Cechy Lexusa UX
ten Lexus UX Jest to kompaktowy SUV segmentu C, produkowany przez japońską markę Lexus od 2018 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja. Lexus UX jest sprzedawany w dwóch wersjach: hybrydowej i elektrycznej; i charakteryzuje się bardzo atrakcyjnym wzornictwem i oferowaniem jakości premia z którym może stawić czoła swoim głównym europejskim rywalom. Lexus UX jest produkowany w fabryce Lexusa w Miyawaka w Japonii.
Wśród kompaktowych SUV-ów premium, które aspirują do rywalizacji z Lexusem UX, znajdziemy modele takie jak Audi Q3, BMW X1 i BMW X2, Mercedes GLA czy Jaguar E-Pace. Elektryczna wersja Lexusa UX rywalizuje z takimi modelami jak BMW iX3, elektryczny Hyundai Kona, Volkswagen ID.4.
Wygląd zewnętrzny Lexusa UX
Estetyka zewnętrzna Lexusa UX pozwala dostrzec niektóre z charakterystycznych cech firmy, wyraźnie zaczynając od grill w podwójnym grocie która charakteryzowała każdą premierę marki w ostatnich latach.
To ma ostry wygląd przedniej optyki, wbudowane dokładnie w ten projekt jednoczęściowego przedniego zderzaka, który rozciąga się na maskę i przednie nadkola.
Z tyłu układ optyczny utrzymuje wytyczne reflektorów, w tym przypadku obstawiając pilotów w połowie talii, którzy są połączeni pasek utworzony przez sekwencję 120 diod LED który przechodzi przez całą bramę. Linie ciągłe, osiadłe i które pokazują nam solidny pojazd jednocześnie dynamiczny.
Lexus UX dzieli platformę modułową TNGA z Toyotą C-HR. Lexus UX 250h mierzy 4495 mm długości, 1520 mm wysokości i 1840 mm szerokości a rozstaw osi wynosi 2640 mm. Odległość 870 mm między przednimi i tylnymi siedzeniami zapewnia dużo miejsca dla pasażerów z tyłu, a przestrzeń ładunkowa ma długość 791 mm.
Aby uzupełnić ofertę, Lexus UX jest wyposażony w wersję F Sport który będzie miał sztywniejsze zawieszenie, a także nieco inny wygląd zewnętrzny w porównaniu z konwencjonalną, bardziej sportową wersją, co podkreśla pojawienie się ekskluzywnego grilla siatkowego, modyfikacje ramek lamp przeciwmgielnych i nowe listwy. i tylne zderzaki.
ten 18-calowe koła mają ekskluzywny design. Wewnątrz kabiny znajdują się nowe sportowe fotele, nowa kierownica F Sport pokryta perforowaną skórą, aluminiowa tablica na pedały i ośmiocalowy kolorowy wyświetlacz TFT do obsługi przyrządów cyfrowych.
Lexus UX: hybrydowy czy elektryczny
W części mechanicznej Lexus UX oferowany jest w dwóch wersjach:
Z jednej strony ma napęd hybrydowy do wersji o nazwie Lexus UX 250h, który ma 2,0-litrowy silnik benzynowy wolnossący i 152 KM, któremu towarzyszy silnik elektryczny o mocy 109 KM i obecność akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych. W sumie ta wersja oferuje 184 KM gdy technologia hybrydowa działa razem, zmniejszając w ten sposób zużycie i emisje. Osiągnij 0-100 km/hw 8,5 sekundy przy średnim zużyciu 5,3 litra/100 km zgodnie z cyklem WLTP.
ten Lexus UX 250h jest dostępny z napędem na przednie lub na wszystkie koła. Ten ostatni system zapewnia kompaktowemu SUV-owi azjatyckiej marki premium napęd na cztery koła poprzez umieszczenie dodatkowego silnika elektrycznego na tylnej osi. W przypadku wykrycia utraty przyczepności tylnych kół ilość mocy, która może być przekazana na tylną oś, wzrosła z około 60 do 80 procent przy prędkości do 70 km/h, przyczyniając się do doskonałej stabilności.
Istnieje również druga wersja, w pełni elektryczna, nazwana Lexus UX 300e. Posiada silnik elektryczny o Moc 204 KMi napęd na przednie koła. Na papierze jest to szybki samochód: od 0 do 100 km/h rozpędza się w 7,5 sekundy, a jego 300 Nm momentu obrotowego gwarantuje dobre odzyskiwanie. Jego autonomia wynosi 315 km według cyklu WLTP, chociaż w wersji z 18-calowymi kołami jego autonomia została zmniejszona do 305 km.
Projekt wnętrza Lexusa UX
We wnętrzu Lexusa UX projektanci starali się zachować ten sam trend, co na zewnątrz, inspirowane tradycyjną japońską koncepcją «engawa», co zaciera granice między wnętrzem a zewnętrzem domu.
Lexus UX pokazuje nam bardzo nowoczesny i kolorowy obraz, w którym wyróżniają się dwa duże ekrany, 10,3-calowy dedykowany systemowi informacyjno-rozrywkowemu i drugi, w którym deska rozdzielcza jest odzwierciedlona w formacie cyfrowym.
Jeśli musisz wstawić «ale», to jest dla twojego bagażnika, który jest dość mały. Ma tylko 320 litrów przestrzeni bagażowej w wersji hybrydowej z napędem na przednie koła i tylko 283 litry w przypadku napędu na wszystkie koła, który jest wyposażony w drugi dodatkowy silnik elektryczny do poruszania kołami tylnej osi. Wersja elektryczna ma jednak bagażnik o pojemności 486 litrów, dzięki wyeliminowaniu zbiornika paliwa.
Technologia predykcyjna do zarządzania baterią:
Z pewnością dwa najwybitniejsze systemy w wyposażeniu technologicznym Lexusa UX znajdujemy je w związku z zarządzaniem energią baterii. Inżynierowie marki opracowali technologię, która pomaga jeździć bardziej wydajnie, zapamiętując trasy pokonywane przez pojazd.
Gdy UX wykryje, że kierowca zbliża się do miejsca, które wcześniej minął i w którym zahamował lub zatrzymał się, rejestruje nowe zachowanie, a jeśli kierowca puści nogę na pedale przyspieszenia, wspomaganie predykcyjne zwalniania zaczyna się zwiększać ilość hamulca regeneracyjnego do użycia przewidywanie możliwego aresztowania.
Z kolei jest też wyposażony w Predictive Charge Status Control, który działa na zboczach o ujemnym nachyleniu lub na drogach o dużym natężeniu ruchu. System ten jest powiązany z nawigatorem, co pozwala mu przewidzieć rodzaj trasy i natężenie ruchu, jaki napotkamy na 10-kilometrowej trasie przed nami.
Pozwala to na inteligentne zarządzanie ładowaniem, wykorzystując dane o nachyleniu mapy, aby obliczyć, ile mamy zjazdu, a tym samym zmieniać poziomy naładowania baterii w zależności od odległości. W przypadku napotkania korka, SOC wykorzystuje informacje o ruchu do załadowania aktywnie akumulator przed dotarciem do zatłoczonego obszaru, gdzie silnik elektryczny będzie pracował ciężej ze względu na ciągłe uruchamianie i zatrzymywanie. Zmniejsza to zużycie paliwa i zmniejsza wskaźniki zanieczyszczenia.
Jak idzie Lexus UX?
Wersja elektryczna, nazwana Lexus UX 300e, wyróżnia się doskonałym wyrafinowaniem jazdy. Izolacja jest rewelacyjna, a zawieszenie dba o przejście. Zdecydowanie nie jest to samochód sportowy, pokonywanie zakrętów, a jeśli to zrobimy, przechyły nadwozia i jego bezwładność zostaną szybko zauważone. Przeczytaj nasz test Lexusa UX 300e.