Saltar al contenido

Gwiazda Polarna 1

8 de septiembre de 2021
Gwiazda Polarna 1

Polestar 1 to pierwszy model Polestar, nowej sportowej marki Volvo. Jest to sportowe coupe – z naciskiem na gran turismo – z siedzeniami 2+2 i mocą 600 KM, opracowane przez wysokowydajny system hybrydowy typu plug-in.

Logo Gwiazdy Polarnej

Polestar 1 Funkcje

ten Gwiazda Polarna 1 Jest to pierwszy model Polestar, nowej sportowej marki Volvo. Chodzi o Sportowe coupe – w stylu gran turismo – z miejscami 2+2 i mocą 600 KM, opracowany przez wysokowydajny system hybrydowy typu plug-in. Polestar 1 jest produkowany od 2019 roku i ma cena wywoławcza 155 000 euro. Polestar oferuje również model «abonamentowy” dla tych, którzy nie chcą go kupować, podobny do tradycyjnego wynajmu, który idzie znacznie dalej, zbliżając się do potrzeb konkretnego klienta. Dostęp do tego modelu odbywa się poprzez ryczałt za jego użytkowanie, na okres dwóch lub trzech lat.

Polestar 1 jest produkowany w Chinach, w nowej fabryce, którą Volvo otworzyło specjalnie dla Polestar w Chengdu, chociaż przez pierwszy rok jego produkcja jest ograniczona do 500 sztuk rocznie.

polestar-1-2019-28

Wygląd zewnętrzny Polestar 1

Polestar 1 ma design niemal identyczny jak Volvo Concept Coupé, piękne dwudrzwiowe coupé, które w 2013 roku zapowiadało stylistyczną przyszłość marki i do dziś wygląda równie spektakularnie. Posiada kratkę bez logo, z emblematem marki umieszczonym na środku maski. Elementy znane już w Volvo pozostają na swoim miejscu, ale zostały nieco zmodyfikowane, porzucając minimalizm w poszukiwaniu znacznie czystszego sportowego charakteru. Wystarczy spojrzeć na koła lub ich cztery ciemne końcówki rur wydechowych.

ten Polestar 1, według samej marki, wykorzystuje architekturę skalowalnej platformy Volvo (SPA), podobnie jak wiele innych modeli wprowadzonych przez Volvo w ostatnich latach. Modele takie jak Volvo S90, Volvo V90, Volvo XC90 i Volvo XC60. W każdym razie Volvo zapewnia, że ​​połowa komponentów i technologii Polestar 1 jest nowa.

polestar-1-2019-25

Silnik i technologia Polestar 1

Polestar 1 jest wyposażony w wysokowydajny hybrydowy układ napędowy typu plug-in. Jego układ napędowy oparty jest na architekturze Twin Engine – którą mogliśmy już przetestować w pozostałej części gamy Volvo – wzmocnionej i o większym zasięgu elektrycznym. Posiada przedni silnik spalinowy o czterech cylindrach i pojemności 2,0 litra (z czego Polestar nie podaje mocy) oraz system dwóch silników elektrycznych na tylnej osi o mocy 218 KM. Całkowita moc systemu to 600 KM, przy monumentalnym momencie obrotowym 1000 Nm.

W trybie 100% elektrycznym jest w stanie przejechać do 150 km, co jest bardzo niezwykłą liczbą i to znacznie przewyższa to, co oferują nam inne hybrydy plug-in. W tym celu zastosowano akumulator o większej gęstości energii i pojemności co najmniej 30 kWh.

polestar-1-003

Jedną z głównych innowacji Polestar 1 jest nadwozie w całości wykonane z CFRP, polimerów z tworzyw sztucznych wzmocnionych włóknem węglowym. Posiada między innymi adaptacyjne zawieszenia oparte na systemie elektronicznym Öhlins. Jego tylna oś – zaprojektowana przez GKN i dostrojona przez Polestar – może rozdzielać moment obrotowy silnika elektrycznego indywidualnie na oba koła, zapewniając optymalną trakcję, dzięki elektronicznemu rozkładowi momentu obrotowego, znanemu jako «wektorowanie momentu obrotowego”.

«Bardzo Volvo” wnętrze Polestar 1

Powiązania z Volvo są najbardziej widoczne w samochodzie, gdzie jedyną różnicą w stosunku do samochodów takich jak Volvo XC60 jest logo zdobiące kierownicę. Jednak zamiast naturalnego drewna lub aluminium deska rozdzielcza pokryta jest włóknem węglowym. Znanymi elementami są również system informacyjno-rozrywkowy Sensus lub cyfrowe oprzyrządowanie.

gwiazda polarna-1-2019-17

Asortyment Polestar rośnie. Ma też elektrycznego sedana Polestar 2, który będzie konkurował bezpośrednio z Teslą Model 3. Ten model rozpocznie produkcję w 2019 roku. Wiemy też, że pojawi się trzeci model, Polestar 3, który będzie świetnym elektrycznym SUV.

Czy ten post był pomocny?