Saltar al contenido

Jeep wrangler

19 de agosto de 2021
Jeep wrangler

Jeep Wrangler to prawdziwy samochód terenowy, produkowany przez firmę Jeep od 1986 roku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2018 roku.

logo Jeepa

Funkcje Jeepa Wranglera

karoseriaTerenowy
drzwi3 – 5
placeCztery pięć
pień533 l
moc270 KM
konsumpcja7 – 10 l / 100km
Cena £ 49 367 €
oszacowanie

ten Jeep wrangler Jest to prawdziwy samochód terenowy, produkowany przez Jeepa od 1986 roku. Obecnie na rynku sprzedawana jest druga generacja, wprowadzona w 2018 roku. Jednak idea Jeepa Wranglera sięga narodzin oryginalnego Jeepa Willysa w aż do II wojny światowej, w obliczu konieczności posiadania przez armię Stanów Zjednoczonych lekkiego pojazdu terenowego. Jest to jeden z niewielu pozostałych autentycznych SUV-ów, który wciąż można tak nazwać na rynku, na którym pojawia się coraz więcej SUV-ów, i który od dziesięcioleci zachowuje swoją filozofię, dostosowując się do nowych czasów.

Wśród prawdziwych SUV-ów, które aspirują do rywalizacji z Jeepem Wranglerem, znajdują się najbardziej wydajne SUV-y na rynku. Mówimy o niektórych bardziej przystępnych cenowo SUV-ach, takich jak Toyota Land Cruiser; droższy, jak Land Rover Defender; i znacznie droższe i bardziej luksusowe, jak Mercedes G-Class.

Całkowicie nowy Jeep® Wrangler Rubicon 2018

Jeep Wrangler: «prawdziwy” SUV

W naszych testach terenowych Jeep Wrangler okazał się jednym z najsprawniejszych samochodów 4×4 a w 2021 roku jego gama poszerzyła się wraz z wprowadzeniem nowego modelu, Jeepa Gladiatora, który jest pochodną Wranglera z nadwoziem typu pick-up, z otwartą przestrzenią ładunkową. Jeep Wrangler jest sprzedawany z krótkim nadwoziem i dwojgiem drzwi; i długie ciało oraz czworo drzwi. Jest również dostępny ze zdejmowanym twardym dachem i brezentowym dachem.

Trudny i solidny stan samochodu, nastawiony na jazdę w terenie, sprawia, że ​​Wrangler jest idealnym pojazdem dla tych, którzy pasjonują się jazdą terenową, wjeżdżaniem w najtrudniejszy teren i pokonywaniem różnego rodzaju przeszkód. Chociaż jego cechy zachowują filozofię i linie poprzedniego modelu, Obecny Jeep Wrangler (generacja JL) to zupełnie nowy samochód W stosunku do poprzedniego modelu z 2011 roku (generacja JK) i poza jego nadwoziem kryje się mnóstwo nowości.

Nie przegap naszego porównania autentycznych samochodów terenowych, aby poznać wszystkich rywali Wranglera

Zupełnie nowy 2018 Jeep® Wrangler Rubicon i całkowicie nowy 2018 Jeep® Wrangler Sahara

Obecny Jeep Wrangler nadal oferuje dwa różne typy nadwozia, z dwoma (Wrangler S2) i czterema drzwiami (Wrangler Unlimited), ale powiększył swój rozmiar: wersje dwudrzwiowe mają 4,23 m długości, a wersje czterodrzwiowe osiągają nawet 4,78 m długości. Podobnie, dwie opcje dachu: twardy lub płócienny.

Technologia Jeepa Wranglera

Jeep Wrangler nadal jest Twardy człowiek zawsze, ale bardziej wyrafinowany niż kiedykolwiek. Nie idąc dalej, dach, o którym wspomnieliśmy wcześniej, w tej generacji JL zrezygnował z zamków błyskawicznych, a teraz jego montaż i demontaż jest znacznie łatwiejszy; w rzeczywistości Jeep zapewnia, że ​​może to zrobić jedna osoba, co wcześniej było praktycznie niemożliwe. W ten sam sposób, aby teraz życie było wygodniejsze, składanie przedniej szyby Wranglera wymaga odkręcenia tylko 4 śrub (wcześniej 28).

Jeep Wrangler zawiera elementy, które sprawiają, że jest bardziej ergonomiczny, a także jest zaktualizowany do najnowszych dzięki systemowi Uconnect, tylnym kamerom lub oświetleniu LED

Całkowicie nowy Jeep® Wrangler Sahara 2018

Drobne szczegóły techniczne, które są tylko wierzchołkiem góry lodowej, ponieważ gdy głębiej odkrywamy Jeepa Wranglera, pojawia się najciekawsza rzecz: najsprawniejszy samochód terenowy Jeepa został aktualizacja na poziomie informacyjno-rozrywkowym, tak niezbędne w dzisiejszych czasach, i wyposaża System Uconnect Oferowany jest z ekranami o przekątnej 5, 7 lub 8,4 cala w zależności od wybranego wyposażenia. System Uconnect jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto dla idealnej synchronizacji między pojazdem a naszym smartfonem. Ponadto istnieje teraz specyficzny wyświetlacz z informacjami poza drogą w menu systemu Infotainment. Ale nie tylko to: oprócz powyższego, Wrangler może teraz wyposażyć kamery cofania, system ostrzegania o martwym polu pojazdu; lub oświetlenie LED.

Jeep Wrangler Rubicon Crossing Bridges 04

Silniki Jeep Wrangler: Diesel, benzyna i hybryda typu plug-in

Gama silników Jeepa Wranglera składa się z alternatywnych silników wysokoprężnych i benzynowych o mocy od 200 do 270 KM, a w 2021 roku debiutuje, po raz pierwszy w swojej historii, w konfiguracji hybrydowej i plug-in o mocy 374 KM.

ten Diesel jeep wrangler wykorzystuje silnik 2.143 cm3 i 200 CV mocy, z automatyczną skrzynią biegów ze zmiennikiem momentu obrotowego. ten Benzyna Jeep Wrangler Wykorzystuje również czterocylindrowy silnik rzędowy z turbodoładowaniem o pojemności 1995 cm3 i 270 KM mocy, ponownie z automatyczną skrzynią biegów ze zmiennikiem momentu obrotowego.

ten Jeep Wrangler 4xe hybrydowy i plug-in zapewnia łączną moc 374 KM, łącząc turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 270 KM i układ elektryczny z dwoma silnikami / alternatorami na obu osiach. Wyróżnia się jego zdolność do pokonania około 40 kilometrów w trybie elektrycznym.

Jeep Wrangler jest oferowany z dwoma silnikami, wysokoprężnym i benzynowym, do których dołączy trzecia hybryda i plug-in

Jeep Wrangler 4xe hybrydowy 2021 0820 017

Jeep Wrangler 4xe: hybryda plug-in off-road

Po raz pierwszy w swojej historii Jeep Wrangler będzie dostępny w wersji poruszającej się w trybie elektrycznym, Jeep Wrangler 4xe, który jest hybrydą i plug-in. Jego premiera spodziewana jest w 2021 roku, z hybrydowym systemem plug-in, który zapewnia 374 KM mocy w trybie mieszanym.

Aby zaspokoić potrzeby terenowe Wranglera, hybrydowy system Wranglera 4xe łączy turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 270 KM z dwoma silnikami elektrycznymi/generatorami. Pierwszy, o mocy 44 KM i 53 Nm, połączony jest paskiem z wyjściem wału korbowego. Drugi silnik elektryczny o mocy 134 KM znajduje się pomiędzy silnikiem cieplnym a automatyczną skrzynią biegów. W tej konfiguracji system hybrydowy Jeepa Wranglera może pracować szeregowo, z silnikami spalinowymi i elektrycznymi pracującymi jednocześnie, a równolegle z silnikiem cieplnym lub silnikami elektrycznymi, dbając o to, aby poruszać pojazdem.

Jeep Wrangler Rubicon Crossing Bridges 03

Jeep Wrangler jako pojazd terenowy

Jeśli mówimy o SUV-ach, musimy mówić o Wranglerze. A jeśli chodzi o Wranglera, nie można pominąć Rubicona, najbardziej wydajnego wariantu terenowego. ten Rubikon Wranglera wyposaża osie grubsze od pozostałych, reduktor o przełożeniu 4:1 (w Sport i Sahara redukcja wynosi 2,72:1), elektronicznie samoblokujący, a także elektroniczny stabilizator łączenia/rozłączania. Dodatkowo, aby móc zdecydować się na większe opony niż jego bracia, Rubicon ma nadkola wyższe o 5 cm. Nie na próżno, Rubicon montuje największe opony, jakie kiedykolwiek widziano w Jeepie standard: średnica 33 cali.

Całkowicie nowy Jeep® Wrangler Rubicon 2018

Jak mogłoby być inaczej w Wranglerze, podwozie składa się z podłużnic i poprzecznic, a osie są sztywne z przodu iz tyłu. Zawieszenie zostało zmienione, aby było wygodniejsze na drodze, a także udało się Jeepowi zwiększyć sztywność podwozia w tym samym czasie. Kolejną nowością w tej generacji jest to, że układ kierowniczy – wspomagany elektrohydraulicznie – staje się zębatką, a do jego budowy użyto więcej aluminium.

Konstrukcja dwubelkowa i sztywne osie pozostały, ale teraz jest lżejsza dzięki zwiększonemu wykorzystaniu aluminium, a także jest sztywniejsza i wygodniejsza na drodze.

Podwozie jest nadal wykonane ze stali o wysokiej wytrzymałości, ale maska, błotniki, drzwi, zawiasy i rama przedniej szyby są wykonane z aluminium. Dzięki temu i zastosowaniu magnezu w przedniej klapie, Wrangler jest do 91 kg lżejszy niż wcześniej. Nadal nie waga piórkowa: minimum 1794 kg (Wrangler Sport z silnikiem V6 i dwojgiem drzwi), który może osiągnąć 2034 kg w 4-drzwiowym Rubicon z silnikiem benzynowym 2.0 turbo.

Całkowicie nowy Jeep® Wrangler Rubicon 2018

Wydajność poza drogą Różnią się one w zależności od wersji i rodzaju nadwozia, ale kąt natarcia waha się od 41,4 do 44º; kąt brzuszny waha się od 20,3 do 27,8º; a punkt początkowy między 35,9 a 37º. Tymczasem prześwit wynosi co najmniej 246 milimetrów w Wrangler Sport i osiąga 274 mm w Rubicon.

Jeep Gladiator 04

Jeep Gladiator: pick-up Wranglera

Chociaż jest sprzedawany pod inną nazwą, na przykład Jeep gladiator, Ten samochód terenowy jest zasadniczo wersją pick-up czterodrzwiowego Jeepa Wranglera Unlimited. W 2021 roku Jeep Gladiator zaczął być sprzedawany w Hiszpanii z silnikiem wysokoprężnym V6 o mocy 264 KM. Technicznie rzecz biorąc, Jeep Gladiator zachowuje wszystkie elementy Wranglera, w tym skrzynię biegów.

Najważniejsze cechy Jeepa GladiatoraJest oczywiście w całkowicie otwartej tylnej przestrzeni ładunkowej, w stylu prawdziwego pick-upa. Ten szczegół nadaje Jeepowi Gladiatorowi wyjątkową estetykę, nawet bardziej niż sam Wrangler, ale także doskonałą ładowność. Jeep Gladiator może pomieścić do 725 kilogramów ładowności w «wannie” i przyczepy holowniczej do 3470 kilogramów.

Polecane wideo Jeepa Wranglera

1629382823 695 Jeep wrangler

Czy ten post był pomocny?