Charakterystyka Forda Kuga
ten Ford Kuga Jest to SUV segmentu D, produkowany przez Forda od 2007 roku. Obecnie na rynku pojawia się trzecia generacja, zaprezentowana w 2019 roku. Ford Kuga charakteryzuje się obecnie szeroką gamą rozwiązań hybrydowych, a także dobrym stosunkiem ceny do jakości. Jest produkowany w fabryce Forda w Almussafes (Walencja).
Wśród średniej wielkości SUV-ów, które aspirują do rywalizacji z Fordem Kuga, znajdują się inne SUV-y w swojej klasie, w tym Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson czy Honda CR-V.
Projekt Forda Kugi
Kugai to nowoczesny samochód, który niejako zerwał z konserwatywną konstrukcją poprzednika. Jego wygląd jest bardziej crossover i mniej solidny, mniej SUV, zwłaszcza jeśli porównamy go z modelami takimi jak Ford Ege, czy Ford Explorer.
Ford zdecydował się na projekt, w którym dominują zaokrąglone linie, podążając za estetyką Forda Focusa i nie odchodząc zbyt daleko od propozycji już obecnych w gamie jego kompaktu, takich jak Ford Focus Active, który jest jego crossoverową wersją. Model. Dlatego można znaleźć pewne podobieństwo do innych modeli marki, takich jak Ford Focus.
Wyróżnia się duży i bardziej pionowy grill, a także wydłużone reflektory z oświetleniem dziennym. Jego długość to wciąż około czterech i pół metra, średnio w segmencie, mimo że w tym pokoleniu urósł o 8,9 cm długości, 4,4 cm szerokości i jest o 2 cm krótszy.
Silniki Ford Kuga
Ford Kuga jest dostępny z czterocylindrowymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi oraz, oczywiście, z trzema różnymi rozwiązaniami hybrydowymi. Jego moce są bardzo zróżnicowane.
ten Silniki benzynowe Ford Kuga obracają się wokół 1.5 EcoBoost o dwóch poziomach wydajności: 120 i 150 KM. ten Silniki wysokoprężne Ford Kuga robią to wokół 120-konnego silnika 1.5 EcoBlue lub 190-konnego bloku EcoBlue 2.0.
Oprócz sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów dostępna jest skrzynia automatyczna. Co więcej, Dostępne są dwie opcje trakcji: na przednie koła lub na obie osie, przy czym ta ostatnia jest typu inteligentnego.
Oferta mechaniki hybrydowej Forda Kuga
Wielką nowością Forda Kugi jest bez wątpienia to, że jest on dostępny z trzema różnymi rozwiązaniami hybrydowymi: mikrohybrydą, pełną hybrydą i hybrydą plug-in.
ten Ford Kuga EcoBlue Hybrid to mikrohybryda, ze wsparciem silnika elektrycznego, instalacją 48 V i powiązaną z silnikiem wysokoprężnym o mocy 150 KM. Ta wersja otrzymuje etykietę ECO.
ten Ford Kuga Hybrid to pełna hybryda, z silnikiem benzynowym i 2,5-litrowym cyklem Aktinson, z zapasowym silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym. Nie znamy jego mocy, ale wiemy, że dopuszczalne zużycie to około 5,6 litra/100 kilometrów.
ten Ford Kuga Plug-In to hybryda typu plug-ine, również z silnikiem benzynowym i 2,5-litrowym cyklem Atkinsona, o mocy 225 KM – w połączeniu – i akumulatorze 14,4 kWh. Zatwierdzona autonomia elektryczna wynosi około 50 kilometrów.
Wnętrze Forda Kugi
Na pokładzie Ford Kuga znacznie poprawił postrzeganą jakość, bez wielkich pokazów modernizmu i fanfar. Deska rozdzielcza jest typowa dla Forda z wyraźnie rozpoznawalnymi elementami sterującymi i stylami innych modeli. A wielką wiadomością jest wprowadzenie w pełni cyfrowego oprzyrządowania.
Dlatego Ford Kuga ma system rozrywki SYNC3, który oprócz Apple CarPlay i Android Auto zawiera bardziej zaawansowane rozwiązania łączności oraz interfejs pod 8-calowym ekranem dotykowym obsługującym wiele gestów.
Najważniejszym punktem, nalegamy, jest nowe oprzyrządowanie cyfrowe, z ekranem o przekątnej 12,3 cala, a także wyświetlaczem Head-Up wyświetlającym informacje na przedniej szybie.
Technologia Forda Kuga
Pod względem technologicznym Ford Kuga dorównuje swoim rywalom.
Najważniejszym wydarzeniem jest nowość System Ford Co-Pilot360, który jest bardzo kompletnym pakietem pomocy w prowadzeniu pojazdu, który obejmuje system utrzymywania pasa ruchu i asystenta martwego pola, który oprócz ostrzegania, gdy zbliża się inny samochód, jest w stanie interweniować, aby zapobiec zmianie pasa i kolizji.
Posiada również adaptacyjny tempomat, rozpoznawanie sygnału, asystenta przedkolizyjnego z wykrywaniem pieszych i rowerzystów oraz inne technologie.
Gama Forda Kuga: Titanium, ST-Line i Vignale
Ford Kuga jest dostępny w kilku różnych wykończeniach, obecność Wykończenie linii ST, o bardziej dynamicznym kroju zarówno pod względem estetyki, jak i obsługi, oraz Wykończenie Vignale, zaprojektowany, aby zadowolić tych klientów, którzy szukają sprzętu najwyższej jakości i komfortu.
ten Tytan Jest to na razie najbardziej podstawowy i jest już bardzo dobrze wyposażony, w tym 17″ felgi aluminiowe. Prawdopodobnie zostanie wprowadzona jeszcze bardziej podstawowa i przystępna cenowo wersja Forda Kugi, ale na razie będzie to jego podstawowa wersja.
Linia ST Już teraz stawia na bardziej sportowy design, z 18-calowymi kołami w standardzie, podwójnymi sportowymi wydechami, tylnym dyfuzorem i czarnymi belkami dachowymi. Vignale Jest to wersja, że tak powiem, szykowna, bardziej dystyngowana, z chromowanymi i skórzanymi siedzeniami na zewnątrz.