Cechy Mazdy MX-30
ten Mazda MX-30 to jest W 100% elektryczny kompaktowy crossover produkowany przez Mazdę od 2020 roku. Jest to pierwszy produkcyjny samochód elektryczny Mazdy i pierwszy, który zadebiutował dedykowaną platformą dla pojazdów bezemisyjnych. Przy długości 4,39 metra stanowi alternatywę dla Mazdy CX-30, ze szczególnym uwzględnieniem posiadania samobójstwo otwieranie tylnych drzwi i bardziej dynamiczny, bardziej «coupe” wygląd niż inne crossovery. Jest produkowany w zakładach produkcyjnych Mazdy w Japonii.
Wśród samochodów elektrycznych, które aspirują do rywalizacji z Mazdą MX-30, znajdziemy inne elektryczne crossovery, takie jak elektryczny Hyundai Kona, elektryczny KIA Niro, Peugeot e-2008, a nawet przyszłe Audi Q4 e-tron.
Projekt Mazdy MX-30
Przód Mazdy MX-30 jest dość podobny do Mazdy CX-30, z dużym grillem, ale bardziej stylizowany niż w crossoverze z silnikiem termicznym. Przednia optyka jest ostra, a przód nie ma dużych wlotów powietrza, dzięki mniejszej potrzebie chłodzenia silnika elektrycznego.
Profil boczny jest bardzo efektowny, z nadkolami, które nie są całkowicie okrągłe, a zwłaszcza drzwi. Drzwi przednie są konwencjonalne, ale tylne drzwi otwierają się do tyłu i jest mniejszy, dając dostęp do tylnych siedzeń.
Samochód sportowy Mazda RX-8 miał podobne rozwiązanie dla swoich drzwi.
Jeśli chodzi o tylną część, to wyposaża niektórych kierowców w dyskretny wygląd i technologię LED, z ciemny plastikowy zderzak dla solidniejszego wyglądu. Uderza nas bardzo pochyły słupek C, na którym wygrawerowana jest nazwa marki. Samochód ma duży prześwit i 18-calowe koła, zgodnie z kanonami narzuconymi przez segment crossoverów.
Wnętrze Mazdy MX-30
Wnętrze Mazdy MX-30 ma miejsce tylko dla czterech osób. Tylne siedzenia nie wydają się zbyt duże, ale dostęp do nich jest łatwy dzięki samobójczemu otwarciu drzwi. Projekt wnętrza jest minimalistyczny i wykorzystuje wyrafinowane materiały, takie jak szara tkanina w połączeniu z naturalnym korkiem na części konsoli środkowej.
W innych panelach Mazda wykorzystuje plastik z recyklingu w celu zmniejszenia śladu środowiskowego Twojego crossovera.
Konsola środkowa jest unosząca się w powietrzu i ma dwa ekrany, jeden dla systemu informacyjno-rozrywkowego, a drugi dla funkcji klimatyzacji. Zachowuje fizyczne kontrole, tak, do sterowania systemem informacyjno-rozrywkowym.
Oprzyrządowanie łączy elementy cyfrowe z zegarami analogowymi. Pozycja za kierownicą przypomina nam inne modele marki i wydaje się, że jest zbudowany z elementów wysokiej jakości, co będziemy mogli zweryfikować podczas testów.
Mazda MX-30 Silnik i akumulator
Mazda MX-30 to samochód w 100% elektryczny, którego silnik rozwija moc 105 kW (143 KM) i 265 Nm momentu obrotowego, wysyłając swoją moc na przednią oś poprzez zmianę jednego ustalonego stosunku. Ze swojej strony ten silnik jest napędzany przez Akumulator litowo-jonowy 35,5 kWh umieszczony pod podłogą kabiny pasażerskiej Pojemność.
Jest to niska pojemność w stosunku do innych konkurentów oraz jego autonomia wynosi 200 km. Chociaż jest to niewielka liczba, która sprowadza go do obszarów miejskich, jest kompatybilna z protokołem szybkiego ładowania do 50 kW, dzięki któremu odzyskuje 80% swojego ładunku w nieco ponad pół godziny.
Wersje Mazdy MX-30
W przyszłości może pojawić się na rynku wersja o większej pojemności baterii, a nawet wersja z rozszerzoną autonomią. W tej wersji zamontowano by mały, wysokowydajny silnik rotacyjny, który ładowałby akumulator, działając jako generator prądu, zasilany benzyną. Nie zostały oficjalnie potwierdzone przez Mazdę.