Saltar al contenido

Dacia prochowiec

4 de agosto de 2021
Dacia prochowiec

Dacia Duster to tani kompaktowy SUV z segmentu C, produkowany przez Dacię od 2010 roku, który stał się prawdziwym bestsellerem. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2018 roku.

Logo Dacii

Charakterystyka Dacii Duster

karoseriaŚredni SUV
drzwi5
place5
pień445 litrów
moc90 – 150 KM
konsumpcja4,9 – 6,8 l / 100km
Cena £ 13 900 €
oszacowanie

ten Dacia prochowiec to kompaktowy SUV niska cena, segmentu C, produkowany przez Dacię od 2010 roku, który stał się prawdziwym bestsellerem. Obecnie na rynku pojawia się druga generacja, zaprezentowana w 2018 roku Dacia prochowiec charakteryzuje się skupieniem w jednym pojeździe wielu zalet: dobrego komfortu jazdy, dobrych właściwości terenowych i bardzo konkurencyjnej ceny wyjściowej. Jest produkowany w zakładzie Pitesti, w Rumunii, fabryce należącej do Grupy Renault, która przy różnych okazjach nie była w stanie wyprodukować tylu egzemplarzy Dustera, ile wymagał wysoki popyt. Cena Dacii Duster zaczyna się od 10 500 euro.

Wśród tanich małych SUV-ów, które aspirują do rywalizacji z Dacia prochowiec znajdziemy inne SUV-y w swojej klasie, w tym FIAT 500X, Jeep Renegade, Renault Captur, Ssangyong Tivoli czy Suzuki Vitara.

dacia-prochowiec-tab-4

Projekt Dacia Duster

Projekt Dacii Duster nie ma na celu przekształcenia go w dzieło sztuki: projektanci rumuńskiej marki dokładnie wiedzą, z czym mają do czynienia, dzięki czemu Duster jest modelem o mocnych, mocnych liniach, które podkreślają podejście modelu, który , Jednakże, Ma lepiej wykończone linie niż te z pierwszej generacji, znacznie bardziej surowe pod względem wzornictwa.

Przód jest jednym z kluczowych punktów projektowych Dacia prochowiec, z bardzo donośną prezencją dzięki zestawom świateł z technologią LED do świateł do jazdy dziennej i dużej kratce. Płetwy, z wydatnymi kloszami, dopełniają bardzo atrakcyjny wizerunek. Dacia Duster ma 4,34 m długości, 1,69 m wysokości i 1,80 m szerokości.

dacia-duster-tab-8

Silniki Dacia Duster

Zakres Silniki Dacia Duster W jego skład wchodzi benzyna 1.6 wolnossąca 115 KM (również z wersją LPG i etykietą ECO) oraz 1,3 TCe 130 i 150 CVTen ostatni to czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem opracowany we współpracy z Daimlerem, który jest używany w modelach takich jak Mercedes Klasy A. Oba są powiązane z manualnymi skrzyniami biegów i można je zamówić zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. ten zakres diesla Składa się z dwóch dobrze znanych i sprawdzonych jednostek w Aliansie Renault-Nissan: 1.5 dCi o mocy 95 KM i 115 KM.

Napęd na wszystkie koła Dacia prochowiec Składa się z centralnego sprzęgła wiskotycznego, kompatybilnego tylko z manualnymi skrzyniami biegów.

dacia-duster-tab-33

Wnętrze Dacii Duster

ten Wnętrze Dacii Duster nie zaskakuje wzornictwem ani jakością, ale tak bez obawy o pomyłki można go uznać za najlepiej zbudowany produkt marki. Mimo że jest wykonany z twardego plastiku, niektóre obszary są miękkie, a zadbano o ergonomię i konstrukcję pozycji kierowcy.

Jego oprzyrządowanie jest konwencjonalne, ale ma wielofunkcyjny ekran między dwoma zegarami, a jego centralna konsola jest zdominowana przez ekran dotykowy TFT. Można go uruchomić za pomocą przycisku, a sterowanie klimatem wygląda bardzo schludnie. Kierownica jest regulowana zarówno na wysokość, jak i na głębokość, natomiast jego wyposażenie jest znacznie bardziej kompletne, umożliwiając montaż elementów do tej pory niepublikowanych w marce, takich jak Uruchamianie bez użycia rąk, czujnik światła i deszczu lub automatyczna klimatyzacja.

dacia-duster-tab-20

Pojemność bagażnika jest całkiem dobra: 445 litrów w przypadku napędu na przednie koła i 376 litrów w przypadku Dacii Dusters z napędem na wszystkie koła. Pojemność schowków we wnętrzu jest bardzo obszerna, osiągając łącznie 28,6 litra.

Jak sobie radzi Dacia Duster?

W Diariomotor mieliśmy okazję przetestować Dacię Duster 2018: przejechać nią, przeanalizować jej wnętrze i zobaczyć, jak się sprawuje. Ponadto byliśmy w stanie zmierzyć się z nim w porównaniu 4×4 z Suzuki Jimny w kolejnym porównaniu 4×4 z Suzuki Vitara.

Nowe testy Dacii Duster 2017 jeżdżą w Grecji

Jeśli Dacia Duster wyróżnia się czymś dynamicznie, to właśnie we wzmocnieniu z materiałów izolacyjnych, ponieważ hałas drastycznie spadł dopóki nie zmieni się w szmer.

To przestronny, cichy i całkiem wygodny samochód, który nigdy nie przeszedłby testu na produkt Premium, ale w tym właśnie tkwi jego urok. Jest uczciwy, dobrze zbudowany i zapewnia to, co obiecuje. Najsłabszym punktem jest nieprecyzyjny kierunek i brak sprzężenia zwrotnego: jest całkowicie odłączony od asfaltu, brakuje mu precyzji trajektorii i zmusza nas do rysowania zakrętów z małymi poprawkami, aż do uzyskania pożądanej trajektorii.

dacia-duster-tab-17

ten Dacia prochowiec Wyróżnia się konserwatywną konfiguracją, w której komfort przeważa nad dynamiką. Wszystkie jego silniki wystarczą, aby bez problemu ruszyć ciałem Dustera, oferując również odpowiedni akcent, jeśli mówimy o kierunku, hamulcach lub skrzyni biegów, zawsze biorąc pod uwagę to, co mamy pod ręką.

Ustawienie zawieszenia jest bardzo dobre, ponieważ Dacia prochowiec oferuje poziom komfortu, który plasuje go wśród najlepszych w segmencie. Ta cecha, logicznie rzecz biorąc, ma odpowiednik: nie jest zbyt zwinny, jeśli mówimy o krętych drogach.

dacia-duster-tab-24

Dzięki bardzo dużemu prześwitowi (21 centymetrów) oraz dość dobrym kątom natarcia i zejścia, Dacia prochowiec broni się bardziej niż dobrze przed asfaltem, stając się tym samym prawdziwym «samochodem do wszystkiego” który pozwala poruszać się po terenie, do którego inne pojazdy nie miały nawet dostępu. Przygotowaniom takim jak Delta udało się zmienić Dacię Duster w bardzo sprawny samochód po asfalcie, prawdziwie wszechstronny.

Dacia Duster polecane wideo

1628084903 928 Dacia prochowiec

Czy ten post był pomocny?