Saltar al contenido

Lotos Exige

25 de agosto de 2021
Lotos

Z wszechobecną ideą tworzenia samochodów sportowych, które przy możliwie najniższej masie i bez nadmiernej mocy osiągają osiągi godne supersamochodu sportowego, Lotus stworzył bardzo wyjątkowe i pełne pasji samochody sportowe, takie jak Lotus Elise, dwumiejscowy samochód sportowy, z centralnym silnikiem i napędem na tylne koła. Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku, aby poznać wszystkie alternatywy dla Lotus Exige.

Logo lotosu

Cechy Lotus Exige

karoseriaCoupé
drzwi
place2
pień ja
moc CV
konsumpcja l / 100km
Cena £
oszacowanie

Z wszechobecną ideą tworzenia samochodów sportowych, które przy możliwie najniższej masie i bez nadmiernej mocy osiągają osiągi godne supersamochodu sportowego, Lotus stworzył bardzo wyjątkowe i pełne pasji samochody sportowe, takie jak Lotus Elise, dwumiejscowy samochód sportowy, z centralnym silnikiem i napędem na tylne koła. Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku, aby poznać wszystkie alternatywy dla Lotus Exige.

Od Lotus Elise do Lotus Exige S . z silnikiem V6

W 2000 roku najbardziej radykalny samochód sportowy od Lotus. Lotus Exige był prawdziwym samochodem wyścigowym na licencji ulicznej, samochód sportowy zrodzony z podstawy Elise, z bardziej agresywną propozycją, która zawsze zawierała kluczowe aspekty, takie jak poszerzona platforma, bardziej odważna i dopracowana aerodynamika oraz silniki z bardziej pikantnym tuningiem i oczywiście mocą. Pierwsza seria Exige była również oparta na czterocylindrowym, wolnossącym silniku Rovera.

Od czasu pierwszego Lotusa Exige ten sportowy samochód przeszedł dwie główne iteracje. W 2004 roku, wraz z wprowadzeniem drugiej serii Exige, miała miejsce premiera czterocylindrowego silnika Toyoty. Trzecia seria z 2011 roku oznaczałaby pojawienie się nowego Exige S z silnikiem V6 doładowanym kompresorem, czyli takim, jaki znamy dzisiaj Lotus Exige.

lotos_exige_02

Najbardziej radykalna wizja samochodu sportowego Lotus

Model Lotus Exige był zatem ewolucją samochodu sportowego, którą widzieliśmy również ogólnie na rynku najbardziej pasjonujących i ekskluzywnych samochodów. Lotus Exige zyskuje coraz większą moc, a wraz z nią także większą wagę, który daleki od podważania filozofii Lotusa tworzenia lekkich samochodów sportowych, zdołał jeszcze bardziej odróżnić Exige od swojego młodszego brata Elise. Exige jest więc produktem najbardziej radykalnym i najbardziej zbliżonym do idei sportowego samochodu wyścigowego z licencją uliczną.

W ten sposób w asortymencie Lotus znajdziemy m.in Lotos Eliza lekki, znacznie poniżej tony, z czterocylindrowymi silnikami. Wysoko w górze, a Lotos Exige, który, choć to prawda, przybrał na wadze w swojej trzeciej serii, ma większą moc niż kiedykolwiek, z silnikiem V6, z bardziej radykalną aerodynamiką oraz wydłużoną i poszerzoną platformą. I wreszcie znajdujemy Lotusa Evorę z bardziej praktyczną filozofią i bliską gran turismo.

lotos_exige_03

Od Lotus Exige S do Exige Sport 350 i 380

W 2011 roku wprowadzono nowy Lotus Exige S z silnikiem V6 doładowanym sprężarką i pochodzący z Toyoty, która już osiągnęła bardzo przyzwoite 350 KM, silnik, który jest nadal używany w obecnych modelach. Obecnie podstawowy asortyment Exige składa się z dwóch produktów, Lotus Exige Sport 350 i Lotus Exige Sport 380.

ten Lotus Exige Sport 350 Przyjeżdża z mocą 350 KM, od 0 do 100 km / hw 3,9 sekundy i maksymalną prędkością 274 km / h. Stosunek mocy do masy tego samochodu wynosi 311 KM na 1000 kilogramów. Jest dostępny zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.

ten Lotus Exige Sport 380 Osiąga już 380 KM, ćwiczy od 0 do 100 km/hw 3,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 286 km/h. Jego stosunek mocy do masy wynosi 342 KM na 1000 kilogramów. Jest również dostępny z manualną i automatyczną skrzynią biegów.

lotos_exige_04

Lotus Exige Cup 430: najbardziej radykalny

Lotus zrobił jeszcze miejsce na bardziej radykalne podejście do tego ultralekkiego samochodu sportowego, z Lotus Exige Cup 430 w wersji o zwiększonej do 436 CV mocy z silnika V6 i jeden tuning typowy dla samochodu wyścigowego lub przynajmniej sportowego samochodu torowego.

W tym ostatnim, maksymalna prędkość osiąga już 290 km/h, a od 0 do 100 km/h utrzymuje się w 3,3 sekundy, dzięki temu, że jego 436 KM mocy musi przenieść tylko 1093 kilogramy, będąc najlżejszym w gamie Exige. A to nie wszystko, jego aerodynamika obiecuje a docisk 220 kilogramów przy maksymalnej prędkości, rozłożonych 100 kilogramów na przednią oś i 120 kilogramów na tylną.

Film przedstawiający centrum Lotus w Madrycie

Czy ten post był pomocny?