Cechy Lotus Exige
Z wszechobecną ideą tworzenia samochodów sportowych, które przy możliwie najniższej masie i bez nadmiernej mocy osiągają osiągi godne supersamochodu sportowego, Lotus stworzył bardzo wyjątkowe i pełne pasji samochody sportowe, takie jak Lotus Elise, dwumiejscowy samochód sportowy, z centralnym silnikiem i napędem na tylne koła. Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku, aby poznać wszystkie alternatywy dla Lotus Exige.
Od Lotus Elise do Lotus Exige S . z silnikiem V6
W 2000 roku najbardziej radykalny samochód sportowy od Lotus. Lotus Exige był prawdziwym samochodem wyścigowym na licencji ulicznej, samochód sportowy zrodzony z podstawy Elise, z bardziej agresywną propozycją, która zawsze zawierała kluczowe aspekty, takie jak poszerzona platforma, bardziej odważna i dopracowana aerodynamika oraz silniki z bardziej pikantnym tuningiem i oczywiście mocą. Pierwsza seria Exige była również oparta na czterocylindrowym, wolnossącym silniku Rovera.
Od czasu pierwszego Lotusa Exige ten sportowy samochód przeszedł dwie główne iteracje. W 2004 roku, wraz z wprowadzeniem drugiej serii Exige, miała miejsce premiera czterocylindrowego silnika Toyoty. Trzecia seria z 2011 roku oznaczałaby pojawienie się nowego Exige S z silnikiem V6 doładowanym kompresorem, czyli takim, jaki znamy dzisiaj Lotus Exige.
Najbardziej radykalna wizja samochodu sportowego Lotus
Model Lotus Exige był zatem ewolucją samochodu sportowego, którą widzieliśmy również ogólnie na rynku najbardziej pasjonujących i ekskluzywnych samochodów. Lotus Exige zyskuje coraz większą moc, a wraz z nią także większą wagę, który daleki od podważania filozofii Lotusa tworzenia lekkich samochodów sportowych, zdołał jeszcze bardziej odróżnić Exige od swojego młodszego brata Elise. Exige jest więc produktem najbardziej radykalnym i najbardziej zbliżonym do idei sportowego samochodu wyścigowego z licencją uliczną.
W ten sposób w asortymencie Lotus znajdziemy m.in Lotos Eliza lekki, znacznie poniżej tony, z czterocylindrowymi silnikami. Wysoko w górze, a Lotos Exige, który, choć to prawda, przybrał na wadze w swojej trzeciej serii, ma większą moc niż kiedykolwiek, z silnikiem V6, z bardziej radykalną aerodynamiką oraz wydłużoną i poszerzoną platformą. I wreszcie znajdujemy Lotusa Evorę z bardziej praktyczną filozofią i bliską gran turismo.
Od Lotus Exige S do Exige Sport 350 i 380
W 2011 roku wprowadzono nowy Lotus Exige S z silnikiem V6 doładowanym sprężarką i pochodzący z Toyoty, która już osiągnęła bardzo przyzwoite 350 KM, silnik, który jest nadal używany w obecnych modelach. Obecnie podstawowy asortyment Exige składa się z dwóch produktów, Lotus Exige Sport 350 i Lotus Exige Sport 380.
ten Lotus Exige Sport 350 Przyjeżdża z mocą 350 KM, od 0 do 100 km / hw 3,9 sekundy i maksymalną prędkością 274 km / h. Stosunek mocy do masy tego samochodu wynosi 311 KM na 1000 kilogramów. Jest dostępny zarówno z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów.
ten Lotus Exige Sport 380 Osiąga już 380 KM, ćwiczy od 0 do 100 km/hw 3,7 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 286 km/h. Jego stosunek mocy do masy wynosi 342 KM na 1000 kilogramów. Jest również dostępny z manualną i automatyczną skrzynią biegów.
Lotus Exige Cup 430: najbardziej radykalny
Lotus zrobił jeszcze miejsce na bardziej radykalne podejście do tego ultralekkiego samochodu sportowego, z Lotus Exige Cup 430 w wersji o zwiększonej do 436 CV mocy z silnika V6 i jeden tuning typowy dla samochodu wyścigowego lub przynajmniej sportowego samochodu torowego.
W tym ostatnim, maksymalna prędkość osiąga już 290 km/h, a od 0 do 100 km/h utrzymuje się w 3,3 sekundy, dzięki temu, że jego 436 KM mocy musi przenieść tylko 1093 kilogramy, będąc najlżejszym w gamie Exige. A to nie wszystko, jego aerodynamika obiecuje a docisk 220 kilogramów przy maksymalnej prędkości, rozłożonych 100 kilogramów na przednią oś i 120 kilogramów na tylną.