Saltar al contenido

Hyundai NEXO

16 de agosto de 2021
Hyundai NEXO

Hyundai NEXO to SUV napędzany wyłącznie wodorowym ogniwem paliwowym. Wyprodukowany przez Hyundaia, jest ewolucją pojazdów elektrycznych, która wciąż jest nowinką technologiczną na świecie.

Logo Hyundai

Cechy Hyundaia NEXO

karoseriaDuży SUV
drzwi5
place5
pień461 l
moc184 KM
konsumpcja l / 100km
Cena £ 72 250 €
oszacowanie

ten Hyundai NEXO to SUV, który działa tylko dzięki wodorowe ogniwo paliwowe. Wyprodukowany przez Hyundaia, jest ewolucją pojazdów elektrycznych, która wciąż jest nowinką technologiczną na świecie. ten Cena Hyundaia NEXO zaczyna się od 69 000 euro w Hiszpanii.

Jego wielkie zalety to trzy: ma większy zasięg niż jakikolwiek samochód elektryczny, czas ładowania zbiorników wodoru to tylko 5 minut i nie emituje żadnych zanieczyszczeń, tylko wodę. Jego głównymi wadami są dziś brak infrastruktury do ładowania wodorowego i trwałość ogniw paliwowych, Hyundai mówi o 10 latach lub 160 000 kilometrów.

Hyundai nexo 40

Hyundai jest pionierem w tej technologii. W rzeczywistości już wiele lat temu wprowadził na rynek samochód wodorowy, jako test pilotażowy i w bardzo ograniczonych ilościach: Hyundai ix35 Fuel Cell, przystosowaną do wodoru wersję poprzednika Hyundaia Tucsona. Hyundai NEXO jest pierwszym samochodem na ogniwa wodorowe zarejestrowany w Hiszpanii i ma jedynego rywala dla Toyoty Mirai. Później mogli pozostawić w spadku Hyundaia Tucsona i Konę z baterią wodorową.

Co to znaczy, że Hyundai NEXO jest zasilany akumulatorem wodorowym?

Samochody na wodorowe ogniwa paliwowe to typ pojazdu elektrycznego, który w przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów elektrycznych nie jest ładowany bezpośrednio z sieci elektrycznej, ale w wyniku reakcji chemicznej między wodorem zmagazynowanym w zbiorniku a tlenem w powietrzu.

Hyundai nexo 30

Hyundai NEXO ma trzy zbiorniki na wodór wysokie ciśnienie. Zatankowanie prawie 157 litrów wodoru (czyli 6,7 kg wodoru) na stacji obsługi wodoru, zwanej potocznie «hydrogeneratorami”, zajmuje 5 minut. Obecnie główny problem tkwi w braku tego typu stacji paliw: w 2020 roku w Hiszpanii jest ich tylko osiem.

Kiedy Hyundai NEXO krąży, pochłania powietrze, dzięki czemu tlen wchodzi w reakcję ze zmagazynowanym wodorem i wytwarza energię, która trafia do akumulatorów, a także wodę, która jest wyrzucana przez układ wydechowy. W ten sposób Hyundai NEXO nie emituje do atmosfery żadnych substancji zanieczyszczających; ponadto, według Hyundaia, NEXO «Filtruje i oczyszcza powietrze, gdziekolwiek krąży”.

Hyundai nexo 14

Akumulator Hyundaia Nexo o mocy 40 kW zasila silnik elektryczny o mocy 120 kW / 163 KM. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 395 Nm, Hyundai NEXO oferuje skromne osiągi: przyspiesza od 0 do 100 km/hw 9,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną zaledwie 179 km/h.

Hyundai NEXO ma najwyższą wydajność ogniw paliwowych na świecie i szacowany maksymalny zasięg 666 kilometrów, zgodnie z cyklem WLTP. Jego zatwierdzone średnie zużycie wynosi 0,95 kg wodoru na 100 kilometrów.

Hyundai nexo 42

Układ napędowy Hyundaia Nexo oparty na ogniwach paliwowych został zoptymalizowany do pracy w ekstremalnych warunkach, w których tego typu systemy nie zawsze są w stanie zapewnić dobre osiągi. Według Hyundaia może pracować w temperaturach od -28ºC do +49ºC.

Projekt Hyundaia NEXO

ten Projekt Hyundaia NEXO nie jest zbyt futurystycznyChociaż ma bardzo nowoczesne i wyróżniające się detale, takie jak klamki drzwi zlicowane z korpusem. Reflektory i tylne światła mają trójkątny kształt i są umieszczone bardzo blisko krańców samochodu. Podwozie jest w pełni osłonięte, a tył ma prawie trójkątną tylną szybę.

Hyundai nexo 60

Jest to SUV dłuższy niż Hyundai Tucson i o długości podobnej do Hyundaia Santa Fe, ale o mniejszej wysokości i proporcjach, bardziej skoncentrowany na drodze niż na zjeżdżaniu z asfaltu. Wymiary Hyundaia NEXO to długość 4670 mm, szerokość 1860 mm i wysokość 1630 mm.

Wnętrze Hyundaia NEXO

ten Kokpit Hyundaia NEXO charakteryzuje się wysokim, pływającym tunelem środkowym oddzielający kierowcę i pasażera, w którym znajduje się duża liczba przycisków. Pod konsolą środkową znajduje się schowek na rzeczy osobiste, z miejscem do bezprzewodowego ładowania oraz dwoma portami USB.

Hyundai nexo 43

ten kabina pilota ma dwa ekrany, rozwiązanie, które widzieliśmy już u innych producentów, takich jak Mercedes-Benz: 7-calowy ekran na w pełni cyfrową deskę rozdzielczą i drugi Ekran dotykowy o przekątnej 12,3 cala który pełni funkcje systemu nawigacji i łączności.

Według firmy Hyundai zadbano o wykorzystanie biomateriałów w NEXO: «Na siedzenia zastosowano wegańskie wykończenia ze skóry, ekologiczne włókna na bazie cukru trzcinowego w podsufitkach i dywanikach podłogowych oraz ekologiczną farbę w części środkowej”.

Hyundai nexo 47

Miejsce na tylne siedzenia Hyundaia NEXO jest więcej niż wystarczające, mimo że dwa z trzech zbiorników wodoru znajdują się pod siedzeniami. Ze swojej strony bateria znajduje się pod bagażnikiem, co zajmuje trochę miejsca. Bagażnik ma pojemność 461 litrów.

ten Hyundai NEXO oferuje sporo asystentów jazdy, takich jak asystent utrzymania pasa ruchu, monitor martwego pola, wykrywanie pieszych, asystent świateł lub autonomiczny system zdalnego parkowania, który umożliwia automatyczne zaparkowanie lub opuszczenie miejsca parkingowego bez kierowcy.

Hyundai nexo 10

Czy ten post był pomocny?