Saltar al contenido

Maserati GranTurismo

25 de agosto de 2021
Maserati GranTurismo

Maserati GranTurismo to napędzany silnikiem V8 GT włoskiej firmy Trident. Po debiucie w 2007 roku Maserati zdecydowało się ożywić swój wizerunek, prezentując w 2018 roku redesign, który nadał nowy wygląd transalpejskiemu coupe obecnemu na rynku od ponad dekady.

Logo Maserati

Cechy Maserati GranTurismo

karoseriaCoupé
drzwi
place4
pień260 litrów
moc CV
konsumpcja l / 100km
Cena £
oszacowanie

ten Maserati GranTurismo to GT z silnikiem V8 od włoskiej firmy Trident. Po debiucie w 2007 roku Maserati zdecydowało się ożywić swój wizerunek, prezentując w 2018 roku redesign, który nadał nowy wygląd transalpejskiemu coupe obecnemu na rynku od ponad dekady. Elegancki bez poświęcania włoskiego designu i sportowego charakteru. Pasja, technologia i rzemiosło za pojazd powołany do konkurowania z konkurencyjnymi konkurentami, takimi jak Porsche 911, Chevrolet Corvette lub zamiennik Aston Martin DB9, DB11.

ochrzczony jako GranTurismo MY2018, zaprezentował ciągłą linię w stosunku do swojego poprzednika, w tym przypadku poprzez zmianę stylizacji zewnętrznej w celu dostosowania jej do czasów oraz unowocześnienie zarówno wystroju wnętrza, jak i wyposażenia technologicznego. Zbudowany w fabryce należącej do firmy na ulicy Ciro Menotti z Modeny i zaprojektowany przez zespół Maserati Style Center w Turynie, zadebiutował nowy, inspirowany samochodem koncepcyjnym, sześciokątny grill z noskiem rekina Maserati Alfieri co pomaga poprawić współczynnik oporu aerodynamicznego, zmniejszając Cx z 0,33 do 0,32.

Maserati Granturismo Mc My18 Fic 1

Zawsze z poszanowaniem oryginalnego projektu wykonanego przez Pininfarina, Podjęto decyzję o przeprojektowaniu zarówno przedniego, jak i tylnego zderzaka, nadając mu teraz bardziej liniowe kształty, które kontrastują z podwójnie symetrycznym okrągłym wylotem spalin, zintegrowany tylny spojler i nowe dolne owiewki aerodynamiczne.

Wewnątrz kabiny zachowana jest tradycyjna konfiguracja włoskiego coupe, 2+2, odbierając skórzane fotele Poltrona Frau a ze zintegrowanymi zagłówkami, wszystko to łączy się z obecnością elementów z włókna węglowego, a także obecnością Alcantary we wnętrzu w elementach deski rozdzielczej. W MY2018 zadebiutował nowy system informacyjno-rozrywkowy, z 8,4-calowym ekranem o wysokiej rozdzielczości i charakterystycznym systemem dźwiękowym Harman Kardon. Pod względem wyposażenia technologicznego ma Maserati Stability Program (MSP), technologię, która monitoruje przez cały czas

Maserati Granturismo Mc My18 Fic 2

Maserati GranTurismo, z sercem Ferrari V8:

W dziale mechanicznym. Maserati Gran Turismo, zarówno w wersji Sport, jak i MC, wyposaża 4,7-litrowy wolnossący silnik V8 którego pochodzenie nie jest ni mniej ni więcej, niż fabryką układów napędowych, która ma w Maranello inny symbol sportowego charakteru Grupy FIAT, Ferrari. Jeśli chodzi o jego cechy, jest zdolne dostarczyć 460 KM mocy przy 7000 obr/min, o maksymalnym momencie obrotowym 520 Nm przy 4750 obr./min. Kojarzy się tylko z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów sygnowaną przez niemieckiego eksperta ZF z łopatkami za kierownicą.

Cechy, które sygnuje, pozwalają mu ukończyć od 0 do 100 km / hw zaledwie 4,8 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 299 km / hw wariancie Sport, podczas gdy wersja MC uzupełnia 0-100 km/h w 4,7 sekundy i podnieś swój maksymalna prędkość powyżej 300 km/h.

GranCabrio, ta sama filozofia plenerowa:

Maserati Grancabrio Sport My18 Fic 1

Gama Maserati nigdy nie była pozbawiona pięknego kabrioletu w stylu włoskim. W tym przypadku Maserati GranCabrio objął również zmiany estetyczne narzucone GranTurismo MY2018. Dużą różnicę między nimi oprócz maski można znaleźć z tyłu, z nowy zderzak, który jest powiązany z innym układem wydechowym z owalnymi rurami wydechowymi w skrajnościach. Ma również 20-calowe felgi aluminiowe inne niż w wersji zamkniętej. Wewnątrz Alcantara ustępuje jasnej skórze, która całkowicie zajmuje centralne miejsce w kabinie.

W części mechanicznej nie ma zmian, przyjmując również 4,7-litrowy silnik V8 zarówno w wariancie MC, jak i Sport. W tym przypadku korzyści są nieco ważone przez koncepcja samego kabrioletu, a także dodatkowa waga systemu soft top (2055 kg, o 100 kg cięższy od wersji Coupé), powodują ograniczenie prędkości maksymalnej do 288 km/h w GranCabrio Sport i 291 km/h w wariancie GranCabrio MC.

Maserati Grancabrio Sport My18 Fic 2

Czy ten post był pomocny?