Charakterystyka Fiata 124 Spider
ten Fiat 124 Spider to najbardziej charakterystyczny kabriolet włoskiej firmy. Prezentowany po raz pierwszy pod nazwą Sport Spider, model ten stał się jednym z wielkich emblematów marki, od zawsze kojarzonej z designem transalpejskiego kraju i sportową postawą dzięki licznym sukcesom w zawodach, zwłaszcza w latach siedemdziesiątych. Pięćdziesiąt lat późniejFiat postanowił wskrzesić mit, przebudowując sportowego, lekkiego i przyjemnego w prowadzeniu kabriolet, który dzieli platformę z Mazdą MX-5. Jeśli masz na myśli zakup takiego taniego kabrioletu, nie przegap naszego poradnika zakupowego.
1966 Fiat 124 Sport Spider Classic
Oryginalny Fiat 124 Sport Spider został zaprezentowany na Salonie Samochodowym w Turynie, 3 listopada 1966 choć w przeciwieństwie do nowego Fiata 124 Spider miał konfigurację 2+2, a nie dwumiejscowy. Posiadał silniki o pojemności od 1,4 do 2 litrów, wszystkie z 4 cylindrami i mocami od 90 do 135 koni mechanicznych. Były warianty atmosferyczne, turbo, a nawet sprężarki i Abarth, Dział sportowy Fiata miał swoją własną wersję.
Wraz z pojawieniem się nowego Fiata 124 Spider, włoska marka szukała właśnie odbicia śladu pozostawionego przez oryginalny samochód sportowy zaprojektowany przez Pininfarinę, ale przy użyciu aktualnej technologii. Między 1966 a 1982 rokiem było do trzech pokoleń z czego stał się reprezentantem wśród kabrioletów o długości poniżej czterech metrów i który odniósł wielki sukces w Stanach Zjednoczonych, gdzie stał się niemal kultowym samochodem, mimo że jego charakterystyka wydawała się całkowicie zaprzeczać zwykłym gustom mieszkańców Ameryki Północnej.
Fiat 124 Pająk
Właśnie kraina gwiazd i pasków byłaby miejscem wybranym do zaprezentowania współczesnego Spidera 124. Byłoby to w Hall of Los Angeles, gdzie prezentowano 50 lat następnie spadkobierca tej filozofii klasycznego Fiata 124 Sport Spider. Zaprojektowany w Centrum Stile z Fiata, zachował główne cechy swojego poprzednika, z mechaniką ułożoną wzdłużnie i napędem na tylne koła. ten przedział pasażerski poruszał się do tyłu Z myślą o tym, aby kierowca mógł doskonale wyczuć drogę i reakcje samego pojazdu, zwiększając poczucie sportowego charakteru spowodowane jego lekkością i bardzo nisko położonym środkiem ciężkości.
Projekt zachował pewne cechy oryginału wykonanego przez Pininfarina, z górną przednią kratką w kształcie sześciokąta i strukturą plastra miodu, natomiast z tyłu została również wybrana do mrugnij do przeszłości dzięki poziomej konstrukcji optyki. Ręcznie obsługiwana maska pozwala kierowcy zamknąć ją jedną ręką z fotela przy niewielkim wysiłku oraz w prosty i szybki sposób dzięki systemowi sprężynowemu. Jego konfiguracja pozwala na złożenie go za siedzenia i tym samym nie zmniejsza przestrzeni ładunkowej do bagażnika.
ten Fiat 124 Spider jest dostępny w dwóch wersjach wyposażenia: 124 Spider i Lusso, oba w ośmiu różnych kolorach nadwozia: dwa pastelowe (pasion red i polar white), pięć metalicznych (Vesuvius czarny, srebrny szary, trend szary, magnetyczny brąz i włoski niebieski) oraz trzywarstwowy lakier o nazwie Ice White. Istnieje również wersja sportowa, sygnowana przez Abartha, o nazwie Abarth 124 Spider.
W sferze technologicznej i bezpieczeństwa Fiat postawił na: wyposażyć Fiata 124 Spider w ważne wyposażenie, z elementami takimi jak adaptacyjne reflektory LED, kamera cofania czy system kontroli stabilności, a w środku znajdziemy łączność Bluetooth, system bezkluczykowego dostępu i startu czy system informacyjno-rozrywkowy z 7-calowym ekranem dotykowym za pomocą którego możesz sterować systemem Hi-fi podpisany przez Bose, który ma do 9 głośników rozmieszczonych w całej kabinie, z których cztery są zintegrowane z zagłówkami.
Jeśli chodzi o mechanikę, to uczucie nostalgii również się rozpala, wybierając jak oryginalny 124 Spider for czterocylindrowy silnik o pojemności 1,4 litra, który w tym przypadku jest napędzany turbosprężarką, czyli coś, co pozwala mu rozwinąć moc 140 KM i generować 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Maksymalna ustawiona prędkość to 215 km/h, natomiast przyspieszenie od 0 do 100 km/h realizuje się w zaledwie 7,5 sekundy. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, jest ona dostępna w dwóch opcjach, jednej manualnej i jednej automatycznej.
Fiat 124 Spider S-Design, najbardziej ekskluzywny w klasie:
Podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2018 Fiat zdecydował się zaprezentować nową, specjalną edycję swojego Fiat 124 Spider ochrzczony jako S-Design. Włoski producent zdecydował się zaprezentować wersję z wyposażeniem i nowymi detalami estetycznymi, aby umieścić ją jako topową referencję w rodzinie swojego roadstera. Wprowadzenie skórzanej tapicerki, systemu głośników z elementami również w zagłówku, tempomatu, systemu multimedialnego z kolorowym ekranem czy inteligentnego systemu uruchamiania i dostępu na kluczyk.
Na zewnątrz zmian nie było zbyt wiele, by zdać sobie sprawę, że mamy do czynienia z wersją z wyższą pamięcią podręczną. 17-calowe felgi aluminiowe zostały ponownie wybite, a także pojawienie się specjalnych dekoracyjnych winyli na progach bocznych, ciemniejszy odcień osłon lusterek i zmiany w ramie przedniej szyby. W części mechanicznej nie dokonano żadnych modyfikacji, zachowując 140-konny silnik 1.4 T-Jet Fiat postanowił nie mieszać się w sprawy Abartha 124 Spider, ale zaoferować specjalną wersję pośrednią.