Saltar al contenido

Ford GT

12 de agosto de 2021
Ford GT

Ford GT to supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, produkowany przez firmę Ford od 2005 roku, inspirowany z kolei wyścigowym Fordem GT40 z lat 60. XX wieku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, prezentowana w 2015 roku i sprzedawana w bardzo limitowanych seriach. Wśród supersamochodów aspirujących do rywalizacji z Fordem GT możemy wymienić różne modele Ferrari, Lamborghini czy McLarena, choć ich filozofia jest inna.

Logo Forda

Funkcje Forda GT

ten Ford GT Jest to supersamochód z silnikiem umieszczonym centralnie, produkowany przez Forda od 2005 roku, inspirowany z kolei wyścigowym Fordem GT40 z lat 60. XX wieku. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, prezentowana w 2015 roku i sprzedawana w bardzo limitowanych seriach.

Wśród supersamochodów aspirujących do rywalizacji z Fordem GT możemy wymienić różne modele Ferrari, Lamborghini czy McLarena, choć ich filozofia jest inna. Ford GT jest bardziej radykalny i ograniczony niż Ferrari F8 Tributo, ale nie tak ekskluzywny, jak niektóre specjalne zamówienia produkowane w jeszcze bardziej limitowanych seriach przez takie marki jak Ferrari czy Lamborghini.

ford-gt-002

Ford GT: radykalny i odpowiedni na co dzień

Ford GT wyróżnia się tym, że jest bardzo wyczynowym samochodem sportowym, dwumiejscowym, z centralnym silnikiem i ściśle związany z konkurencją, z monokokową architekturą typową dla wyścigowego samochodu sportowego. W każdym razie, poza tym, że jest bardzo radykalnym samochodem sportowym, jest przygotowany i wyposażony do użytku na co dzień. Ma monocoque podwozie i, w tylnej centralnej pozycji, 3,5-litrowy silnik V6 i 669 KM mocy.

Ford GT Heritage Zatoka 0818 004

Ford GT: z toru na drogę

Druga generacja Forda GT narodziła się z projektu konkursowego. Uliczny Ford GT jest w istocie, z zachowaniem szczegółów obecnych w elementach aerodynamicznych, systemach bezpieczeństwa i ograniczeniach osiągów, tym samym sportowym samochodem wyścigowym opracowanym przez Forda z myślą o rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Stąd też Ford GT ma radykalną architekturę, nawet jeśli porównamy ją z tą stosowaną w najlepszych supersamochodach na rynku.

Poszukiwania konkurencyjnego samochodu skłoniły Forda do zatrudnienia Architektura podwozia monocoque z włókna węglowego oraz rozwiązania typowe dla prototypu wyścigowego, takie jak: typ schematu zawieszenia popychacz który bez wchodzenia w wiele szczegółów i ukryty pod karoserią jest bardzo podobny do tego, który można zobaczyć w bolidach Formuły 1. Ford GT jest również wyposażony w hamulce karbo-ceramiczne.

Cel, jakim było odniesienie sukcesu w wyścigach wytrzymałościowych i dużych samochodach turystycznych, skłonił również Forda do zastosowania późniejszej architektury środkowego silnika, uciekając się do turbodoładowany silnik z sześcioma cylindrami ułożonymi w kształcie V o mocy 669 KM.

2017 Ford GT 17

Silnik i figury Forda GT

Ford GT to samochód sportowy osiągający prędkość maksymalną 347 km/h. Osiąga to dzięki uprzywilejowanej aerodynamice i silnikowi EcoBoost V6 Twin Turbo o przekątnej 3,497 cm.3, który w swojej najnowszej aktualizacji (w 2020 roku) osiąga 669 KM mocy. Ważący 1385 kilogramów Ford GT przyspiesza od 0 do 100 km/hw 2,9 sekundy, a od 0 do 200 km/hw 11 sekund.

2017 Ford GT 19

Wyścigowy samochód sportowy, odpowiedni do codziennego użytku

Estetyka Forda GT jest niewątpliwie bardzo agresywna i radykalna, a jego kształty przypominają pierwszą generację Forda GT i zalążek tego emblematu Forda, sportowego samochodu wyścigowego, który przetoczył się przez 24h Le Mans w latach sześćdziesiątych. Jego estetyka jest w każdym razie przede wszystkim nowoczesna i odważna, z detalami uwarunkowanymi potrzebami technicznymi i aerodynamicznymi, takimi jak tylne błotniki oddzielone od części nadwozia przedziału pasażerskiego, które nadają mu tak wyjątkowy wygląd.

Ford GT Heritage Zatoka 0818 009

Na pokładzie Forda GT

Wewnątrz, Ford GT to samochód, który można by określić jako spartański, jest prosty, nawet skromny jak na niektóre wykończenia, ale bardzo sportowy, odchodząc od luksusowego wyglądu i nienagannej jakości, które możemy znaleźć w Ferrari czy Lamborghini.

Ford GT pozostawia nam naprawdę zaskakujące ciekawostki, chociażby fakt, że nie ma w użyciu foteli. Ford GT ma rodzaj ławki, która jest zbudowana na zamówienie dla właściciela i spoczywa bezpośrednio na monocoque z włókna węglowego. W ten sposób przystosowując się do pozycji za kierownicą Forda GT nie możemy regulować pozycji siedzenia, tylko lekko odchylamy oparcie, ale mamy regulację wzdłużną, aby przybliżyć lub oddalić pedały i kierownicę.

Niemniej jednak, Ford GT ma prosty system rozrywki i nawigacji oraz klimatyzację, a także sportowe i widowiskowe oprzyrządowanie cyfrowe.

1440_ford-gt-będzie-oferowany-przez-dwa-dodatkowe-lata

Niezwykle niski Ford GT

Najbardziej zaskakujące, gdy ogląda się Forda GT na żywo, jest to, jak bardzo jest on szeroki i niski.. W najniższej konfiguracji Ford GT ledwie przekracza metr wysokości (1063 milimetry). Mimo to nadal jest to praktyczny samochód na co dzień. I jest to, że Ford GT wykorzystuje pneumatyczny układ zawieszenia, który jest w stanie zwiększyć prześwit o ponad 5 centymetrów, aby uzyskać bardziej odpowiednie ustawienia do jazdy po drogach publicznych oraz wjazdu i wyjazdu z garażu, lub bardziej ekstremalnych, niskich i konfiguracja aerodynamiczna, w której osiąga prędkość maksymalną bliską 350 km/h.

Twierdzimy, że aerodynamika Forda GT jest typowa dla wyścigowego samochodu sportowego. Choć to prawda, Ford GT w konkurencji wykorzystuje całą serię własnych elementów stałych, bardziej agresywnych, które nie uzyskałyby homologacji w ulicznym samochodzie sportowym. Na przykład, w przeciwieństwie do wyścigowego Forda GT, który wykorzystuje ogromne stałe tylne skrzydło, uliczny Ford GT ma ruchome aktywne skrzydło, które składa się równo z nadwoziem.

frdconcepts 02detroit

Dziedzictwo Forda GT40

Emblemat Forda GTpoza ulicznym supersamochodem, który Ford sprzedaje dzisiaj, reprezentuje jedno z największych osiągnięć historii wyścigów i motoryzacji, jednego z tych Fordów GT40, które zakończyły hegemonię Ferrari w 24-godzinnym wyścigu Le Mans w latach sześćdziesiątych.

Po nieudanym procesie, w którym Ford negocjował zakup Ferrari, marka z niebieskim owalem postanowiła pokonać samochody sportowe szalony koń na swoim terytorium w jednym z najważniejszych wyścigów samochodowych w Europie, 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Ford opracował średniej wielkości samochód sportowy z silnikiem V8, nazwany Ford GT40, skrót od Gran Turismo, i jego 40 cali wysokości (1061 milimetrów). Fordowi udało się nie tylko stworzyć konkurencyjny sportowy samochód wyścigowy, ale także zakończyć hegemonię Ferrari (6 zwycięstw z rzędu w latach 1960-1965), wygrywając na Circuit de la Sarthé cztery razy z rzędu (od 1966 do 1969) .

Ford przywrócił emblemat GT w 2005 roku, wprowadzając na rynek nowy supersamochód, który bardzo wiernie przywrócił wizerunek Forda GT40 z lat 60. XX wieku. Potem nadejdzie druga generacja Forda GT, którą znamy dzisiaj i która została zaprezentowana w 2015 roku.

Czy ten post był pomocny?