Saltar al contenido

Ferrari SF90 Stradale

8 de agosto de 2021
Ferrari SF90 Stradale

Ferrari SF90 Stradale to supersamochód hybrydowy plug-in V8 z centralnie umieszczonym silnikiem, wyprodukowany przez Ferrari, który zapewnia 1000 KM maksymalnej mocy. To zupełnie nowy samochód, który kładzie podwaliny pod elektryfikację, której Ferrari obiecuje poddać wszystkie swoje modele.

Logo Ferrari

Charakterystyka Ferrari SF90 Stradale

ten Ferrari SF90 Stradale to hybrydowy supersamochód z silnikiem V8 typu plug-in z centralnie umieszczonym silnikiem produkowanym przez Ferrari i która daje 1000 CV maksymalna moc. To zupełnie nowy samochód, który kładzie podwaliny pod elektryfikację, której Ferrari obiecuje poddać wszystkie swoje modele. W rzeczywistości SF90 Stradale broni rewolucji w kluczowych aspektach, takich jak wygląd zewnętrzny, układ napędowy czy system informacyjno-rozrywkowy. (Więcej informacji o Ferrari SF90 Stradale).

Ferrari SF90 Stradale i jego bardzo wydajna hybryda plug-in mają bezpośrednich rywali Mercedes-AMG ONE i Aston Martin Valkyrie, samochody o podobnej filozofii, ale z bardzo różnymi wizjami, jak stworzyć najlepszy hybrydowy supersamochód dla okrążenie.

2020 Ferrari Sf90 Stradale 6

Wygląd zewnętrzny Ferrari SF90 Stradale

Na poziomie estetycznym Ferrari SF90 Stradale stanowi całkowite odejście od konwencjonalnej gamy Ferrari. Jego język projektowy znacznie różni się od tego, który widzieliśmy w ostatnich premierach, takich jak Ferrari F8 Tributo, w ten sposób starając się zaoferować nową wizję nadchodzących premier marki. Takie jest jego zróżnicowanie z bardziej konwencjonalnym asortymentem, że w jego liniach domyśla się więcej podobieństw do znacznie bardziej ekskluzywnych Special Projects.

Ponieważ nie mogło być inaczej, aerodynamika odgrywa fundamentalną rolę w liniach SF90, znajdując również dużą wagę aktywnej aerodynamiki, czego dowodem jest opatentowany system «Gurney Shut-off” umieszczony w tylnej części. System ten jest regulowany w zależności od różnych parametrów jazdy za pomocą dwóch siłowników elektrycznych. Maksymalna siła docisku to 390 kg przy 250 km/h.

2020 Ferrari Sf90 Stradale 5

Hybrydowy silnik Ferrari SF90 Stradales

Ferrari SF90 Stradale to pierwsza hybryda plug-in firmy Ferrari, koncepcja wykraczająca poza system HY-KERS używany przez Ferrari LaFerrari. System ten składa się łącznie z 4 silników, 3 z nich elektrycznych o mocy maksymalnej 220 KM oraz silnika benzynowego 4.0 V8 Twin-Turbo o mocy 780 KM. Dystrybucja tych silników odbywa się za pomocą dwóch silników elektrycznych umieszczonych na przedniej osi oraz silnika V8 połączonego z trzecim silnikiem elektrycznym, który steruje tylną osią za pośrednictwem przekładni dwusprzęgłowej o 8 przełożeniach.

Do zasilania 3 silników elektrycznych SF90 Stradale wykorzystuje akumulator litowo-jonowy o pojemności 7,9 kWh, czyli energię, z jaką autonomia w trybie elektrycznym do 25 kilometrów i przy prędkości do 135 km/h. Ponadto, dzięki wydajności nowej, zelektryfikowanej przedniej osi, SF90 rezygnuje z biegu wstecznego w skrzyni biegów, która zarządza mocą V8, aby działać cofanie można wykonywać tylko przednimi kołami i w trybie 100% elektrycznym.

Pod względem osiągów Ferrari SF90 Stradale podpisuje 0-100 km/h w 2,5 sekundy a 0-200 km/h w 6,7 sekundy. Maksymalna prędkość przekracza 340 km/h.

2020 Ferrari Sf90 Stradale 2

Projekt wnętrza SF90

Ferrari chciało wprowadzić do środka rewolucję SF90, wprowadzając zupełnie nową kabinę. Choć ogólnie rzecz biorąc, linie mocno przypominają wnętrza widziane już w innych modelach, jeśli spojrzymy na coś innego, odkryjemy ważne nowe funkcje. Wśród nich wyróżnia się nowy interfejs informacyjno-rozrywkowy, który pełni również funkcję zestawu wskaźników i centrum multimedialnego z ogromnym zakrzywionym ekranem LCD 16″. System ten zastępuje stosowaną do tej pory cyfrową tablicę przyrządów, gdzie dwa ekrany LCD strzegły dużego analogowego obrotomierza.

Uzupełnieniem tego systemu jest kolorowy HUD z projekcją na przednią szybę i nowa sportowa kierownica, która ma nowy wygląd i sterowanie dotykowe, zachowując ideę aglutynacji większości elementów sterujących wewnątrz.

Czy ten post był pomocny?