Cechy Lexusa ES
ten Lexus Polska to sedan segmentu E, produkowany przez Lexusa od 1989 roku. Obecnie siódma generacja jest sprzedawana po raz pierwszy w Europie, zaprezentowana w 2018 roku i zaktualizowana w 2021 roku. Lexus ES charakteryzuje się wykorzystaniem mechaniki hybrydowej i jest limuzyna premium, oferująca wysoki poziom komfortu i wysoką jakość wykonania. Jako model globalny Lexus ES jest produkowany w Japonii, Stanach Zjednoczonych i Indiach.
Lexus ES ma szeroką gamę alternatyw w segmencie premium, wyróżniając się spośród wszystkich takich samochodów, jak Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedes-Benz E-Class. w mechanice hybrydowej.
Wygląd zewnętrzny Lexusa ES
ten Lexus Polska To świetny salon z 4975 mm, co stawia go wyżej niż modele marki własnej, takie jak krótszy o 8 centymetrów Lexus GS czy Lexus IS w niższym segmencie. Lexus ES jest w rzeczywistości drugim najdłuższym modelem japońskiej firmy, zaraz za Lexusem LS. Projekt Lexus ES odpowiada na potrzebę zróżnicowania Lexusa. Z bardzo zdefiniowany własny stylLexus od lat wykorzystuje aspekt agresywnego designu, z bardzo ostrymi krawędziami i wierzchołkami.
Lexus ES nie jest wyjątkiem, Jego przód z dużym grillem marki i grupami świateł w kształcie grotu strzały to pokazują. Jego linia boczna stawia jednak na podejście, które lekko skręca w stronę limuzyn z tendencją do coupé. Spadek dachu, bardzo wyraźny od słupka B, prowadzi do trzeciego tomu w którym łączą się mały spoiler, mała pokrywa bagażnika i bardzo ostre klosze świetlne.
Hybrydowy silnik Lexus ES
Lexus uznał za stosowne wykorzystać do rozwoju i budowy najnowszej generacji Lexus ES, globalną platformę modułową, opracowaną przez Toyotę, która jest już wykorzystywana przez inne modele japońskiej marki, takie jak Toyota Camry. Chodzi o Platforma GA-K, napęd na przednie koła i bardziej sportowe podejście niż te, które Lexus zazwyczaj stosuje w swoich limuzynach.
Pomimo tego, Lexus ES jest technicznie o jedno wycięcie poniżej Lexusa GS, sedan w tej samej kategorii, którą zastąpił w Europie. Cztero- i sześciocylindrowe silniki benzynowe będą instalowane w innych regionach, chociaż pojawi się na naszym rynku tylko z hybrydowym układem napędowym, dając początek Lexusowi ES 300h. O łącznej mocy 218 KM i średnim zużyciu 5,2 litra/100 km, Lexus ES 300h wykorzystuje silnik benzynowy w cyklu Atkinsona o pojemności skokowej 2,5 litra i silnik elektryczny.
Projekt wnętrza i wyposażenie Lexusa ES
Lexus ES stawia na bardzo wygodne wnętrze, z kilkoma głównymi liniami, które przypominają nam te, które możemy znaleźć na desce rozdzielczej Lexusa LS. Więc i jak mogłoby być inaczej, Wnętrze Lexusa ES wykonane jest z materiałów najwyższej jakości, z niezwykłą precyzją dopasowania.
Przestrzeń na pokładzie jest obszerna, jak mogłoby być inaczej w trzykadłubowej limuzynie, której długość sięga 5 metrów. Tylne siedzenia zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić przestrzeń na poziomie LS.
Posiada również takie udogodnienia jak niezależna konsola środkowa, ustawienia elektryczne czy funkcje wentylacji i ogrzewania. Na desce rozdzielczej, lekko zorientowanej w stronę kierowcy, dominuje duży 12,3-calowy ekran, z którego sterowany jest system informacyjno-rozrywkowy.. Oczywiście oprzyrządowanie jest cyfrowe.
Nie brakuje wszelkiego rodzaju technologii w służbie bezpieczeństwa i komfortu. Lexus ES może zawierać m.in. inteligentne reflektory LED, pilotowane tłumienie AVS, 19-calowe koła czy Lexus Safety System+., standard w całej gamie, z wykrywaniem pieszych nawet w nocy.
Lexus ES 300h wrażenia z jazdy
Podczas krajowej prezentacji w Maladze mogliśmy przetestować Lexus ES 300h w różnych wersjach wyposażenia. W tym kontakcie udało nam się to zweryfikować limuzyna Lexusa wyróżnia się w swojej kategorii wysokim poziomem komfortu oraz jakością konstrukcji i materiałów.
Jest to duży samochód, ale to przekłada się na kilka obszerne fotele w obu rzędach, idealne na długie podróże bez zwracania uwagi na wagę kilometrów czy godzin. Warto również podkreślić jego silnik hybrydowy, który choć nie oferuje wysokich osiągów, to jednak błyszczy w zużyciu.