Saltar al contenido

Koenigsegg Jesko

23 de agosto de 2021
Koenigsegg Jesko

Koenigsegg Jesko to hipersamochód opracowany przez szwedzkiego producenta w celu zastąpienia Koenigsegg Agera. Jest to model oficjalnie wprowadzony na rynek podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2019 z ograniczoną produkcją 125 sztuk, wszystkie sprzedane już w szacowanej cenie 2,5 miliona euro.

Logo Koenigsegga

Funkcje Koenigsegg Jesko

ten Koenigsegg Jesko Jest to hipersamochód opracowany przez szwedzkiego producenta, który ma zastąpić Koenigsegg Agera. Jest to model oficjalnie wprowadzony na rynek podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2019 z produkcja ograniczona do 125 sztuk, wszystkie sprzedane już w szacowanej cenie 2,5 mln euro. Jako materialny następca Agery RS – która była najbardziej radykalną specyfikacją modelu – oferuje bardzo podobne podejście nastawione na maksymalne osiągi, jednak jest to zupełnie nowy samochód, który nie dzieli żadnego elementu z Agerą.

Nie przegap naszego przewodnika zakupów z najlepszymi samochodami sportowymi dostępnymi obecnie na rynku.

Koenigsegg Jesko 3

Wygląd zewnętrzny Koenigsegg Jesko

Jak mogłoby być inaczej? aerodynamika jest absolutnym bohaterem w kształtach Jesko, co jest widoczne w ogromnym ruchomym tylnym skrzydle lub w ogromnej liczbie przydatków rozmieszczonych w całym ciele. Koenigsegg zaoferuje dwa warianty Jesko, jeden przeznaczony do większości zastosowań na drodze, a drugi przeznaczony do większego wykorzystania na torze. Mimo to oba zostaną dopuszczone do użytku drogowego. W danych, Jesko generuje o 30% większy docisk niż Koenigsegg One: 1 i 40% więcej niż Koenigsegg Agera RS. Po osiągnięciu maksymalnej prędkości generuje obciążenie aerodynamiczne 1400 kg.

Koenigsegg Jesko 5

Jego formy stanowią ewolucję w stosunku do Koenigsegg Regera, samochodu, który zaoferował ważną zmianę kierunku w projekcie Koenigsegga, gdzie wszystkie jego samochody zachowały niezmienione główne linie pierwszego Koeigsegga CC. A) Tak, ten następca Agery jest pokazany z bardziej opływową estetyką pod wpływem Regera, choć z własną osobowością.

Wszystkie jednostki Jesko będą standardowo wyposażone w konfigurację «targa”, dzięki zastosowaniu zdejmowanego i chowanego dachu z włókna węglowego w samym pojeździe.

Transmisja prędkości światła Koenigsegg

Silnik i skrzynia biegów Jesko

Koenigsegg debiutuje w nowej ewolucji swojego Silnik 5.0 V8 podwójnie doładowany turbosprężarką aby osiągnąć moc 1280 KM przy użyciu konwencjonalnej benzyny. Jeśli używamy benzyny E85 (etanol) maksymalna moc wzrasta do 1600 CV. Sufit obrotu śmigła wynosi 8500 obr./min, a moment obrotowy 1500 Nm przy 5100 obr./min.

Koenigsegg Jesko 12

Ale wielkim bohaterem w Jesku jest nikt inny jak jego 9-biegowa skrzynia biegów Light Speed ​​Transmission (LST). Jest to unikalna na rynku przekładnia opracowana w całości przez Koenigsegga dla nowego Jesko. Jego największą cechą jest to, że ma łącznie 9 przełożeń w połączeniu z 7 sprzęgłami, złożony system z dwoma trybami pracy, który w najbardziej sportowym trybie pracy, zwanym Ultimate Power on Demand (UPOD), oferuje wyjątkową szybkość reakcji 20 milisekund przejścia między relacjami i możliwość bezpośredniego przeskakiwania między relacjami, bez konieczności przejścia między relacjami pośrednimi. (więcej informacji na temat systemu Koenigsegg LST).

Pod względem osiągów Kosenigsegg nie ujawnił oficjalnych danych, choć wskazuje na zamiar osiągnięcia 500 km/h w celu pobicia rekordu prędkości Koenigsegg Agera RS.

Koenigsegg Jesko 13

Projektowanie wnętrz

Jak to bywa we wszystkich modelach produkowanych przez Koenigsegg, jego wnętrze jest w równym stopniu mieszanką technologii i sportowego charakteru. Począwszy od monocoque z włókna węglowego, które zostało przeprojektowane w stosunku do Agery, aby poprawić komfort i komfort użytkowaniaJesko nie waha się wystawić włókna węglowego na działanie naturalnego, łącząc ten materiał z tapicerką ze skóry i alcantary.

Będzie produkowany tylko w wersji dwumiejscowej, chociaż tak, Koenigsegg oferuje wysoki poziom personalizacji wnętrza. Bez określenia wymiarów zarówno deska rozdzielcza, jak i system multimedialny wykorzystują ekrany LCD do wyświetlania informacji, dotyku w przypadku centralnego systemu informacyjno-rozrywkowego. Standardowo w zestawie znajduje się również zrobotyzowany system otwierania / zamykania drzwi i okapów Autoskin, oprócz różnych możliwości w zakresie bezpieczeństwa i wspomagania jazdy, takich jak system kamer obwodowych z widocznością 360º lub wspomaganie kierownicy z kierowaną tylną osią, która poprawia zwrotność przy niskich prędkościach i zwinność przy dużych prędkościach.

Czy ten post był pomocny?