Saltar al contenido

Lexus Polska

24 de agosto de 2021
Lexus Polska

Lexus ES to sedan segmentu E, produkowany przez Lexusa od 1989 roku. Obecnie siódma generacja jest sprzedawana po raz pierwszy w Europie, zaprezentowana w 2018 roku i zaktualizowana w 2021 roku.

Logo Lexusa

Cechy Lexusa ES

karoseriaSedan
drzwi4
place5
pień454 l
moc218 KM
konsumpcja4,4 – 4,6 l / 100km
Cena £ 41 400 €
oszacowanie

ten Lexus Polska to sedan segmentu E, produkowany przez Lexusa od 1989 roku. Obecnie siódma generacja jest sprzedawana po raz pierwszy w Europie, zaprezentowana w 2018 roku i zaktualizowana w 2021 roku. Lexus ES charakteryzuje się wykorzystaniem mechaniki hybrydowej i jest limuzyna premium, oferująca wysoki poziom komfortu i wysoką jakość wykonania. Jako model globalny Lexus ES jest produkowany w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Indiach.

Lexus ES ma szeroką gamę alternatyw w segmencie premium, wyróżniając się spośród wszystkich takich samochodów, jak Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes-Benz E-Class. w mechanice hybrydowej.

Lexus Es 300h 0319 035

Wygląd zewnętrzny Lexusa ES

ten Lexus Polska To świetny salon z 4975 mm, co stawia go wyżej niż modele marki własnej, takie jak krótszy o 8 centymetrów Lexus GS czy Lexus IS w niższym segmencie. Lexus ES jest w rzeczywistości drugim najdłuższym modelem japońskiej firmy, zaraz za Lexusem LS. Projekt Lexus ES odpowiada na potrzebę zróżnicowania Lexusa. Z bardzo zdefiniowany własny stylLexus od lat wykorzystuje aspekt agresywnego designu, z bardzo ostrymi krawędziami i wierzchołkami.

Lexus ES nie jest wyjątkiem, Jego przód z dużym grillem marki i grupami świateł w kształcie grotu strzały to pokazują. Jego linia boczna stawia jednak na podejście, które lekko skręca w stronę limuzyn z tendencją do coupé. Spadek dachu, bardzo wyraźny od słupka B, prowadzi do trzeciego tomu w którym łączą się mały spoiler, mała pokrywa bagażnika i bardzo ostre klosze świetlne.

Lexus Es 300h 0319 032

Hybrydowy silnik Lexus ES

Lexus uznał za stosowne wykorzystać do rozwoju i budowy najnowszej generacji Lexus ES, globalną platformę modułową, opracowaną przez Toyotę, która jest już wykorzystywana przez inne modele japońskiej marki, takie jak Toyota Camry. Chodzi o Platforma GA-K, napęd na przednie koła i bardziej sportowe podejście niż te, które Lexus zazwyczaj stosuje w swoich limuzynach.

Pomimo tego, Lexus ES jest technicznie o jedno wycięcie poniżej Lexusa GS, sedan w tej samej kategorii, którą zastąpił w Europie. Cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe będą instalowane w innych regionach, chociaż pojawi się na naszym rynku tylko z hybrydowym układem napędowym, dając początek Lexusowi ES 300h. O łącznej mocy 218 KM i średnim zużyciu 5,2 litra/100 km, Lexus ES 300h wykorzystuje silnik benzynowy w cyklu Atkinsona o pojemności skokowej 2,5 litra i silnik elektryczny.

Lexus Es 300h 0319 009

Projekt wnętrza i wyposażenie Lexusa ES

Lexus ES stawia na bardzo wygodne wnętrze, z kilkoma głównymi liniami, które przypominają nam te, które możemy znaleźć na desce rozdzielczej Lexusa LS. Więc i jak mogłoby być inaczej, Wnętrze Lexusa ES wykonane jest z materiałów najwyższej jakości, z niezwykłą precyzją dopasowania.

Przestrzeń na pokładzie jest obszerna, jak mogłoby być inaczej w trzykadłubowej limuzynie, której długość sięga 5 metrów. Tylne siedzenia zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić przestrzeń na poziomie LS.

Lexus Es 300h 0319 007

Posiada również takie udogodnienia jak niezależna konsola środkowa, ustawienia elektryczne czy funkcje wentylacji i ogrzewania. Na desce rozdzielczej, lekko zorientowanej w stronę kierowcy, dominuje duży 12,3-calowy ekran, z którego sterowany jest system informacyjno-rozrywkowy.. Oczywiście oprzyrządowanie jest cyfrowe.

Nie brakuje wszelkiego rodzaju technologii w służbie bezpieczeństwa i komfortu. Lexus ES może zawierać m.in. inteligentne reflektory LED, pilotowane tłumienie AVS, 19-calowe koła czy Lexus Safety System+., standard w całej gamie, z wykrywaniem pieszych nawet w nocy.

Lexus Es 300h 0319 029

Lexus ES 300h wrażenia z jazdy

Podczas krajowej prezentacji w Maladze mogliśmy przetestować Lexus ES 300h w różnych wersjach wyposażenia. W tym kontakcie udało nam się to zweryfikować limuzyna Lexusa wyróżnia się w swojej kategorii wysokim poziomem komfortu oraz jakością konstrukcji i materiałów.

Jest to duży samochód, ale to przekłada się na kilka obszerne fotele w obu rzędach, idealne na długie podróże bez zwracania uwagi na wagę kilometrów czy godzin. Warto również podkreślić jego silnik hybrydowy, który choć nie oferuje wysokich osiągów, to jednak błyszczy w zużyciu.

Lexus Es 300h 0319 019

Czy ten post był pomocny?