Saltar al contenido

Dacia Logan

4 de agosto de 2021
Dacia Logan

Dacia Logan to bardzo ekonomiczny pojazd użytkowy o nadwoziu trzy-, czterodrzwiowym w stylu sedana io bardzo kompaktowych wymiarach. Jego długość jest praktycznie taka sama jak w Renault Megane i jest o około 30 centymetrów dłuższa od Dacii Sandero, z którą dzieli podstawę i komponenty. Wśród jej rywali można było wymienić produkty o podobnym kroju, kompaktowe, z nadwoziem trójkadłubowym, takie jak Citroën C-Elysée, a nawet Skoda Rapid i SEAT Toledo.

Logo Dacii

Charakterystyka Dacii Logan

karoseriaSedan
drzwi4
place5
pień510 litrów
moc100 KM
konsumpcja6 l / 100km
Cena £ 11 540 €
oszacowanie

ten Dacia Logan Jest to bardzo ekonomiczny pojazd użytkowy, z nadwoziem typu sedan trzy-, czterodrzwiowego i o bardzo kompaktowych wymiarach. Jego długość jest praktycznie taka sama jak w Renault Megane i jest o około 30 centymetrów dłuższa od Dacii Sandero, z którą dzieli podstawę i komponenty.

Między jego rywaleMoglibyśmy wspomnieć o produktach o podobnym kroju, kompaktowych, o trójkadłubowym nadwoziu, takich jak Citroën C-Elysée, a nawet Skoda Rapid i SEAT Toledo. Ale prawda jest taka, że ​​Dacia Logan jest zdecydowanie najtańszym z nich wszystkich i najlepiej odzwierciedla ducha niska cena tych produktów.

Zobacz porównanie sedanów «antykryzysowych”.

dacia-logan-03

Najbardziej widocznym aspektem Dacii Logan jest niewątpliwie bardzo niska cena w wersjach dostępowych, która w tych wersjach i z promocją pozostaje znacznie poniżej 10 000 €. Bardzo niska cena uzyskana dzięki znacznemu uproszczeniu wyposażenia, rezygnacji z elementów komfortu, które są standardem w większości samochodów osobowych na rynku oraz obstawianie na bardzo proste i niedrogie materiały. Dacia Logan, podobnie jak inne modele Dacii, jest zdecydowanie samochodem bardzo praktycznym, który bez wątpienia spełnia swoją funkcję i który może zadowolić tych, którzy szukają samochodu ekonomicznego z gwarancjami, bez zbytnich aspiracji.

Jednym z kluczy do Dacii Logan jest, oprócz bardzo przystępnej ceny, przestrzeń i praktyczność. Pokrywa bagażnika sprawia, że ​​przestrzeń ładunkowa nie jest zbyt łatwo dostępna lub tak samo dostępna, jak bagażnik samochodu osobowego z klapą, jak sama Dacia Sandero. Ma jednak regularny i bardzo pojemny bagażnik o dużej pojemności, 510 litrów zgodnie z homologacją. Bagażnik, którego szerokość jest znacznie większa niż ta oferowana przez Dacię Sandero lub Renault Mégane.

Zobacz test Dacii Logan.

dacia-logan-04

Ostatnia aktualizacja w gamie Dacia Logan miała miejsce pod koniec 2016 roku, z przeglądem niektórych detali estetycznych oraz wprowadzeniem nowego wyposażenia i silników. W każdym razie, obecna na rynku Dacia Logan została zaprezentowana pod koniec 2012 roku.

Więcej informacji i szczegółów dotyczących gamy Dacia Logan 2017.

Silniki Renault do taniego sedana:

Powiedzieliśmy na początku, że jednym z kluczy do Dacii Logan – i ogólnie Dacii – jest fakt posiadania silników Renault. Silniki w niektórych starych przypadkach, ale dobrze znane i sprawdzone w wielu produktach Renault. I bardziej nowoczesne mechaniki i skrzynie biegów, w innych przypadkach, które zostały stopniowo wprowadzone w ostatnich latach.

ten Silniki wysokoprężne Dacia Logan mają one dCi 90 CV i dCi 75 CV mocy. Ten pierwszy jest prawdopodobnie najbardziej polecany każdemu, kto szuka Logana z silnikiem Diesla i myśli o wyjeździe z rodziną i/lub załadowanym bagażnikiem. Zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę, że różnica w cenach między jednym a drugim wynosi zaledwie 600 euro.

dacia-logan-07

Pomiędzy Silniki benzynowe Dacia Logan znajdziemy mechaniczny 1,0-litrowy i trzy cylindry, który dostarcza 73 KM mocy i jest najbardziej ekonomiczny w ofercie. W przeciwieństwie do Dacii Duster czy Dacii Sandero, które mają automatyczne opcje, a nawet dwusprzęgłową skrzynię biegów, Dacia Logan jest dostępna tylko z manualną skrzynią biegów.

Wyposażenie właśnie w Dacii Logan i wykończenia:

Założeniem Dacii Logan jest oferowanie praktycznego i funkcjonalnego samochodu w najniższej cenie. Oznacza to, że w najbardziej przystępnych liniach zrezygnowano z bardzo podstawowych elementów wyposażenia, a to stosowane są proste i niedrogie rozwiązaniaoraz bardzo surowe wykończenia i materiały. W każdym razie wynik jest całkiem poprawny w porównaniu z jego ceną.

Najbardziej podstawowe wersje Dacii Logan to te wyposażone w Atmosfera, który rezygnuje z czujników parkowania, komputera pokładowego, elektrycznych szyb tylnych, elektrycznych lusterek, automatycznej klimatyzacji (posiada klimatyzację w standardzie), kierownicy i fotela z regulacją wysokości, dwuczęściowej składanej tylnej kanapy, koła zapasowego, kierownica obszyta skórą, a nawet koła stalowe i niestopowe. Standardowo ma stereo z łączem Bluetooth, CD i USB.

dacia-logan-01

Linia Laureat Jest teraz bardziej kompletny i ma lepszą tapicerkę, komputer pokładowy, elektryczne lusterka, kierownicę i siedzenie z regulacją wysokości, dwuczęściową składaną tylną kanapę i przednie światła przeciwmgielne. Ale nawet w tej wersji trzeba przejść przez pudełko, dopłacić, mieć elementy tak podstawowe jak felgi aluminiowe, skórzaną kierownicę, czujniki parkowania, elektrycznie sterowane tylne szyby, koło zapasowe czy tempomat. W swojej prostocie Dacia Logan może nadal liczyć opcjonalny np. mieszana tapicerka skórzano-tkaninowa lub nawigator.

Dacia Logan MCV: jeszcze bardziej praktyczne i funkcjonalne kombi

dacia-logan-mcv

W gamie Dacii Logan znajdziemy nie tylko trzy-kadłubowy, czterodrzwiowy sedan. Istnieje również alternatywa familijnego kroju, typu ranchera, a Dacia Logan MCV który jest dłuższy (około 15 centymetrów dłuższy), ma tylną klapę i bardzo przestronny bagażnik o pojemności 573 litrów, zgodnie z homologacją. Aby dać nam wyobrażenie, co to oznacza, powiemy, że ta ładowność, zgodnie z homologacją, jest technicznie taka sama jak ta oferowana przez Renault Talisman w wariancie rodzinnym, czy Sport Tourer.

Między Dacią Logan a Dacią Logan MCV jest ponad 1000 euro różnicy. Ponadto ten ostatni ma szereg wyposażenia i silników, w których znajdujemy tylko połączenie z podstawowym wykończeniem Ambiance, podczas gdy w sedanie Logan jest tylko połączenie silnika i wykończenia Laureate.

Dacia Logan MCV jest dostępna z automatyczny przełącznik» Albo raczej zrobotyzowane pudełko do 90-konnego silnika dCi, które kosztuje tylko 500 euro więcej niż ta sama mechanika z manualną skrzynią biegów.

Czy ten post był pomocny?