Cechy Hyundaia i10
ten Hyundai i10 to mały 5-drzwiowy samochód miejski segmentu A, produkowany przez firmę Hyundai od 2008 roku. Obecnie na rynku sprzedawana jest trzecia generacja, prezentowana w 2019 roku. Hyundai i10 charakteryzuje się tym, że jest najmniejszym i najtańszym samochodem w gamie, ze względu na niską moc benzyny silniki, o niskim zużyciu energii i zawsze rozpatrywane pod kątem niskich kosztów dla użytkownika. Jest produkowany w fabryce Hyundaia w Chennai w Indiach.
Wśród miejskich pojazdów miejskich, które aspirują do rywalizacji z Renault Twingo, znajdziemy modele takie jak Citroën C1, Fiat Panda, KIA Picanto, Peugeot 108, Renault Twingo, SEAT Mii czy Toyota Aygo.
Wygląd zewnętrzny Hyundaia i10
Hyundai i10 debiutuje swoją trzecią generacją, o znacznie bardziej dojrzałym designie, zupełnie nowej platformie i wymiarach zewnętrznych niemal identycznych jak jego poprzednik. Mierzy zaledwie 3670 mm długości, więc jest to bardzo mały samochód. Pomimo tego, że ma nadwozie 5-drzwiowe, nie jest sprzedawany w wersji 3-drzwiowej. Całkowita szerokość wynosi 1680 mm, 1480 mm wysokości i rozstaw osi 2425 mm. Jest to zatem samochód zorientowany na użytkowanie w mieście, gdzie jego niewielkie gabaryty pozwalają na optymalną zwrotność i znacznie ułatwiają parkowanie.
Wszystkie cechy estetyczne Hyundaia i10 zostały zaprojektowane tak, aby zadowolić opinię publiczną, z prostym i przyjemnym frontem, lekko wyretuszowanym klasycznym 5-drzwiowym profilem w wersji 2020 i ściętym tyłem, ze świetną optyką, ale bez niczego, co szczególnie przyciąga uwagę …
Jest o młodzieńczy i bardzo muskularny samochód, Według projektantów Hyundaia, inspirację odnaleziono w technicznej odzieży sportowców, która kontrastuje naturalne kształty ludzkich mięśni z odważnymi, technicznymi wzorami.
Na froncie pozostają okrągłe światła do jazdy dziennej zintegrowane z kratką, w tym przypadku z technologią LED i bardzo efektownym designem, który zyskuje na agresywności, z bardzo ostrymi reflektorami, kratką o sześciokątnych kształtach w swoim wzorze oraz modyfikacją wlotów chłodzących w dolnych rogach, tym samym, w którym mieszczą się rynny czy mgła światła.
Bardzo wyraźne nadkola, dwa żebra przechodzące przez maskę, dwukolorowa karoseria i aluminiowe felgi (opcjonalnie 16-calowe) w kształcie czterołopatowego śmigła zamiast koniczynki drugiej generacji, dają wiele bardziej atrakcyjny i młodzieńczy wizerunek.
Do wyboru jest 10 podstawowych kolorów nadwozia, w tym trzy nowe: Smocza czerwień, mosiądz i turkus wodny. Pozostałe kolory nadwozia to Phantom Black, Polar White, Star Dust, Sleek Silver, Champion Blue, Tomato Red i Slate Blue. Opcja dwukolorowego nadwozia z dachem w kolorze czarnym lub czerwonym dodatkowo zwiększa możliwości personalizacji.
Projekt wnętrza Hyundaia i10
Wnętrze Hyundaia i10 jest bardziej przestronne niż mogłoby się wydawać ze względu na zewnętrzne wymiary, ale mimo to nie możemy zapomnieć, że jest to samochód miejski, a co za tym idzie Nie jest taki duży. Na przednich siedzeniach wygodnie będą podróżować dwie osoby dorosłe, ale tylne siedzenia są zarezerwowane dla dwóch osób dorosłych, dwóch fotelików dziecięcych lub trójki dzieci podróżujących bez fotelika. W tym przypadku jest wąska szerokość auta nas ograniczy.
Jakość wykończeń jest jedną z najlepszych w segmencie. Logicznie rzecz biorąc, w takim aucie zorientowanym na cenę musimy spodziewać się twardych plastików i podstawowego wyposażenia, ale w tym przypadku ustawienia są dobre, wrażenia wizualne przyjemne, a wyposażenie w miarę kompletne.
Wśród jego opcji mamy do wyboru różne tapicerki w łączonych kolorach, co zapewnia plus personalizacji, podczas gdy projekt był jednym z najbardziej dopracowanych obszarów w porównaniu do swojego poprzednika, coś, co można zobaczyć na desce rozdzielczej i konsoli środkowej, znacznie mniej czysty, ale z bardziej młodzieńczym obrazem, choć nieco przeładowany.
Bagażnik o pojemności 252 litrów (który może przekroczyć 1000 litrów po złożeniu tylnej kanapy) dobrze spełnia swoją funkcję przewożenia toreb z zakupami, choć logicznie rzecz biorąc, nie będzie w stanie pomieścić bagażu 4 osób na dłuższą podróż.
Gama silników Hyundai i10
Hyundai i10 ma dwa trzycylindrowe, wolnossące silniki benzynowe: 3-cylindrowy 1,0 MPi o mocy 67 KM i 96 Nm momentu obrotowego, a także z 4-cylindrowy 1,2 MPi o mocy 84 KM i 118 Nm. Oba silniki są oferowane z dwiema opcjami skrzyni biegów, pięciobiegową manualną i pięciobiegową zautomatyzowaną manualną (AMT).
Jego poprzednik doczekał się również hybrydowej wersji LPG opartej na trzycylindrowym silniku 1.0 Kappa, który dzięki 27 litrom autogazu mógł się pochwalić naprawdę niskimi kosztami eksploatacji i całkowitą autonomią około 1200 kilometrów według cyklu NEDC. w 40 od zbiornika gazu.
Hyundai i10 N Line, sportowy charakter w małej butelce:
Hyundai i10 dołącza do listy Koreańskie modele firmowe z wersją N Line. Zaprezentowany na Salonie Samochodowym we Frankfurcie 2019, mały, pięcioportowy model dołącza do i30, i30 Fastback i Tucson, oferując znacznie bardziej sportowy wizerunek, lepszą łączność i bezpieczeństwo w porównaniu z konwencjonalnym modelem.
Podkreśla wprowadzenie nowych zderzaków i przeprojektowanego grilla, a także 16-calowych felg aluminiowych z oponami o niższym profilu. Oczywiście najbardziej zauważalną zmianą estetyczną jest właśnie modyfikacja diodowych świateł do jazdy dziennej, które porzucają swój charakterystyczny okrągły kształt, aby jeszcze lepiej zintegrować się z kształtami grilla. Oprócz znacznie bardziej dynamicznego wizerunku, Hyundai i10 N Line Posiada 3-cylindrowy silnik 1.0 T-GDi o mocy 100 KM i moment obrotowy 172 Nm zapewniający większą dynamikę całości.
Zobacz: więcej informacji o Hyundai i10 N Line.