Cechy Lexusa NX
ten Lexus NX Jest to średniej wielkości SUV segmentu D, produkowany przez Lexusa od 2014 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, która została zaprezentowana w 2021 roku. Lexus NX charakteryzuje się atrakcyjnym designem, wysoką jakością wykonania i hybrydową mechaniką. Jest produkowany w zakładach Lexusa w Miyawaka i Tahara w Japonii.
Wśród średniej wielkości SUV-ów, które aspirują do rywalizacji z Lexusem NX, znajdujemy rywale jak BMW X3, Mercedes GLC i Audi Q5, czyli kwintesencja niemieckiego trio.
Projekt Lexusa NX
Druga generacja Lexusa NX wzrosła bardzo nieznacznie: Teraz mierzy 4,66 metra długości (o 2 centymetry więcej), 1,865 metra szerokości (+2 centymetry) i 1,64 metra wysokości (+0,5 centymetra).
Język projektowania, którego Lexus używał w poprzednich generacjach, jest nadal obecny, ale ewoluował, aby zapewnić NX bardziej muskularny wygląd z dobrze zaznaczonymi krawędziami: dobrym tego przykładem jest wydatny kaptur, w którym nadal wyróżnia się duży trapezoidalny grill, jeden ze znaków rozpoznawczych japońskiej marki premium.
Nie brakuje kontrastowych detali czy wykończonych w chromowanym materiale dla podkreślenia wizerunku zestawu, koła mogą mieć nawet 20» a z tyłu zmiany centrowane są na tylnej klapie. To teraz ma optykę w kształcie litery «L” połączoną poziomo i żegna się z klasycznym emblematem marki, aby zastąpić go nazwą Lexus.
Zasięg silnika
Oferta mechaniczna to kolejny dział, w którym pojawiają się nowości. Korzystając z technologii Toyoty RAV4, pojawia się Lexus NX 450h +: hybryda typu plug-in wyposażony w 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik i układ elektryczny, który z silnikiem elektrycznym na tylnej osi (fizycznie odłączony od reszty układu napędowego) i innym z przodu zapewnia stały napęd na wszystkie koła. Zapewnia moc 306 KM, a dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 18,1 kWh ma szacowany zasięg elektryczny na 63 kilometry.
Drugi wariant to Lexus NX 350h, czyli tradycyjna wersja hybrydowa, który nadal jest punktem odniesienia dla tego modelu i marki. Wyposażony w 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik o mocy 242 KM będzie dostępny zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. W obu przypadkach będzie miał zdolność holowania 1500 kilogramów.
Wnętrze Lexusa NX
Jakość postrzegana na pokładzie jest na wysokim poziomie, a większość podszewek wykonana jest z miękkiego tworzywa sztucznego i skóry. Lexus NX oferuje przestronną kabinę z bardzo wygodne tylne siedzenia: nawet trzecie miejsce to brak centralnego tunelu przekładni.
Projekt wnętrza NX łączy przyciski dotykowe i fizyczne, integrując wraz z panelem systemu rozrywki, obrotowymi interfejsami do sterowania klimatyzacją i innymi funkcjami. A mówiąc o technologii, druga generacja tego SUV-a wprowadza na rynek nowy wyświetlacz Head Up (który jest dłuższy i pokazuje więcej informacji) i opuszcza wydłużony ekran deski rozdzielczej. Teraz ma 14-calowy panel dotykowy (który w najbardziej dostępnych wersjach będzie miał 9,8»), który jest zorientowany na kierowcę i zintegrowany dając ciągłość oprzyrządowania cyfrowego.
Lexus NX posiada również bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego, łączność Apple CarPlay i Android Auto, usługi zdalne za pośrednictwem naszego smartfona oraz asystenta głosowego reagującego na polecenia. «Hej, Lexus.»
Zarówno Lexus NX 450h +, jak i Lexus NX 350h są wyposażone w ta sama przestrzeń ładunkowa całkowicie wyłożona wykładziną i o bardzo regularnych kształtach. Zawiera również podwójne dno z miejscem, na przykład do umieszczenia kabli systemu ładowania.
Dynamika Lexusa NX
Na razie nie byliśmy w stanie przetestować drugiej generacji Lexusa NX, ale wszystko wskazuje na to, że nie będąc szczególnie wydajnym modelem, obie wersje (hybryda i hybryda typu plug-in) poruszają się z łatwością.
Zbudowany na modułowej platformie grupy Toyota, zawsze wykazywał bardzo wysoką płynność pracy, zbliżoną do limuzyn Lexusa. Jeśli istnieje ciągłość z poprzedniej generacji, zaoferuje wysoki komfort jazdy, świetna jakość jazdy i płynna jazda. Oczywiście ten nadmiar izolacji może prowadzić do prowadzenia pojazdu równie wygodnego, co mało komunikatywnego.