Saltar al contenido

Ferrari 488

5 de agosto de 2021
Ferrari 488

Ferrari 488 GTB to przed i po koniu harcującym, koniec ery atmosferycznych silników i początek czasu, kiedy wszystkie jego silniki V8 będą doładowane. Ferrari 488 GTB jest również zamiennikiem, a raczej głęboką aktualizacją starego Ferrari 458 Italia.

Logo Ferrari

Charakterystyka Ferrari 488

karoseriaSporty
drzwi2
place2
pień230 litrów
moc670 – 720 KM
konsumpcja11,4 – 11,5 l / 100km
Cena £
oszacowanie

ten Ferrari 488 GTB przypuszcza, że ​​przed i po dla niego? szalony koń, koniec ery wolnossących silników i początek czasu, kiedy wszystkie silniki V8 będą doładowane. Ferrari 488 GTB jest również zamiennikiem, a raczej głęboką aktualizacją starego Ferrari 458 Italia. W bardzo krótkim podsumowaniu można powiedzieć, że 488 GTB jest autem sprawniejszym i bardziej sportowym niż jego poprzednik, nawet w pewnych rejestrach, szybszym niż jego bardziej radykalna wersja, niż Ferrari 458 Speciale. Ale przede wszystkim, według słów tych z Maranello, jest to bardziej wszechstronny samochód sportowy, czyli bardziej odpowiedni do jazdy w każdych warunkach, także na co dzień i przez niedoświadczonych kierowców. W 2019 roku Ferrari wprowadziło swojego następcę: Ferrari F8 Tributo.

Ferrari 488 GTB: początek nowego ośmiocylindrowego turbo

Podstawą Ferrari 488 GTB i najważniejszym wydarzeniem towarzyszącym jego premierze była premiera nowy silnik V8 o przekątnej 3902 cm3. Jest to silnik doładowany systemem biturbo, który zapewnia 670 koni mechanicznych przy 8000 obr/min i maksymalnym momencie obrotowym 760 Nm na siódmym biegu. Jego doładowanie zostało opracowane w taki sposób, aby maksymalnie zminimalizować opóźnienie turbodoładowania i uzyskać wczesną reakcję, już od 0,8 sekundy przy 2000 obr./min. Zobacz szczegółowy artykuł na temat Ferrari 488 GTB 2015.

Liczby Ferrari 488 GTB są naprawdę spektakularne. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,0 sekundy, jak Ferrari 458 Speciale. Od 0 do 200 km/h zajmuje o 1,2 sekundy mniej niż Speciale, co oznacza rekord 8,3 sekundy. Na prywatnym torze testowym Ferrari w Fiorano, Ferrari 488 GTB jest również szybsze niż Speciale i potrzebuje tylko 1 minuty i 23 sekund, aby przejechać szybkie okrążenie. Jest więc o pół sekundy szybszy niż Speciale. Zobacz test Ferrari 458 Speciale.

ferrari-488-gtb-03-1440px

Jego rekordy wydajności pod wieloma względami poprawiają te osiągane przez bardziej radykalny 458, Speciale.

W sekcji technologicznej Ferrari 588 GTB stanowi również dobry krok naprzód dla szalony koń. Udoskonalono praktycznie wszystkie technologie aktywnego zarządzania 458 Italia. Posiada inteligentne zarządzanie momentem obrotowym, aby dozować dawkę w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem F1-Trac. Posiada również bardziej precyzyjny elektroniczny mechanizm różnicowy i system kontroli kąta poślizgu bocznego drugiej generacji, zwany Kontrola poślizgu bocznego II. Posiada aktywne amortyzatory i wyświetlacz aktywnych elementów aerodynamicznych, w tym podwójny spoiler z przodu, wloty powietrza z wylotami w podstawie, aktywny spojler tylny i wiele innych rozwiązań.

Jeśli chodzi o jego estetycznyWidać, że Ferrari 488 GTB powstało na bazie Ferrari 458 Italia. Ich wymiary są praktycznie takie same. Ma 4568 metrów długości i 1213 metrów wysokości. Jego sucha masa wynosi 1370 kilogramów, o 10 mniej niż w 458 Italia. Rozkład masy 46,5% (z przodu) i 53,5% (z tyłu).

Jego przód został udoskonalony dzięki kanałom, które nadają masce ten specyficzny kształt, bardzo podobny do tego z LaFerrari i nieco przypominający samochód Formuły 1. Z boku widać również kanały powietrzne, które się kończą. tył, w którym doceniamy duże zmiany. Potrójny centralny wylot wydechu 458 został zastąpiony dwiema okrągłymi rurami wydechowymi, po jednej z każdej strony i jako zwieńczenie dość agresywnego tylnego dyfuzora.

ferrari-488-gtb-02

Mówimy o czymś więcej niż o aktualizacji, liftingu dla 458 Italia, chociaż 488 GTB został opracowany na tej podstawie.

Na pokładzie, projekt Ferrari 488 GTB pozostaje bardzo podobny do projektu 458 Italia. Wprowadzono drobne zmiany w oprzyrządowaniu, konstrukcji kierownicy i otworach wentylacyjnych. Ferrari dążyło do perfekcyjnej ergonomii i użyteczności, aby sportowe podejście nie zmuszało właściciela do rezygnacji z komfortu. Odnowiony zostałby również sprzęt rozrywkowy i zaprojektowano klucz, który stara się inspirować konstrukcją bloku silnika tego sportowego samochodu, w jego ośmiu cylindrach. Chociaż rozruch silnika będzie odbywał się za pomocą przycisku, bez kluczyka.

Międzynarodowy debiut Ferrari 488 GTB odbył się w Salon Samochodowy w Genewie, w marcu 2015 r.

ferrari-488-pająk-2016-01

Ferrari 488 Pająk

Ferrari 488 Spider: z tobą najpotężniejszy «kabriolet” w historii Ferrari

Został wprowadzony jako najmocniejszy kabriolet z chowanym twardym dachem w historii Ferrari. ten Ferrari 488 Pająk Jest to kabrioletowa wersja Ferrari 488 GTB, samochodu sportowego Maranello z centralnie umieszczonym silnikiem i spadkobierca 458 Italia, 430, 360 i tak dalej. Podobnie jak jego rodzeństwo z twardym dachem, wielką nowością nowego Ferrari 488 Spider jest zastosowanie nowego ośmiocylindrowego silnika z turbodoładowaniem vee, który bezceremonialnie zrywa z tradycją Ferrari w zakresie silników wolnossących.

Klucz, chowany hardtop Ferrari 488 Spider

Ale duża różnica między Ferrari 488 Spider a GTB tkwi w jego dachu i innych szczegółach, które wymieniamy poniżej.

ferrari-488-gtb-3

* Pająk używa system chowanego dachu,, oparty na dwuczęściowym twardym dachu, który nakłada się i blokuje na silniku w zaledwie 14 sekund.
* Wyposażając ten system, silnika Ferrari 488 Spider nie widać przez tylną szybę.
* Spider został również wzmocniony, dzięki czemu jego sztywność konstrukcyjna jest porównywalna do sztywności 488 GTB, o konstrukcji aluminium i magnez.
* Waga systemu otwierania i zamykania dachu 488 Spider oraz wszystkich tych wzmocnień tylko przypuszcza 50 kilogramów dodatkowe w stosunku do 488 GTB.
* Osiągi 488 GTB i 488 Spider są praktycznie takie same. Spider przyspiesza od 0 do 100 km/hw 3,0 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 325 km/h.
* To ma tylna szyba Można go ustawić w trzech różnych pozycjach, aby zmniejszyć turbulencje przy otwartej masce, a nawet otworzyć go przy zamkniętym dachu, aby lepiej słyszeć ryk silnika.

ferrari-488-gtb-2

4 sekrety nowego Ferrari 488 GTB, których nikt nie był w stanie Ci zdradzić

Ferrari 488 Spider, jak już powiedzieliśmy, wykorzystuje turbodoładowany silnik V8, o mocy 670 KM przy 8000 obr./min. Co czyni go najpotężniejszym «kabrioletem” w historii marki. Jego układ doładowania został zaprojektowany tak, aby opóźnienie było minimalne i zapewniało progresywne odczucie bliższe temu, jakie zapewniały dotychczas sprzedawane silniki wolnossące.

Ferrari 488 Pista

ferrari_488_pista_2018_02

ten Ferrari 488 Pista Jest to najbardziej radykalna wersja Ferrari 488 GTB. Jest następcą 458 Speciale, uważanego przez niektórych za najzabawniejsze Ferrari, jakie kiedykolwiek zbudowano. Jego silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem zapewnia moc 720 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 770 Nm przy 3000 obr./min. Ale równie ważne, jak wzrost mocy, było zmniejszenie masy ciała: nie mniej niż 90 kilogramów.

W jego karoserii wprowadzono różne zmiany ze względów aerodynamicznych. Korzystając z doświadczenia w zawodach, pojawiły się nowe wloty powietrza z przodu inspirowane kanałem S Formuły 1, nowy tylny spojler, nowe dyfuzory … a także zmienione podwozie, aby zwiększyć siłę docisku o 20% w porównaniu do Ferrari 488 GTB.

Dzięki temu rozpędza się do 340 km/h, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,85 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 7,6 sekundy.
Ponadto po raz pierwszy posiada system o nazwie «Ferrari Dynamic Enhancer”, nowe oprogramowanie, które z maksymalną precyzją monitoruje ciśnienie zacisku na każdym hamulcu samochodu.

Czy ten post był pomocny?