Cechy Lotusa Evora
Lotus Evora to coupe 2 + 2 z podejściem GT, które stawia na dynamikę, nie zaniedbując stylu i sportowego charakteru. Jest to najbardziej popularny model w gamie składającej się z modeli takich jak Lotus Exige czy Lotus Elise, zwróconej ku modelom takim jak Porsche Cayman czy Alfa Romeo 4C. Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi na rynku.
Atrakcyjny i coraz bardziej sportowy design
Trajektoria Evory ma długą historię. Jego pierwsza premiera miała miejsce w 2010 roku, ale stopniowo jej oferta ewoluowała, koncentrując się bardziej na sportowym charakterze, głównej wartości wymaganej przez klientów brytyjskiej firmy. Jego gładki, zaokrąglony przód połączono z agresywnymi wlotami powietrza, aby poprawić właściwości aerodynamiczne.
Ogólnie rzecz biorąc, linie Evory są bardziej wyrafinowane niż reszta gamy Lotus, ale to nie przeszkadza, że mały samochód sportowy z napędem na tylne koła z silnikiem umieszczonym centralnie nie cieszy się bardzo dynamicznym wyglądem, z bardziej zwartą konstrukcją, bardziej pickupem. Szerokie gąsienice i bardzo niska wysokość dopełniają pakiet czysto Lotus.
Bardziej wyrafinowane wnętrze, więcej GT
Wnętrze Evory wyróżnia się przede wszystkim znacznie większym wyrafinowaniem niż w innych pojazdach Lotus. Tak, jest to model z bardziej «GT” podejściem w ofercie, więc ludzie z Lotus pracowali nad stworzeniem wnętrza, które jest wizualnie przyjemne w dotyku., z projektem skoncentrowanym nieco na kierowcy.
Użyte materiały dobrze mówią o Evorze. I to, że skóra i metale są widoczne i stanowią większość w kabinie, rozmieszczone w całym wnętrzu. To prawda, że inne modele, takie jak Porsche Cayman, są wciąż nieosiągalne dla Lotusa, ale Evora może pochwalić się ładną deską rozdzielczą, a przede wszystkim dobrze wykończoną.
Mechanika V6, moc w obfitości
Evora porusza się dzięki śmigle pochodzenia Toyota, silnik 3.5 V6 VVT-i, który w najbardziej «podstawowych” wersjach osiąga moc 400 KM. Jest to bardzo wyważony silnik, umieszczony centralnie z tyłu, doładowany sprężarką wolumetryczną, co w najbardziej sportowych wersjach pozwala na to, przekroczyć 430 KM.
Evora jest dostępna, przynajmniej w swoim ojczystym kraju, w trzech wersjach: Evora 400, ta z dostępem do asortymentu, najtańsza i najmniej sportowa, Evora GT410 Sport, o znacznie bardziej dynamicznym charakterze oraz Evora GT430 i GT430 Sport, przeznaczony do znacznie bardziej sportowego użytku, z ciągłymi wjazdami na tor i znacznie bardziej ostrożną aerodynamiką.