Charakterystyka Ferrari 488
ten Ferrari 488 GTB przypuszcza, że przed i po dla niego? szalony koń, koniec ery wolnossących silników i początek czasu, kiedy wszystkie silniki V8 będą doładowane. Ferrari 488 GTB jest również zamiennikiem, a raczej głęboką aktualizacją starego Ferrari 458 Italia. W bardzo krótkim podsumowaniu można powiedzieć, że 488 GTB jest autem sprawniejszym i bardziej sportowym niż jego poprzednik, nawet w pewnych rejestrach, szybszym niż jego bardziej radykalna wersja, niż Ferrari 458 Speciale. Ale przede wszystkim, według słów tych z Maranello, jest to bardziej wszechstronny samochód sportowy, czyli bardziej odpowiedni do jazdy w każdych warunkach, także na co dzień i przez niedoświadczonych kierowców. W 2019 roku Ferrari wprowadziło swojego następcę: Ferrari F8 Tributo.
Ferrari 488 GTB: początek nowego ośmiocylindrowego turbo
Podstawą Ferrari 488 GTB i najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym jego premierze była premiera nowy silnik V8 o przekątnej 3902 cm3. Jest to silnik doładowany systemem biturbo, który zapewnia 670 koni mechanicznych przy 8000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm na siódmym biegu. Jego doładowanie zostało opracowane w taki sposób, aby maksymalnie zminimalizować opóźnienie turbodoładowania i uzyskać wczesną reakcję, już od 0,8 sekundy przy 2000 obr./min. Zobacz szczegółowy artykuł na temat Ferrari 488 GTB 2015.
Liczby Ferrari 488 GTB są naprawdę spektakularne. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,0 sekundy, jak Ferrari 458 Speciale. Od 0 do 200 km/h zajmuje o 1,2 sekundy mniej niż Speciale, co oznacza rekord 8,3 sekundy. Na prywatnym torze testowym Ferrari w Fiorano, Ferrari 488 GTB jest również szybsze niż Speciale i potrzebuje tylko 1 minuty i 23 sekund, aby przejechać szybkie okrążenie. Jest więc o pół sekundy szybszy niż Speciale. Zobacz test Ferrari 458 Speciale.
Jego rekordy wydajności pod wieloma względami poprawiają te osiągane przez bardziej radykalny 458, Speciale.
W sekcji technologicznej Ferrari 588 GTB stanowi również dobry krok naprzód dla szalony koń. Udoskonalono praktycznie wszystkie technologie aktywnego zarządzania 458 Italia. Posiada inteligentne zarządzanie momentem obrotowym, aby dozować dawkę w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem F1-Trac. Posiada również bardziej precyzyjny elektroniczny mechanizm różnicowy i system kontroli kąta poślizgu bocznego drugiej generacji, zwany Kontrola poślizgu bocznego II. Posiada aktywne amortyzatory i wyświetlacz aktywnych elementów aerodynamicznych, w tym podwójny spoiler z przodu, wloty powietrza z wylotami w podstawie, aktywny spojler tylny i wiele innych rozwiązań.
Jeśli chodzi o jego estetycznyWidać, że Ferrari 488 GTB powstało na bazie Ferrari 458 Italia. Ich wymiary są praktycznie takie same. Ma 4568 metrów długości i 1213 metrów wysokości. Jego sucha masa wynosi 1370 kilogramów, o 10 mniej niż w 458 Italia. Rozkład masy 46,5% (z przodu) i 53,5% (z tyłu).
Jego przód został udoskonalony dzięki kanałom, które nadają masce ten specyficzny kształt, bardzo podobny do tego z LaFerrari i nieco przypominający samochód Formuły 1. Z boku widać również kanały powietrzne, które się kończą. tył, w którym doceniamy duże zmiany. Potrójny centralny wylot wydechu 458 został zastąpiony dwiema okrągłymi rurami wydechowymi, po jednej z każdej strony i jako zwieńczenie dość agresywnego tylnego dyfuzora.
Mówimy o czymś więcej niż o aktualizacji, liftingu dla 458 Italia, chociaż 488 GTB został opracowany na tej podstawie.
Na pokładzie, projekt Ferrari 488 GTB pozostaje bardzo podobny do projektu 458 Italia. Wprowadzono drobne zmiany w oprzyrządowaniu, konstrukcji kierownicy i otworach wentylacyjnych. Ferrari dążyło do perfekcyjnej ergonomii i użyteczności, aby sportowe podejście nie zmuszało właściciela do rezygnacji z komfortu. Odnowiony zostałby również sprzęt rozrywkowy i zaprojektowano klucz, który stara się inspirować konstrukcją bloku silnika tego sportowego samochodu, w jego ośmiu cylindrach. Chociaż rozruch silnika będzie odbywał się za pomocą przycisku, bez kluczyka.
Międzynarodowy debiut Ferrari 488 GTB odbył się w Salon Samochodowy w Genewie, w marcu 2015 r.
Ferrari 488 Pająk
Ferrari 488 Spider: z tobą najpotężniejszy «kabriolet” w historii Ferrari
Został wprowadzony jako najmocniejszy kabriolet z chowanym twardym dachem w historii Ferrari. ten Ferrari 488 Pająk Jest to kabrioletowa wersja Ferrari 488 GTB, samochodu sportowego Maranello z centralnie umieszczonym silnikiem i spadkobierca 458 Italia, 430, 360 i tak dalej. Podobnie jak jego rodzeństwo z twardym dachem, wielką nowością nowego Ferrari 488 Spider jest zastosowanie nowego ośmiocylindrowego silnika z turbodoładowaniem vee, który bezceremonialnie zrywa z tradycją Ferrari w zakresie silników wolnossących.
Klucz, chowany hardtop Ferrari 488 Spider
Ale duża różnica między Ferrari 488 Spider a GTB tkwi w jego dachu i innych szczegółach, które wymieniamy poniżej.
* Pająk używa system chowanego dachu,, oparty na dwuczęściowym twardym dachu, który nakłada się i blokuje na silniku w zaledwie 14 sekund.
* Wyposażając ten system, silnika Ferrari 488 Spider nie widać przez tylną szybę.
* Spider został również wzmocniony, dzięki czemu jego sztywność konstrukcyjna jest porównywalna do sztywności 488 GTB, o konstrukcji aluminium i magnez.
* Waga systemu otwierania i zamykania dachu 488 Spider oraz wszystkich tych wzmocnień tylko przypuszcza 50 kilogramów dodatkowe w stosunku do 488 GTB.
* Osiągi 488 GTB i 488 Spider są praktycznie takie same. Spider przyspiesza od 0 do 100 km/hw 3,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 325 km/h.
* To ma tylna szyba Można go ustawić w trzech różnych pozycjach, aby zmniejszyć turbulencje przy otwartej masce, a nawet otworzyć go przy zamkniętym dachu, aby lepiej słyszeć ryk silnika.
4 sekrety nowego Ferrari 488 GTB, których nikt nie był w stanie Ci zdradzić
Ferrari 488 Spider, jak już powiedzieliśmy, wykorzystuje turbodoładowany silnik V8, o mocy 670 KM przy 8000 obr./min. Co czyni go najpotężniejszym «kabrioletem” w historii marki. Jego układ doładowania został zaprojektowany tak, aby opóźnienie było minimalne i zapewniało progresywne odczucie bliższe temu, jakie zapewniały dotychczas sprzedawane silniki wolnossące.
Ferrari 488 Pista
ten Ferrari 488 Pista Jest to najbardziej radykalna wersja Ferrari 488 GTB. Jest następcą 458 Speciale, uważanego przez niektórych za najzabawniejsze Ferrari, jakie kiedykolwiek zbudowano. Jego silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia moc 720 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 770 Nm przy 3000 obr./min. Ale równie ważne, jak wzrost mocy, było zmniejszenie masy ciała: nie mniej niż 90 kilogramów.
W jego karoserii wprowadzono różne zmiany ze względów aerodynamicznych. Korzystając z doświadczenia w zawodach, pojawiły się nowe wloty powietrza z przodu inspirowane kanałem S Formuły 1, nowy tylny spojler, nowe dyfuzory … a także zmienione podwozie, aby zwiększyć siłę docisku o 20% w porównaniu do Ferrari 488 GTB.
Dzięki temu rozpędza się do 340 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,85 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 7,6 sekundy.
Ponadto po raz pierwszy posiada system o nazwie «Ferrari Dynamic Enhancer”, nowe oprogramowanie, które z maksymalną precyzją monitoruje ciśnienie zacisku na każdym hamulcu samochodu.