Cechy Maserati MC20
ten Maserati MC20 Jest to supersamochód produkowany przez Maserati od 2020 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja tego modelu, zaprezentowana w 2020 roku, i co stara się zastąpić Maserati MC12. MC20 charakteryzuje się bardzo sportowym podejściem, unikalnym wzornictwem w historii producenta oraz specjalnie opracowanym podwoziem i układem napędowym. MC20 jest produkowany w siedzibie głównej firmy Maserati w Modenie we Włoszech.
Wśród modeli, które aspirują do rywalizacji z Maserati MC20, znajdziemy inne supersamochody w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Lamborghini Huracán EVO, Audi R8 i McLaren GT. Jednak na tym poziomie osiągów możemy również wziąć pod uwagę inne samochody, takie jak Porsche 911 Turbo.
Wygląd zewnętrzny Maserati MC20
Projekt Maserati MC20 można uznać za kompletną rewolucję w Maserati XXI wieku. Z jednej strony to duchowy hołd dla MC12, wykorzystujący takie cechy jak przedni wlot powietrza, minimalistyczne wnętrze czy konfiguracja układu napędowego. Jednak MC20 to samochód, który nie będzie produkowany w limitowanych seriach, zaprojektowany od podstaw Monocoque podwozie z włókna węglowego opracowane i zbudowane przez Dallara. Jego wygląd zewnętrzny jest przełomowy w gamie Maserati, wykorzystując własne cechy, projekty i rozwiązania. Na przykład mamy ich przednia i tylna optyka LED, dyfuzor tylny z podwójnym wylotem spalin w pozycji podniesionej, drzwi otwierane motylkiem oraz osłona śmigła wykonana z tworzywa sztucznego rysującego trójząb podpisu
Ostateczna waga zestawu to 1470 kg, oferując pojemność bagażnika 150 litrów podzieloną na dwie przestrzenie: 50 litrów w przednim bagażniku i 100 litrów w bagażniku za tylną komorą silnika. W wymiarach MC20 ma 4,67 m długościo szerokości 1,95 m i wysokości 1,22 m
Silnik i osiągi Maserati MC20
MC20 to supersamochód z konfiguracją silnika z tyłu. Maserati stworzył silnik specjalnie dla MC20, swojego pierwszego silnika nie opracowanego przez Ferrari, który również został ochrzczony pod nazwą Nettuno. Ten mechanik to 3.0 V6 Twin-Turbo o mocy maksymalnej 630 KM i 730 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cechą szczególną tego silnika jest zastosowanie V z 90º między kołnierzami, smarowanie suchą miską olejową lub konstrukcja głowic cylindrów z komorą wstępną w celu zapewnienia lepszych osiągów i wydajności.
Transmisja MC20 odbywa się przez a 8-biegowa automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia biegów, przekazując całą moc na tylną oś przez samoblokujący mechanizm różnicowy, który opcjonalnie może być sterowany elektronicznie. Zawieszenia zastosowane w MC20 są adaptacyjne, z różnymi profilami działania w zależności od wybranego trybu jazdy. Opcjonalnie można zamontować karboceramiczny układ hamulcowy. Zalety Maserati MC20 mówią o 0-100 km / hw 2,9 sekundy i maksymalnej prędkości 325 km / h.
Projekt wnętrza Maserati MC20
Wnętrze Maserati MC20 zaprojektowano w bardzo podobny sposób do tego, co będzie wyścigową wersją modelu. Mowa o minimalistycznym kokpicie, który nie kryje włókna węglowego swojego monocoque, ale który może oferować wiele możliwości personalizacji tapicerki poprzez program Fuoriserie. Prosty projekt osiąga się dzięki w pełni cyfrowe oprzyrządowanie z wyświetlaczem 10,3″, któremu towarzyszy również drugi ekran dotykowy o przekątnej 10,3 cala, który ożywia system multimedialny. Nie ma prawie żadnych przycisków ani fizycznych elementów sterujących, tylko na kierownicy, na panelu sterowania oświetleniem lub na małej konsoli środkowej, osiągając w ten sposób ten purystyczny i sportowa atmosfera.
MC20 jest dostępny tylko w konfiguracji nadwozia dwumiejscowej i coupeChociaż Maserati już potwierdził przyszłe nadejście wariantu kabrioletu i wersji w 100% elektrycznej z akumulatorem.