Funkcje Kia XCeed
ten KIA XCeed to jest krzyżowanie kompaktowy, segment C, produkowany przez południowokoreańską markę KIA od 2019 roku pierwsza generacja. KIA XCeed charakteryzuje się kompaktową karoserią z elementami SUV-a, ale koncentruje się na drodze. Jest to model zaprojektowany i zbudowany na bazie kompaktowego KIA Ceed, ale oferujący bardziej miejską i kompaktową alternatywę dla tak modnych kompaktowych SUV-ów. KIA XCeed jest produkowany w Zakład w Żylinie (Słowacja).
Nasz test wideo Kia XCeed 2020
Wśród kompaktowych SUV-ów, które aspirują do rywalizacji z Kią XCeed, znajdziemy najwięcej asfaltu w swojej klasie, wśród których wyróżniają się Mazda CX-30, Peugeot 3008 i SEAT Ateca, choć ich naturalnymi rywalami są inni. zwrotnice jak nieistniejący już SEAT Leon X-Perience czy nowa Skoda Scout, oba większe rodzinne kompakty.
Wygląd zewnętrzny Kia XCeed
ten Kia XCeed to jest krzyżowanie który znajduje się w środkowej części segmentu kompaktowego według wymiarów z jego 4,40 m długości, bardzo podobny do Mazdy CX-30 (4,40 m) lub SEAT Ateca (4,38 m), ale za Peugeotem 3008 (4,45 m). Jego wygląd zewnętrzny charakteryzuje się wyglądem poza drogą dzięki zastosowaniu czarnego plastiku w dolnej części nadwozia i nadkoli jako osłon, tylnemu dyfuzorowi imitującemu metalową płytę, podłużnym belkom na dachu lub większej wolnej wysokości od podłoża, co ogólnie wyróżnia się linie Kia Ceed, z którego pochodzi.
Kia XCeed ma: sportowa i dynamiczna estetyka odcieni ale, w przeciwieństwie do Lexusa UX, bez nadużywania bardzo wyraźnych linii, z wyjątkiem linii stylistycznej, która rodzi się w reflektorach i biegnie wzdłuż boku, aż zniknie w tylnym układzie optycznym. Podobnie, ma również rozwiniętą przednią osłonę chłodnicy w kształcie nosa tygrysa, która jest znakiem rozpoznawczym marki, a także tył, w którym wyróżnia się pozioma tylna optyka z technologią LED i wydatna fałda jak mały spoiler pod stosunkowo pochyłym tylna szyba .
Gama silników Kia XCeed
Kia XCeed jest dostępna z szeroka gama silników: trzy benzyny, jeden konwencjonalny diesel, dwa diesel łagodna hybryda oraz w wersji hybrydowej typu plug-in o mocy od 115 KM do 204 KM.
Na benzyna spotykamy go 1.0 T-GDi 120 KM, ten 1.4 T-GDi 140 KM i 1.6 T-GDi 204 CVWszystkie są dostępne z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 7-biegową dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów (7DCT) w dwóch najmocniejszych blokach.
Z szacunkiem do diesel, ma wersję konwencjonalną 1.6 CRDI 115 KM z 6-biegową manualną skrzynią biegów i dwie wersje z technologią mikrohybrydową (1,6 MHEV) z uprawnieniami 115 KM oraz 136 KM, które wykorzystują ten sam blok diesla z dodatkiem małego silnika elektrycznego 48 V. Te dwa ostatnie są powiązane z sześciobiegową manualną skrzynią biegów iMT ze sprzęgłem. przewodowy (połączenie elektroniczne) lub do 7DCT.
Ostatnią motoryzacją, która przybyła, jest wersja 1.6 PHEV 141 KM hybryda plug-in, który wykorzystuje silnik benzynowy 1.6 wolnossący 105 KM i silnik elektryczny o mocy 61 KM wraz z automatyczną skrzynią biegów dwusprzęgłową z 6 biegami i akumulatorem litowo-polimerowym o mocy 8,9 kWh, który to umożliwia przejechać do 48 km w trybie czysto elektrycznym, choć pozostaje 135 litrów bagażnika.
Wnętrze Kia XCeed
Projekt Wnętrze Kia XCeed znacznie bardziej przypomina Ceeda, w którym wyróżnia się 10,25-calowy ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego, a także 12,3-calowy cyfrowy panel instrumentów. Ponadto, oferuje bardzo ładny wygląd i prezentację, ze stosunkowo wysokiej jakości materiałów i wyposażenia biorąc pod uwagę segment i cenę, a także duże możliwości sprzętowe.
Według wymiarów wewnętrznych XCeed powraca do stanąć pośrodku swoich głównych rywali dzięki rozstawowi osi 2650 mm, wymiar podobny do Mazdy CX-30 (2655 mm), wyższy niż SEAT Ateca (2630 mm) i niższy niż Peugeot 3008 (2675 mm). Jednak przez pojemność bagażnika (426 litrów) jest dalej od nich, z wyjątkiem modelu japońskiego.
Kia XCeed Dynamics
W Diariomotor mieliśmy okazję kilkukrotnie testować Kia XCeed, pokazując się z zachowanie bliższe temu, czego można oczekiwać od kompaktu niż od SUV-a, i ze świetną równowagą między komfortem a stabilnością, będąc turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 140 KM jednym z najciekawszych silników pod względem płynności, reakcji i komfortu.
Podobnie zasiądziemy za kierownicą wersji hybrydowej plug-in 1.6 PHEV, która porusza się ze względną łatwością, o ile baterie są naładowane aby silnik elektryczny wspomagał silnik termiczny, a jego wielkim atutem jest fakt, że posiada automatyczną dwusprzęgłową skrzynię biegów. Jeśli chodzi o zużycie, łatwo jest przejechać od 5 litrów do 100 km ze wspomaganiem elektrycznym, a nawet do 7 litrów w przypadku jego braku.
Wyróżniony film Kia XCeed
WARTOŚĆ KIA
Samochody są tym, czym mówią ich właściciele
Kto lepiej niż klienci Kia doradzi Ci w wyborze modelu, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom? (Dane dostarczone przez KIA)
Wszystkie recenzje Kia XCeed