Cechy Lamborghini Urus
ten Lamborghini urus Jest to sportowy SUV o wysokich osiągach segmentu F, produkowany przez Lamborghini od 2017 roku. Obecnie na rynku pojawia się pierwsza generacja. Lamborghini Urus charakteryzuje się tym, że Super sportowy i luksusowy SUV, o długości ponad 5 metrów i wadze 2 ton, ale jednocześnie oferują a niezwykle sportowy charakter dzięki mocy 650 KM. Lamborghini Urus jest produkowany w fabryce Lamborghini w Sant’Agata Bolognese (Włochy).
Wśród dużych SUV-ów premium, które aspirują do rywalizacji z Lamborghini Urus, znajdziemy inne SUV-y w swojej klasie, w tym Audi RS Q8, Bentley Bentayga W12 Speed i Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid.
Wygląd zewnętrzny Lamborghini Urus
ten Lamborghini urus To SUV, który wymiarami pasuje do segmentu F. Z ich Długość 5,11 metra jest na szczycie swojej kategorii, obok Bentleya Bentaygi (5,14 m) i wyprzedza Audi Q8 (5,01 m) i Porsche Cayenne (4,93 m). Policz z jednym bardzo agresywny, sportowy i atrakcyjny wygląd zewnętrzny, nawiązując do innych modeli włoskiej firmy, w których wyróżniają się proste i kanciaste linie, obciążone siłą i umięśnieniem.
Na z przodu Lamborghini Urus znajdziemy spore wloty powietrza i z sygnaturą świetlną LED w kształcie litery «Y”, która powtarza się w tylnych światłach i we wszystkich modelach z gamy, ustępując miejsca widokowi z boku, który ukazuje sylwetkę przypominającą coupe z wyraźnym spadkiem z dachu, pochyłą tylną szybę i małą przeszkloną powierzchnię, zaakcentowaną przez bezramowe szyby.
Wreszcie z tyłu mamy kilka świateł LED z tym podpisem w kształcie litery «Y” połączonych poziomym paskiem, na którym można odczytać napis marki, a także masywne tylne nadkola, które nadają mu agresywny i sportowy charakter . Całość dopełnia bardzo agresywny dyfuzor oraz cztery wyloty spalin, po dwa z każdej strony.
Silnik V8 o mocy 650 KM z Lamborghini Urus
Lamborghini Urus jest oferowany tylko w jednym silniku składającym się z Doładowany 4-litrowy silnik V8 za pomocą dwóch turbosprężarek i która rozwija maksymalna moc 650 KM przy 6000 obr./min obok a Moment obrotowy 850 Nm przy 2250 Nm. Część mechaniczna jest uzupełniona o 8-biegową automatyczną skrzynię biegów z przekładnią hydrokinetyczną, napęd na wszystkie koła z aktywnym rozdziałem momentu na tylną oś, aktywny system zapobiegający przechyłom, cztery kierownice i hamulce węglowo-ceramiczne 440 mm na przedniej osi i 370 mm na przedniej osi tylnej.
Dzięki temu osiąga imponujące liczby, takie jak 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy lub jeden Maksymalna prędkość 305 km / h, typowy dla supersamochodu, a nie SUV-a.
Wnętrze Lamborghini Urus
ten projekt wnętrza Lamborghini Urus Wyróżnia się również geometrycznymi i muskularnymi kształtami, podążając za linią innych modeli marki, takich jak Lamborghini Huracán czy Lamborghini Aventador, choć z niektóre elementy zaczerpnięte z marek premium Grupy Volkswagen, takich jak ekrany systemu multimedialnego i klimatyzacji lub niektóre klawiatury.
Wyróżnia się oferowaniem bardzo przestronna kabina, w konfiguracjach dla czterech i pięciu osób, z rozstawem osi 3003 mm i dużym bagażnik, który kostka 616 litrów pojemności. Jeśli chodzi o wyposażenie i możliwości personalizacji, jak to naturalne w marce takiej jak Lamborghini, są one ogromne i tylko budżet wyznacza granice.
Dynamika Lamborghini Urus
W Diariomotor nadal nie mieliśmy okazji testować Lamborghini Urus, ale niektórzy z jego rywali to robią. Bentley Bentayga 6.0 W12 608 CV, który oprócz tego, że wyróżnia się oferowanym luksusem i wygodą, wyróżnia się również niesamowitym przyspieszeniem i nieoczekiwanym pokonywaniem zakrętów, skręcając całkowicie płasko dzięki swojemu arsenałowi technologicznemu, ale z lekką podsterownością tendencja do limitu, atrybuty, które generalnie dotyczą także 550-konnego Porsche Cayenne Turbo, którym również mieliśmy okazję jeździć.
Urus: ważny filar handlowy
Lamborghini Urus stał się najbardziej udanym modelem włoskiej firmy, udało się sprzedać więcej niż 10 000 sztuk w mniej niż trzy lata produkcja, dla dziewięciu, których potrzebował Lamborghini Aventador. Mamy więc do czynienia z najlepiej sprzedającym się modelem macy: w 2019 roku sprzedano 4962 sztuki, co stanowiło 60% całkowitego wolumenu sprzedaży (8205 sztuk). W oczekiwaniu na taką wielkość produkcji, Lamborghini rozszerzyło swoje zakłady na początku produkcji, z 80 000 metrów kwadratowych do 160 000, wprowadzając nową technologię w dążeniu do większej elastyczności i modułowości.
Lamborghini udaje Urusem podążaj ścieżką sukcesu i korzyści luksusowych SUV-ów że już odkryli BMW X5 i Mercedes ML, a Porsche wzniosło się na wyższy poziom dzięki Cayenne, które uratowało markę. W ten sposób do tego trendu dołączyło wiele marek luksusowych i supersamochodowych, takich jak Aston Martin z DBX, Bentley z Bentaygą i Rolls-Royce z Cullimanem, mając nadzieję, że Ferrari będzie ostatnim z Purogangue.
Jego poprzednikiem jest Lamborghini LM 002
Lamborghini Urus jest następcą Lamborghini LM 002, chociaż jest znacznie nowocześniejszy i ma znacznie bardziej wyrafinowane i sportowe podejście.
ten Lamborghini LM 002 został wydany w 1986 z bardzo małą produkcją od tylko 301 jednostek I w przeciwieństwie do Urusa, jest to pojazd terenowy w najbardziej klasycznym znaczeniu tego segmentu, chociaż wyróżnia się tym, że porusza się nim śmigło jednego z najbardziej charakterystycznych samochodów sportowych Lamborghini, odkąd włoska firma zastosowała śmigło Lamborghini Countach.
Przy masie 3 ton konstrukcja mechaniczna tego pojazdu terenowego pozostawia nam z 5,2 litra V12 oraz 444 konie umieszczone z przodu związane z systemem napęd na wszystkie koła i miał za swoją transmisję a 5-biegowa manualna skrzynia biegów. Biorąc pod uwagę jego wagę i silnik V12 napędzany 6 gaźnikami Weber, logiczne jest, że jego zużycie flirtuje z 30 l/100 km, dlatego został wyposażony w 290-litrowy zbiornik paliwa.
jego powołanie wojskowe Jest oczywiste w jego surowej estetyce, że jednak biorąc pod uwagę jego cywilny charakter, w kabinie zastosowano skórę, klimatyzację, drewniane wstawki, elektrycznie sterowane szyby … dziś łatwo zauważyć, że LM 002 wygodnie przekracza barierę 100 000 euro kiedy jednostka pojawi się na sprzedaż lub na aukcji.
Od Lamborghini Urus Concept do modelu produkcyjnego
Pierwsze kroki Lamborghini Urus wracają do Salon Samochodowy w Pekinie 2012 gdzie został przedstawiony w sposób koncepcyjny, z designem, który można szybko kojarzyć z marką Sant’Agata Bolognese, z nerwami kanciastymi, z frontem, który niewątpliwie przypomina nam Lamborghini Gallardo i Lamborghini Huracán (patrz Lamborghini oficjalnie prezentuje Urus).
Pięć lat później Lamborghini Urus debiutuje jako model produkcyjny w Salon samochodowy w Genewie stawianie na mechanika 4-litrowy biturbo V8 kubatury i trochę 600 koni chociaż wskazuje się również, że będzie opcja z napędem hybrydowym (hybryda typu plug-in), która sprawi, że ten crossover będzie pierwszym hybrydowym samochodem produkcyjnym włoskiej marki.
Za swoją platformę Lamborghini Urus wykorzystuje podwozie już używane przez Audi Q7 (patrz test Audi Q7) i Bentley Bentayga (patrz test Bentley Bentayga), platforma (platforma MLB), którą znajdziemy również w Porsche Cayenne, w ten sposób przestrzegając zasady modułowości już widzianej w Platforma MQB grupy Volkswagen, tak szybko obowiązującej dla SEAT-a Ibizy, jak i dla Volkswagena Passata, przechodząc przez modele takie jak SEAT Leon czy Audi TT.