Polestar 2 funkcje
ten Gwiazda Polarna 2 to elektryczny sedan w odcieniach crossovera, który według własnych twórców ma konkurować bezpośrednio z najbardziej kompaktowym sedanem Tesli, z Teslą Model 3. Polestar to jedna z ostatnich przygód Volvo, która urozmaiciła swoją pracę, tworząc konkretna marka, która opowiada się za ekskluzywnością, designem i samochodami wyposażonymi w różne rozwiązania elektryczne i najnowszą technologię.
Polestar 2: nowy elektryczny sedan Volvo
Drugim modelem tej nowej marki jest Polestar 2, w 100% elektryczny samochód, który uzupełnia Polestar 1, ale będą między nimi istotne różnice. Polestar 2, w przeciwieństwie do modelu 1, który jest hybrydą typu plug-in i będzie produkowany w bardzo ograniczonych seriach, jest całkowicie elektrycznym samochodem o dużej objętości, który Volvo będzie sprzedawać w znacznych ilościach i na różnych rynkach na całym świecie: Stany Zjednoczone, Europa, Chiny itd.
Układ napędowy
Polestar 2 ma konfigurację dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdej osi, aby zapewnić napęd na wszystkie koła bez konieczności stosowania konwencjonalnych przekładni. Maksymalna łączna moc to 408 KM, osiągając moment obrotowy 660 Nm. Pod podłogą przedziału pasażerskiego znajduje się bateria o pojemności 78 kWh, czyli akumulator złożony z 27 modułów wykorzystujących technologię litowo-jonową. Dzięki temu schematowi Polestar 2 jest w stanie dotrzeć do 500 kilometrów autonomii w ramach cyklu homologacji WLTP.
Pod względem wydajności Polestar 2 jest w stanie zrobić 0-100 km/h w mniej niż 5 sekund, oferując również wersję o wysokiej wydajności o nazwie «Performance”, która charakteryzuje się hamulcami Brembo, specjalnymi felgami aluminiowymi 20” i zawieszeniem sygnowanym przez Öhlins.
Technologia Polestar 2
Polestar 2 wykorzystuje najnowsze technologie w zakresie wspomagania prowadzenia i systemów zapewniających komfort pasażerom. Na przykład, Będzie to pierwszy model Volvo wykorzystujący system informacyjno-rozrywkowy z systemem operacyjnym Android. i 11” pionowym ekranem dotykowym. Później w ich ślady pójdą inne produkty marki. Nowością jest również wykorzystanie naszego smartfona jako klucza, pozostawiającego w zapomnienie tradycyjne klawisze i inteligentne sterowanie.
Polestar opowiada się również za modelem zakupu samochodu opartym na subskrypcji podobnej do wynajmu samochodu jako usługi. Rozwiązanie podobne do tego, które już stosuje Volvo w swoich najnowszych premierach, troska Volvo. Na przykład Polestar 1 jest sprzedawany w ramach tego typu samochodu tylko jako usługa, która w przeciwieństwie do tradycyjnego wynajmu obejmuje wiele innych usług, które Volvo uważa za przydatne dla swoich klientów. Polestar 2, w przeciwieństwie do 1, można kupić zarówno konwencjonalnie, jak i w abonamencie.