Saltar al contenido

Lexus RC

24 de agosto de 2021
Lexus RC

Lexus RC to nadwozie coupe wywodzące się z Lexusa IS, jednak jego podwozie zostało opracowane z wykorzystaniem elementów z innych modeli marki, które pod względem technicznym bardzo różnią go od IS. Ze względu na swoje pozycjonowanie Lexus RC jest najbardziej «sportową” karoserią oferowaną przez japońską markę jako alternatywa dla Lexus IS i Lexus GS.

Logo Lexusa

Cechy Lexusa RC

karoseriaCoupé
drzwi2
place4
pień340 litrów
moc223 KM
konsumpcja5 – 5,3 l / 100km
Cena £ 42 900 €
oszacowanie

ten Lexus RC Jest to nadwozie coupe wywodzące się z Lexusa IS, jednak jego podwozie zostało opracowane z wykorzystaniem elementów z innych modeli marki, które pod względem technicznym bardzo różnią go od IS. Ze względu na swoje pozycjonowanie Lexus RC jest najbardziej «sportową” karoserią oferowaną przez japońską markę jako alternatywa dla Lexus IS i Lexus GS. Mówimy o modelu, który wykorzystuje nadwozie dwudrzwiowe i ma konfigurację 2+2-osobową, dostępny z pojedynczym mechanikiem hybrydowym lub wariantem o wysokiej wydajności, takim jak silnik benzynowy V8.

lexus-rc-tab-1117-027

Rywale Lexusa RC

Lexus RC to coupe klasy premium, opracowane z myślą o modelach takich jak Audi A5, BMW serii 4, Mercedes klasy C Coupé czy Infiniti Q60. Wszystkich łączy mniej lub bardziej sportowe podejście, w którym dominuje jakość wykończenia, konfiguracja kabiny dla 4 pasażerów oraz możliwość wyboru wariantu o wysokich osiągach. W porównaniu z rywalami Lexus RC wyróżnia się tym, że jako jedyny oferuje mechanikę hybrydową, opcja, która pozwala Lexusowi zaoferować komfort i płynność działania silnika benzynowego, przy jednoczesnym ograniczeniu zużycia, które pozwala mu stawić czoła dieslowskim wersjom tych modeli. Nie przegap naszego przewodnika zakupu samochodów hybrydowych, aby dowiedzieć się o wszystkich alternatywach hybrydowych dostępnych na rynku.

lexus-rc-tab-1117-031

Hybrydowy silnik i wyposażenie Lexus RC

Gama RC jest dostępna tylko z silnikiem hybrydowym o mocy 223 KM. Ta mechanika jest konstrukcją wykorzystywaną przez Lexusa w różnych modelach i podziela podejście innych hybrydowych modeli grupy Toyota, od Toyoty Prius do Lexusa RX. Mówimy o czterocylindrowym silniku benzynowym, 2,5 litra pojemności skokowej i aspiracji atmosferycznej, który pracuje w cyklu Atkinsona. Silnik ten jest wspierany przez elektryczne śmigło o mocy 143 KM poprzez skrzynię biegów eCVT i akumulatory NiMh, aby osiągnąć bardzo ograniczone zużycie mocy, umożliwiając krótkie okresy autonomii elektrycznej, ale wykorzystując elektryczne śmigło do zmniejszenia zużycia paliwa w takich momentach, jak mocne przyspieszanie, manewry , niska prędkość, stop i start itp. Instalacja hybrydowa umożliwia wybór różnych programów do jej działania, od programu ECO, który nadaje priorytet najniższemu zużyciu paliwa, po program Sport +, który wykorzystuje pełny potencjał obu silników w celu zaoferowania najlepszych osiągów.

We wnętrzu Lexusa RC znajdziemy wysokiej jakości, designerską kabinę o różnym wyposażeniu i możliwościach wykończeniowych. Lexus RC może zainstalować podgrzewane i wentylowane fotele z elektryczną regulacją, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory LED, system ostrzegania przed martwym punktem i ruchem z tyłu, system ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu, system zapobiegania kolizjom… a wszystko to we wnętrzu, które oferuje wysoki poziom materiałów i regulacji do wysokości swoich rywali, chociaż nie oferuje technologicznego wdrożenia, które osiąga Audi A5.

lexus-rc-tab-1117-041

Lexus RC F

Oprócz mechaniki hybrydowej Lexus oferuje w RC wersję o wysokiej wydajności o nazwie Lexus RC F który wprowadza ważne modyfikacje w swojej części technicznej, aby zmienić go w zupełnie inny model niż RC, chociaż nadal ma pewne elementy i konstrukcję. Lexus RC F to sportowe coupe, które konkuruje z takimi modelami jak Audi RS 5 czy BMW M4, wykorzystując atmosferyczny silnik 5.0 V8 o mocy 477 KM, 8-biegową automatyczną skrzynię biegów z przekładnią hydrokinetyczną i tylną trakcję oraz umożliwiającą montaż dyferencjał tylny sterowany elektronicznie TVD. Mówimy o samochodzie sportowym, który oferuje wysokie osiągi, ale jednocześnie charakteryzuje się bardzo wygodnym i posłusznym zachowaniem, co czyni go bardziej praktycznym na co dzień i który nie wymaga tak wiele od kierowcy, jeśli chodzi o szybką jazdę. Nie przegap naszego testu Lexusa RC F na torze Ascari, aby dowiedzieć się, do czego zdolny jest ten 477-konny Lexus.

Czy ten post był pomocny?