Saltar al contenido

Hyundai IONIQ

15 de agosto de 2021
Hyundai IONIQ

Hyundai IONIQ to czterodrzwiowy, czteromiejscowy samochód osobowy segmentu C, produkowany przez firmę Hyundai. Hyundai IONIQ charakteryzuje się tym, że jest oferowany z trzema różnymi rodzajami napędu, z których każdy jest w pewnym stopniu zelektryfikowany: hybrydowy, hybrydowy typu plug-in i elektryczny.

Logo Hyundai

Funkcje Hyundaia IONIQ

karoseriaKompaktowy
drzwi5
place5
pień563 l
moc141 KM
konsumpcja3,6 l / 100km
Cena £ 21 200 €
oszacowanie

ten Hyundai IONIQ Jest to samochód osobowy segmentu C, czterodrzwiowy i czteromiejscowy, produkowany przez firmę Hyundai. Hyundai IONIQ charakteryzuje się tym, że jest sprzedawany z trzema różnymi rodzajami napędu, z których każdy jest w pewnym stopniu zelektryfikowany: hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny. Jego nazwa «Ioniq” to połączenie słów «Ion” (jon) i «Unique” (unikalny). ten Cena Hyundai IONIQ część od 21 000 euro za wersję hybrydową.

Jej głównym rywalem jest Toyota Prius w wersji hybrydowej typu plug-in, choć jej celownikami są także elektryczny Nissan Leaf, Renault Zoe czy Opel Ampera-e. Nie przegap naszych przewodników po samochodach hybrydowych typu plug-in i samochodach elektrycznych, aby dowiedzieć się o innych alternatywach dla Ioniq.

hyundai-ioniq-2016-zakres-3

Wygląd zewnętrzny Hyundaia IONIQ

Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny Hyundaia IONIQ, trzy wersje są praktycznie identyczne, a różnicę między nimi wszystkimi można dostrzec jedynie w maskownica zatkana i zastąpiona srebrną plastikową osłoną w przypadku elektrycznego, dzięki temu, że wlot powietrza nie jest konieczny do chłodzenia silnika cieplnego, który znajdziemy w wariantach hybrydowych pod maską. Ma 4470 mm długości, 1820 mm szerokości i 1450 mm wysokości.

Hyundai IONIQ ma nowoczesny i technologiczny wizerunek, który nie powinien przestraszyć tych, którzy wciąż podejrzliwie patrzą na hybrydy. Jego konstrukcja jest bardziej konwencjonalna, nie tak osobista jak hybryda Toyoty. Jest sprzedawany tylko w wersji pięciodrzwiowej z aerodynamicznym tyłem, który odpowiada zasadzie projektowania Kammback.

hyundai_ioniq_00092

Wnętrze Hyundaia IONIQ

To właśnie w Hyundaiu IONIQ znajdujemy więcej zmian pomiędzy wersjami wyposażonymi w silnik cieplny i w 100% elektrycznymi, z charakterystycznymi odcieniami miedzi pojawiającymi się na tej ostatniej i zmuszonymi do przeprojektowania przy wymianie dźwigni zmiany biegów za pomocą panelu przycisków, w którym wybieramy klasyczne funkcje automatycznej skrzyni biegów lub selektora trybu jazdy i elektrycznego siłownika hamulca ręcznego. Wydaje się, że duża przestrzeń do umieszczania małych przedmiotów, takich jak butelki z wodą.

Wszystkie IONIQ korzystają z zaawansowanych systemów bezpieczeństwa aktywnego, takich jak alarm neutralności pojazdu czy adaptacyjny tempomat. Posiada również pełną integrację smartfonów z systemem informacyjno-rozrywkowym dzięki Android Auto i Apple CarPlay. Jeśli chodzi o bagażnik, to wersja hybrydowa ma największą przestrzeń ładunkową – 443 litry, podczas gdy wariant hybrydowy plug-in jest karany, aż do 341 litrów w przypadku wersji elektrycznej 350.

IONIQ Electric_Wnętrze (2)

Hyundai IONIQ Hybrid: 141 KM i 3,4 l/100 km

ten Hybrydowy IONIQ Łączy pod maską wolnossący silnik benzynowy 1.6 GDi o mocy 105 KM – i cyklu Atkinsona – z silnikiem elektrycznym o mocy 43,5 KM. Odpowiedni moment obrotowy obu silników wynosi 147 Nm i 170 Nm. Połączona moc i moment obrotowy nie są sumą ich wartości ze względu na wąskie gardła systemu hybrydowego. Łączna moc Hyundaia IONIQ Hybrid wynosi 141 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym 265 Nm.

Szanowane liczby, które przechodzą na ziemię dzięki sześciobiegowej dwusprzęgłowej skrzyni biegów, zaprojektowanej specjalnie do zastosowań hybrydowych. Emituje 79 g/km CO2, co przekłada się na średnie zużycie tylko 3,4 l/100 km. Jego akumulatory są wykonane z polimerów litowych o pojemności 1,56 kWh, a jego pozycja jest stosunkowo zaawansowana, aby zrównoważyć rozkład masy pojazdu.

Takie były nasze wrażenia podczas testu hybrydowego Hyundaia IONIQ.

Silnik hybrydowy IONIQ

Hyundai IONIQ Plug-In Hybrid: 63 km zasięgu elektrycznego

Hybryda plug-in Hyundai IONIQ jest mechanicznie bardzo podobna do IONIQ Hybrid. Różnice są w ich mocniejszy silnik elektryczny: rozwija 61 KM moc. Akumulator litowo-polimerowy ma całkowitą pojemność 8,9 kWh i jest znacznie wyższy niż w wersji hybrydowej. Umożliwia cyrkulację w trybie 100% elektrycznym do 63 kilometrów. Ten pociąg hybrydowy typu plug-in osiąga homologację tylko 32 g/km dwutlenku węgla, co przekłada się na zużycie 1,4 l/100 km w cyklu NEDC.

hyundai-ioniq-2016-zakres-7

Hyundai IONIQ Electric: 280 km bezemisyjnego zasięgu

Hyundai IONIQ electric to 100% alternatywa elektryczna zakresu. Pod względem estetycznym różni się od swoich braci specyficznymi kołami i całkowicie przesłoniętym grillem, co powinno poprawić aerodynamikę samochodu – jego Cd wynosi tylko 0,24 w wersjach hybrydowych – a także nadać mu bardziej technologiczny wygląd. Dolna krawędź zderzaka jest pomarańczowa, w przeciwieństwie do swoich braci, gdzie jest niebieska.

ten bateria litowo-polimerowa ma sporą pojemność 38,3 kWh. Jest to akumulator o większej pojemności niż w Nissanie Leaf, który ma obecnie 30 kWh. Autonomia Hyundaia IONIQ Electric wynosi 293 kilometry według cyklu WLTP, identyczny jak japoński elektryk. Jego moc to 136 KM czystej mocy elektrycznej i 295 Nm maksymalny moment obrotowy. Wszystkie przechodzą na oś przednią za pośrednictwem bezpośredniego napędu o jednym przełożeniu.

Takie były nasze wrażenia podczas testu elektrycznego Hyundaia IONIQ.

hyundai-ioniq-2016-zakres-5

Polecane wideo Hyundaia IONIQ

1629038755 148 Hyundai IONIQ

Czy ten post był pomocny?