Cechy Lexusa GS
Lexus GS to sedan segmentu E, który rywalizuje z takimi modelami jak Mercedes Klasy E, BMW serii 5 czy Audi A6. Jest to jeden z modeli z dłuższą historią w ramach marki premium grupy Toyota, obecny w portfolio marki od 1992 roku.
25 lat temu narodził się pierwszy GS
Pierwszy Lexus GS ujrzał światło dzienne w 1992 roku, próbując przez Lexusa skompletować gamę na tym początkowym etapie, który jest praktycznie embrionalny. Efektem jest jeden z najpopularniejszych i najbardziej znanych modeli japońskiej marki., sedan o klasycznym kroju, który stopniowo ewoluował, aby stać się standardem technologicznym i awangardą marki.
GS, wraz z pojawieniem się trzeciej generacji w 2006 roku, był pierwszym hybrydowym sedanem LexusaGS 450h był pierwszą hybrydą z napędem na tylne koła i, w swoim czasie, najszybsza hybryda produkcyjna na rynku. Dzięki klasycznemu stylowi, GS wie, jak się starzeć z wizerunkiem, który z biegiem czasu ucierpiał mniej niż inne najlepiej sprzedające się alternatywy.
Nadwozie Lexusa GS
Czwarta generacja Lexusa GS powstała w 2012 roku, kiedy japońska firma całkowicie odnowiła swój przeciętny sedan. Jej linie są bardziej agresywne niż kiedykolwiek, zgodnie z trendami wzorniczymi japońskiej marki. Jego sportowy przód dominuje duży trapezoidalny grill i reflektory w kształcie strzał.
Wnętrze Lexusa GS
Wnętrze Lexusa GS jest jeszcze bardziej klasyczne, z bardzo konserwatywną strukturą linii. A duży ekran o przekątnej do 12 cali Jest to centrum sterowania, obsługiwane za pomocą systemu touchpada podobnego do myszy w laptopie.
Jakość nie budzi wątpliwości, z nienagannymi ustawieniami i pierwszorzędnymi materiałami konstrukcyjnymi, typowymi dla modelu, który zamierza – i udaje mu się to – konkurować z uznanymi modelami firm, takimi jak Audi, BMW czy Mercedes-Benz.
Mechanika Lexusa GS
Lexus GS miał w swojej historii liczne silniki, głównie sześcio- i ośmiocylindrowe, zawsze benzynowe. Obecną generację można znaleźć z trzema opcjami mechanicznymi, dwiema hybrydami i jedną sportową.
Krok dostępu to GS 300h, do zaoferowania wariant z silnikiem czterocylindrowym połączonym z instalacją elektryczną 225 KM. Jest to opcja najbardziej oszczędna, a jednocześnie najmniej wydajna z całej gamy. Nad, GS 450h ma również system hybrydowy, ale z silnikiem cieplnym 3.5 V6, aby zwiększyć całkowitą moc do 340 KM. Obie wersje hybrydowe wykorzystują przekładnię planetarną, aby zmaksymalizować wydajność.
Jako egzotyczna opcja, GS F, bardzo sportowy wariant kroju, który wykorzystuje wolnossący silnik 5.0 V8 o mocy 476 KM, związany z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Nie brakuje konkretnych detali estetycznych oraz specjalnie dostrojonej na tę okazję dynamiki jazdy.