluzywnymi kanałami z przodu i różnicami w wykończeniu tylnego dyfuzora, paneli bocznych lub konstrukcji kół 19” lub 20”. Kierownica też jest inna, a zawieszenie z podwójnymi wahaczami jest nowe. Ma adaptacyjne amortyzatory, które oferują zmodyfikowaną regulację zawieszenia, aby były nieco bardziej miękkie w codziennym użytkowaniu. Ten McLaren 540C twierdzi, że jest najbardziej wygodnym i użytecznym McLarenem marki.
Najbardziej bezpośrednimi rywalami są Porsche 911 Turbo (540 KM), Audi R8 V10 (540 KM) czy Mercedes AMG GT-S (522 KM). Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.