Saltar al contenido

Europejskie przepisy dotyczące emisji, co to jest i kiedy wejdzie w życie nowe Euro 7?

23 de junio de 2023
Europejskie przepisy dotyczace emisji co to jest i kiedy wejdzie

Wydajność i rentowność to dwa kamienie milowe, którym sektor motoryzacyjny musiał sprostać na przestrzeni lat. Jednak branża bardzo się zmieniła i to właśnie teraz przed producentami samochodów stoi wielkie wyzwanie dostosowania się do słynnego już Euro 7. Należy zauważyć, że nie jest to nic nowego i że historia zaczęła się od Euro 0 iz biegiem lat przepisy były zaostrzane, aby dostosować się do nowych norm emisji i ochrony środowiska.

W celu dostosowania swoich asortymentów do przyszłości, producenci spędzili kilka lat stawiając na modele z pewnym rodzajem elektryfikacji. Zaczęli od miękkich hybryd i kontynuowali z hybrydami, hybrydami typu plug-in, dwupaliwowymi, elektrycznymi iw mniejszym stopniu wodorowymi.

Choć dopiero niedawno branża zauważa najsilniejszą zmianę, europejskie przepisy dotyczące emisji pochodzą z końca lat 80. Mówiąc dokładniej, euro 0 weszła w życie w 1988 r., kiedy to po raz pierwszy w odniesieniu do pojazdów zastosowano przepisy dotyczące emisji zanieczyszczeń.

Europejskie przepisy dotyczące emisji, czym są i dlaczego są tak ważne?

Powinieneś wiedzieć, że Europejskie przepisy dotyczące emisji Można je zdefiniować jako zbiór wymagań regulujących limity emisji gazów spalinowych z pojazdów sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej. Z biegiem lat są one bardziej restrykcyjne, stąd ich coraz większa liczba.

Obecnie norma Euro 6 dotyczy samochodów osobowych i umożliwia rozróżnienie między pojazdami z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Ponadto tymczasowo ewoluował z niektórymi wariantami, takimi jak Euro 6c, Euro 6d, Euro 6d-Temp lub Evap-isc.

Euro 6, wszystko, co musisz wiedzieć

Jak już wspomnieliśmy, dotychczasowa norma była kilkakrotnie dostosowywana wraz z dołączaniem podnorm, chociaż niektóre z nich utraciły swoją ważność. Mówimy na przykład o normie Euro 6d-Temp-EVAp-isc (kontrola parowania i kontrola emisji do samochodów w ruchu) lub Euro 6d-isc-fcm (kontrola emisji spalin do samochodów będących w ruchu oraz nadzór nad zużyciem paliwa).

Wspomniany nadzór przyszedł w 2021 roku, aby w centrum rozważań poznać efektywne zużycie paliwa przez pojazd, dla którego w modelach zainstalowano system pomiaru zużycia.

Jakie cele mają przepisy dotyczące emisji?

Europejskie przepisy ograniczają emisję czterech niebezpiecznych dla zdrowia zanieczyszczeń, takich jak tlenki azotu, węglowodory, tlenki węgla oraz cząstki, które nie ulegają całkowitemu spaleniu podczas spalania.

Podobnie dąży do maksymalnego ograniczenia emisji CO2 iw tym celu są one określane poprzez kontrolę pracy silników w znormalizowanym cyklu testowym. Cykl, który stwardniał wraz z wdrożeniem WLTP w 2018 r. Aby rozróżnić różne typy pojazdów, Generalna Dyrekcja Ruchu Drogowego ustanowiła różne etykiety ekologiczne (B, C, ECO, Zero)

Wracając do europejskich przepisów dotyczących emisji spalin, Euro 1 weszło w życie w lipcu 1992 r., Euro 2 w styczniu 1996 r., Euro 3 w styczniu 2000 r., Euro 4 w styczniu 2005 r., Euro 5 we wrześniu 2009 r., Euro 6 we wrześniu 2014 r. wydano w 2018, 2019, 2020 i 2021 roku.

Euro 7, jak wpłynie na branżę?

Przyszła norma Euro 7 będzie jak dotąd najbardziej restrykcyjna i jeśli nie zostanie zmodyfikowana, zrówna wartości oleju napędowego z wartościami benzyny. Co przedstawi redukcję do 60 mg/km.

Euro 7 zacznie obowiązywać pierwsze pojazdy w 2027 roku i ma na celu utrzymanie przejścia na samochód elektryczny. Teraz, gdy wiesz trochę więcej o tym, na czym polegają przepisy dotyczące emisji, możesz spać spokojnie i wybrać samochód z dobrej ręki, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom. Jak zwykle będzie dostępny o godz kliknięcia.

Czy ten post był pomocny?